Οι προσφορές από τις έξι εταιρείες για τον διαγωνισμό που αφορούσε το ύψους 35 εκατ. ευρώ έργο της προμήθειας, εγκατάστασης και λειτουργίας του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ) είχαν κατατεθεί στις 23 Οκτωβρίου 2006 και σκοπός του ΟΑΣΑ ήταν η εγκατάσταση του αναδόχου μέσα στο 2006, έτσι ώστε το ΑΣΣΚ να τεθεί σε λειτουργία έστω και τμηματικά μέχρι το τέλος του 2007. Ωστόσο οι ενώσεις εταιρειών και οι κοινοπραξίες που συμμετέχουν στον διαγωνισμό (1. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, ATRON Electronic GmbH, 2. THALES Transp. Syst, THALES Electr. Syst., INFO QUEST, 3. INDRA SISTEMAS S.A, 4. SIEMENS – INTERSAV ΕΠΕ, 5. ELSAG, 6. APT-MARAC-VTI) έχουν ακολουθήσει την πρακτική των ενστάσεων. Όλες οι εταιρείες έχουν υποβάλει ενστάσεις έναντι όλων των άλλων, με αποτέλεσμα η διαδικασία εξέτασης των ενστάσεων να πάει πίσω τον χρόνο έναρξης του έργου.
Τα «έξυπνα» εισιτήρια θεωρούνται τόσο από τον ΟΑΣΑ όσο και από το υπουργείο Μεταφορών – Επικοινωνιών ιδιαίτερα σημαντικά, διότι από τη μία θα προλαμβάνονται φαινόμενα εισιτηριοδιαφυγής, ενώ εκτιμάται ότι θα οδηγήσει στη διεύρυνση της χρήσης των μαζικών προϊόντων (μηνιαίες κάρτες, ενιαία εισιτήρια), που επιφέρουν πολύ μεγαλύτερα κέρδη στην εταιρεία. Μέχρι στιγμής η χρήση μεμονωμένων εισιτηρίων ξεπερνάει το 60%.
Το πρώτο στάδιο λειτουργίας των έξυπνων εισιτηρίων θα αφορά μαζικά προϊόντα (μηνιαίες κάρτες και ενιαία εισιτήρια), τα οποία θα αποτελούνται από μία πλαστική κάρτα με ενσωματωμένο ένα μικροτσίπ. Η πλαστική κάρτα θα «γεμίζει» με μονάδες όπως ακριβώς μία κάρτα κινητού τηλεφώνου και ο επιβάτης θα μπορεί να προμηθεύεται τις μονάδες σε κεντρικά πρατήρια και σε αυτόματα μηχανήματα που θα τροφοδοτούνται με χρήματα. επίσης, προβλέπονται και εισιτήρια περιορισμένης χρήσης (π.χ. 10 διαδρομών), τα οποία θα είναι χάρτινα και επίσης θα έχουν ενσωματωμένο το μικροτσίπ. Το κόστος του μικροτσίπ έχει υπολογιστεί ότι δεν θα ξεπερνά το 0,07 ευρώ και θα ενσωματωθεί στην τιμή του εισιτηρίου. Το πρώτο μέσο μαζικής μεταφοράς που αναμένεται να υποδεχτεί το ΑΣΣΚ είναι το μετρό, οι σταθμοί του οποίου διαθέτουν ήδη την υποδομή, αφού η κατασκευή τους προέβλεπε την τοποθέτηση ΑΣΣΚ. Επόμενα στη σειρά είναι το τραμ, ο προαστιακός, ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.