ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΑ 33 ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ & ΤΟΥΣ 6 ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥΣ
Με όλα τα παραπάνω, εμείς οι περίοικοι, που θα παραβρεθούμε στο προσεχές Δημοτικό Συμβούλιο ζητάμε από τους Δημοτικούς Συμβούλους να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων, να εξετάσουν το θέμα στο σύνολό του και να εκδώσουν απόφαση που να ορίζει και να ζητά από την υπερκείμενη διοίκηση την οριστική ρύθμιση του ζητήματος με έκδοση Προεδρικού Διατάγματος και την συνακόλουθη αναστολή πληρωμής των δόσεων μέχρι τότε και κατ’ ελάχιστον μέχρι την τελική απόφαση του Δικαστηρίου επί της προσφυγής μας.
Αυτό ζητάμε και από τις έξι δημοτικές παρατάξεις που εκπροσωπούνται στο Δημοτικό Συμβούλιο. Επιπροσθέτως από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης ζητάμε όπως δια των υπογραφών των μελών τους αιτηθούν την εγγραφή του θέματός μας στην ημερήσια διάταξη του προσεχούς Δημοτικού Συμβουλίου.
Για τη Συντονιστική Επιτροπή Περιοίκων Οικοπέδου Πέρρου
Μαρίνα Σταυράκη – Πατούλη
Αφροδίτη Φατσέα
Διονύσιος Μανιάτης
Παναγιώτης Μπόλλας
Οι θέσεις των επικεφαλής της μειοψηφίας
Μαρία Γώγου – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ
«Υπάρχει εμφανής πολιτικός εμπαιγμός προς τους περιοίκους του οικοπέδου Πέρρου»
Πάντοτε η οποιαδήποτε αναστάτωση στον δήμο δεν είναι μια ευχάριστη υπόθεση για κανέναν. Πόσο μάλλον όταν οι κάτοικοι καλούνται με ειδοποιητήρια σε άμεση καταβολή χρημάτων και μάλιστα μεγάλων ποσών υπέρ του δήμου.
Στις εποχές που διανύουμε ο πολίτης κουράζεται πολύ να ανταπεξέλθει έναντι των υποχρεώσεων του και κατά συνέπεια ένα τέτοιο ειδοποιητήριο πληρωμής είναι ένας πονοκέφαλος αδιαμφισβήτητα, πόσο μάλλον όταν η αιτιολόγηση δεν είναι αδιαμφισβήτητα τεκμηριωμένη.
Ο δήμαρχος έχει ενημερώσει ελλιπώς, τόσο τους κατοίκους όσο και τους δημοτικούς συμβούλους για την έκβαση της υπόθεσης στην πλατεία Πέρρου. Για παράδειγμα η νομική υπηρεσία του δήμου δεν μας έχει ενημερώσει για το σε ποιο βαθμό δικαιοδοσίας βρίσκονται τα δικαστήρια για την εκδίκαση των ανακοπών για το επίμαχο οικόπεδο Πέρρου. Εκτιμώ ότι τα ποσά των αποζημιώσεων αν υπάρχουν, θα πρέπει να τα ορίσουν τα ελληνικά δικαστήρια. Εξ όσων γνωρίζουμε άλλο πράγμα είναι μια οριστική απόφαση, άλλο η τελεσίδικη απόφαση, και τέλος άλλο η αμετάκλητη απόφαση που είναι και το τελευταίο στάδιο μια δικαστικής απόφασης.
Εκτιμώ ότι το ζήτημα των αποζημιώσεων για το οικόπεδο Πέρρου είναι καθαρά νομικό και θα πρέπει να αποφασιστεί από την ελληνική δικαιοσύνη. Από την άλλη πλευρά ο Δήμαρχος λαμβάνοντας υπόψη του όλη την ρεαλιστική πραγματικότητα που βιώνουν οι πολίτες του δήμου που ηγείται, θα πρέπει να συμπεριφέρεται -με μεγάλη επιείκεια ο χαρακτηρισμός – πιο κομψά και ανθρώπινα σε ανθρώπους και πολίτες που έχουν πια προβλήματα επιβίωσης.
Η πολιτική ζωή και κάθε διαδικαστικό και υπηρεσιακό ζήτημα είναι πάντα συνδεδεμένο σε έναν δήμο με πολίτες και ανθρώπους. Κατά συνέπεια μια πολιτική ενέργεια πάντα έχει κοινωνικές προεκτάσεις με παραδοχές ή αρνήσεις από την κοινωνία. Θεωρώ ότι θα πρέπει πολύ προσεκτικά να προσεγγίσουμε ένα νομικό πλέον θέμα. Ωστόσο, πιστεύω ότι ακόμα πιο προσεκτικά και ευαίσθητα πρέπει να προσεγγίσουμε στου δημότες μας.
Όλα αυτά που σήμερα λαμβάνουν χώρο στο δήμο μας είναι αποτέλεσμα προηγούμενων διοικήσεων του Δήμου με έλλειμμα στοχοθεσίας, οργάνωσης και προγραμματισμού.
Με αυτά εννοούμε συγκεκριμένες ενέργειες που ο δήμαρχος και η διοίκησή του όφειλαν να κάνουν αν είχαν συγκεκριμένο στόχο.
Έπρεπε ο δήμος μας να έχει προχωρήσει τις διαδικασίες για την αλλαγή χρήσεων γης ( ΓΠΣ) αφού στην κύρια και μοναδική χρήση του σχετικού ΦΕΚ απαλλοτρίωσης που είναι ο χώρος της πλατείας, βάζει και δεύτερη – εμπορική χρήση, αυτή του υπογείου γκαράζ.
