Μανόλης Πάγκαλος –ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ
«Να επανασχεδιασθεί το έργο με πρόβλεψη υπόγειου πάρκινγκ»
Η απαλλοτρίωση του οικοπέδου «Αγ. Παντελεήμονα, Δαγκλή, Κουντουριώτη» με τις αντίθετες αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων όλα τα προηγούμενα χρόνια (πλατεία ή parking) έχουν δημιουργήσει ένα εκρηκτικό οικονομικό πρόβλημα στους περίοικους.
Όλες οι προηγούμενες Δημοτικές Αρχές, είτε προετοίμασαν και ολοκλήρωσαν την απαλλοτρίωση –χωρίς να ενημερώσουν τους κατοίκους για το ιδιαίτερα ψηλό τίμημα, που επρόκειτο να κληθούν να πληρώσουν– είτε, ακόμα και όταν γνωστοποιήθηκαν τα ποσά, περιφέρονταν από σπίτι σε σπίτι «ψιθυρίζοντας» ότι τελικά οι πολίτες δεν θα πληρώσουν τα ποσά της τάξεως των 10.000 – 50.000 ευρώ.
Προεκλογικά θέσαμε ως ελάχιστη υποχρέωση όλων των υποψηφίων να δεσμευθούν ότι θα υπερασπισθούν τους λίγους κατοίκους που καλούνται να πληρώσουν το δυσβάσταχτο κόστος του 1.200.000,00 ευρώ της απαλλοτρίωσης, γεγονός που έγινε αποδεκτό από όλους.
Υποστηρίζουμε τον επανασχεδιασμό του έργου προς την κατεύθυνση δημιουργίας πλατείας με υπόγειο χώρο στάθμευσης, με μελέτη που θα λαμβάνει υπόψη της και την μελλοντική προοπτική, όταν βάσει σχεδιασμού προβλέπεται η ύπαρξη σταθμού μετρό στη Λ. Ειρήνης και που θα έχει:
- Τη συγκατάθεση των δημοτών.
- Την εκτίμηση της βιωσιμότητας της λειτουργίας του
- Τη δυνατότητα πλήρους χρηματοδότησής του.
- Την αξιολόγηση και αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Παναγιώτης Ασβεστάς – ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
«Ποιος πληρώνει τα μάρμαρο;»
Για μία ακόμα φορά, αυτή τη φορά με αφορμή την πλατεία Πέρρου, προκύπτει το ζήτημα «ποιος πληρώνει το μάρμαρο».
Η διαχρονική ευθύνη όλων των διοικήσεων από τότε που πάρθηκε η απόφαση μέχρι σήμερα που φτάσαμε στο σημείο να συζητάμε τον καταμερισμό ή όχι του ποσού για την δημιουργία της πλατείας, είναι αδιαμφισβήτητες. Αφενός γιατί δεν είχαν φροντίσει να ενημερώσουν του περίοικους αλλά και τους υπόλοιπους κατοίκους για την εξέλιξη που μπορεί να έχει αυτή η απόφαση, αλλά και από την άλλη που δεν προσπάθησαν κατ’ ελάχιστον να προστατεύσουν τους περίοικους από ένα δυσβάσταχτο «χαράτσι», ειδικά σε καιρούς όπως αυτοί που διανύουμε τώρα, όπου οι επιπτώσεις τις καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης, αλλά και οι κυβερνητικές πολιτικές έχουν τσακίσει το λαϊκό εισόδημα.
Η ουσία όσον αφορά την πλατεία, είναι κατά τη γνώμη της Λαϊκής Συσπείρωσης, ότι για μία ακόμη φορά, οι δημότες, περίοικοι ή μη, καλούνται να βάλουν το χέρι στην τσέπη, για ένα έργο που είναι προγραμματισμένο, εδώ και χρόνια στο Δήμο. Για μία ακόμη φορά, η λογική της ανταποδοτικότητας αγγίζει όλες τις υπηρεσίες, ενώ ο δήμος γίνεται φοροεισπράκτορας, για υπηρεσίες που μέχρι πρότινος, φρόντιζε η κεντρική διοίκηση.
Άλλωστε οι Δημότες είναι «καμένοι» από τέτοιου είδους λογικές, όπως το έκτακτο τέλος που πληρώνουν οι κάτοικοι του πρώην Δήμου Λυκόβρυσης για την ανάπλαση του Ο.Τ. 9.
Ανεξάρτητα ποια μπορεί να είναι η απόφαση του δικαστηρίου και τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τους δημότες, περίοικους ή μη, το ζητούμενο είναι να μην πληρώσει ο δημότης ούτε ευρώ, για έργα και υπηρεσίες για τα οποία έχει φορολογηθεί διπλά και τρίδιπλα από την κεντρική και τοπική διοίκηση, αλλά να φροντίσουν η Δημοτική Αρχή σε συνεννόηση με το αντίστοιχο Υπουργείο, να καλύψουν τα έξοδα για τη δημιουργία της πλατείας.
Δημήτρης Κωνστάντος
«Η όποια οικονομική επιβάρυνση των περιοίκων να απορροφηθεί από άλλες πηγές χρηματοδότησης ή να διαχυθεί στο σύνολο των κατοίκων ως έσχατη λύση»
Η συζήτηση για την κεντρική πλατεία της Πεύκης χρονίζει επί δεκαετίες χωρίς να έχει καταστεί εφικτό μέχρι σήμερα οι κάτοικοι του προαστίου μας να την απολαμβάνουν, βελτιώνοντας σημαντικά το επίπεδο διαβίωσης και αναψυχής στο προάστιό μας. Συνεκτιμώντας τα δεδομένα που υπάρχουν, όπως είναι η δυσμενής οικονομική συγκυρία, η οριστικοποίηση χάραξης της γραμμής 4 του Μετρό και ο μακροπρόθεσμος χρονικός ορίζοντας υλοποίησης, μπορούμε να οριοθετήσουμε με σαφήνεια το ακόλουθο πλαίσιο:
- Η δημιουργία της κεντρικής πλατείας είναι προφανές ότι θα συνδυαστεί με την υλοποίηση της γραμμής 4 του Μετρό που διέρχεται από την Πεύκη. Η συνεργασία με τον ανάδοχο του έργου της γραμμής 4 προσφέρει δυνατότητες χρηματοδοτήσεων, συνολικής ανάπλασης της ευρύτερης περιοχής (Λ. Ειρήνης και Εμπορικό Κέντρο) και δημιουργίας μεγάλου υπόγειου parking για αντιμετώπιση του ήδη οξυμένου προβλήματος στάθμευσης που θα ενταθεί με την δημιουργία σταθμού της γραμμής μετρό.
- Η επιβάρυνση των περιοίκων με υπέρογκα χρηματικά ποσά δεν μπορεί να αποτελεί επιλογή σε επίπεδο διοίκησης του δήμου ανεξάρτητα από νομικούς περιορισμούς. Ο Δήμος οφείλει να συμπαρασταθεί νομικά και με κάθε άλλο πρόσφορο τρόπο στις ενέργειες των περιοίκων ώστε η όποια οικονομική επιβάρυνση να απορροφηθεί από άλλες πηγές χρηματοδότησης ή να διαχυθεί στο σύνολο των κατοίκων ως η έσχατη αποδεκτή λύση.
- Με δεδομένο ότι η συνολική ανάπλαση της πλατείας θα καθυστερήσει για αρκετά έτη ακόμα εφόσον συνδεθεί με την γραμμή 4 του μετρό, είναι αναγκαίο να υλοποιηθούν ορισμένα μέτρα μικρής κλίμακας, όπως η αντιμετώπιση της σκόνης, η φύτευση δέντρων, η τοποθέτηση καθισμάτων και γενικότερα ενέργειες καλλωπισμού που θα βελτιώνουν την αισθητική και λειτουργική εικόνα.
Ο Δημοτικός μας συνδυασμός μέσω του επικεφαλής μας, δημοτικού συμβούλου Δημήτρη Κωνστάντου, από την έναρξη του νέου δημοτικού συμβουλίου την 1η Σεπτεμβρίου, έχει ήδη θέσει το ζήτημα της επιβάρυνσης των περιοίκων δύο φορές ζητώντας πρωτοβουλίες από την διοίκηση του Δήμου στο πλαίσιο όσων προαναφέρονται.