Ζητάει ο δήμος μας τα χρήματα από τους υπόχρεους αποζημίωσης χωρίς να έχει δημιουργήσει ακόμα την πλατεία, αφού π χώρος είναι ακόμα ένα χωμάτινο οικόπεδο, με την πρόφαση ότι πρέπει να γίνει ένα ενιαίο έργο πλατείας- γκαράζ.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι αγνοείται η τύχη της από το 2010 υπογραφείσας προγραμματικής σύμβασης με την τότε Νομαρχία για τη δημιουργία της πλατείας, ύψους 3.700.000 ευρώ
Οι δημότες όμως καλούνται σήμερα να πληρώσουν για την υποτιθέμενη αναβάθμιση των περιουσιών τους χωρίς αυτή να έχει συντελεστεί. Ο νόμος όμως ορίζει ότι οι περίοικοι οφείλουν να πληρώσουν επειδή οι περιουσίες τους αναβαθμίστηκαν και όχι επειδή πρόκειται να αναβαθμιστούν στο αόριστο μέλλον.
Από την άλλη μεριά, ποιος μπορεί να ξέρει πότε η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ θα ξεκινήσει τα έργα για τη γραμμή Ν4 που θα έχει σταθμό και στην Πεύκη, και άρα για την εξυπηρέτησή του θα χρειαστεί η ύπαρξη γκαράζ;
Ακόμα κι αν αυτό γίνει, με ποιο τρόπο η σημερινή δημοτική αρχή βλέπει ότι οι περιουσίες των περιοίκων αναβαθμίζονται από την αλλοίωση του χαρακτήρα της πλατείας και με την προσθήκη στη χρήση της τουλάχιστον 500-1000 αυτοκινήτων του γκαράζ ημερησίως. Είναι πασιφανές ότι κάτι τέτοιο μόνο αναβάθμιση δεν θα είναι, αλλά μάλλον το αντίθετο.
Χωρίς αλλαγή των χρήσεων γης στο συγκεκριμένο οικόπεδο με ποιο τρόπο οραματίζεται η σημερινή διοικηση ότι θα πετύχει τη χρηματοδότηση για την κατασκευή του υπογείου γκαράζ επί ενός μη θεσμοθετημένου επισήμως χώρου; Ποια κρατική Ευρωπαϊκή αρχή θα χρηματοδοτήσει ένα έργο πολλών εκατομμυρίων ευρώ, χωρίς την εξασφάλιση του σύννομου των ενεργειών;
Υπάρχει εμφανής πολιτικός εμπαιγμός προς τους περιοίκους για το γεγονός ότι ο δήμος μας ενέταξε την απαλλοτρίωση στο νόμο περί απαλλοτριώσεων το 1995 για αναβάθμιση περιουσιών, χρέωσε όλους τους περιοίκους που είχαν περί του οικοπέδου περιουσίες και αφού κατοχύρωσε την αποζημίωσή του με τις πράξεις αναλογισμού περί 20αμετρων λωρίδων, αργότερα έκανε φανερές τις προθέσεις του για κατασκευή υπογείου γκαράζ που αλλοιώνει τη χρήση και το ρόλο της πλατείας και τον καθιστά δευτερεύοντα.
Η προμελέτη του υπογείου γκαράζ που στοίχισε 25000 ευρώ και που εκπονήθηκε και παραδόθηκε στο Δήμο μας δείχνει τις πραγματικές προθέσεις του Δήμου ότι όλως αυθαιρέτως και καταχρηστικώς ζητά από τους περιοίκους να αποζημιωθεί για άλλου χαρακτήρα έργο από αυτόν της πλατείας και προχωρά ξεκάθαρα τη διαδικασία για το έργο του γκαράζ.
Τον Νοέμβριο 2006 δίνεται προσωρινή τιμή απαλλοτρίωσης 600 ευρώ/ τμ και ο δήμος δανειοδοτείται με το ποσό των 2144000 ευρώ προκειμένου να πληρώσει την απαλλοτρίωση.
Τον Μάρτιο 2007 απόφαση εφετείου από προσφυγή ιδιοκτητών αυξάνει την τιμής απαλλοτρίωσης στα 850 ευρώ/τμ
Τον Μάρτιο 2008 ο δήμος λαμβάνει δάνειο 991000 για το επιπλέον τίμημα και το καταθέτει στο ΤΠΔ.
Τον Μάιο 2008 γίνεται η οριστική απαλλοτρίωση και μετεγγραφή του οικοπέδου στο περιουσιολόγιο του δήμου
Το 2009 συνεχιζόμενο έργο από εποχής Καμάρα και εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας για υπόγειο γκαράζ από την εταιρεία OLIFOR ύψους 60000 ευρώ.
Τον Φεβρουάριο 2012 το δημοτικό συμβούλιο λαμβάνει απόφαση για δημιουργία γκαράζ, χωρίς παράλληλη απόφαση χρήσεων γης.
Τον Μάρτιο 2012 χρηματοδοτείται από Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ύψους 50000 ευρώ προμελέτη υπογείου γκαράζ.
Τέλος εκτιμώ ότι αν τα βήματα μας είναι προσεκτικά, η εν λόγω υπό κατασκευή πλατεία μας θα είναι ένα κόσμημα τόσο για τους περιοίκους όσο και για ολόκληρη την πόλη μας.
Η απόφαση είναι πολιτική αλλά με νομικές προεκτάσεις και ο δήμος δεν είναι ούτε οφείλει να είναι εξουσία, αλλά συμπαραστάτης του δημότη και να του εξασφαλίζει την ποιότητα ζωής.