ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟ MPC
Η ΑΜΑΡΥΣΙΑ παρουσιάζει μερικά από τα χαρακτηριστικότερα αποσπάσματα της Περιβαλλοντικής Μελέτης για τη μεταστέγαση του υπουργείου.
Για τις θέσεις στάθμευσης
«Το κτήριο δεν διαθέτει θέσεις στάθμευσης. Ο ελεύθερος χώρος που υπάρχει εκτός του οικοπέδου του χρησιμεύει ως χώρος προσωρινής στάθμευσης φορτηγών και του εξασφαλίζει την άνετη τροφοδοσία. Η είσοδος σε αυτόν τον χώρο γίνεται από την οδό Δημοκρίτου (παράλληλη της Κηφισίας) και δεν δημιουργεί προβλήματα κυκλοφοριακά.
(…) Σύμφωνα με τον νόμο 960/1979, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τα προεδρικά διατάγματα 230/1993 και 111/2004) “εξαιρείται το κτήριο του MPC από την ισχύουσα νομοθεσία σχετικά με τις απαιτούμενες θέσεις στάθμευσης”.
Με την ως άνω ρύθμιση απαλλάσσεται το κτήριο της υποχρέωσης εξασφάλισης θέσεων στάθμευσης. Πλην όμως, επειδή ουσιαστικά υπάρχει η ανάγκη εξεύρεσης θέσεων στάθμευσης για την εύρυθμη λειτουργία του κτηρίου, έχουν διατυπωθεί αιτήματα:
Α. Προς το εμπορικό και επιχειρηματικό κέντρο που κατασκευάζεται στο αναμορφωμένο κτήριο του IBC (σ.σ. το ήδη έτοιμο Golden Hall).
Ο χώρος στάθμευσης έχει χωρητικότητα 1.403 θέσεων. Οι απαιτούμενες βάσει του Π.Δ. 111/04 (ΦΕΚ 76/Α/5-03-04) για τις χρήσεις που έχουν εγκριθεί στο νέο εμπορικό και επιχειρηματικό κέντρο είναι 1.149. Οι επιπλέον αυτές θέσεις έχουν ζητηθεί να διατεθούν για τις ανάγκες του υπουργείου Υγείας. Η θέση των χώρων στάθμευσης του IBC απέχει 50 μ. από το κτήριο του υπουργείου. Σε αυτόν τον χώρο στάθμευσης αναμένεται να εξυπηρετηθούν οι χρήστες του υπουργείου Υγείας.
Επειδή η μέρα αιχμής του εν λόγω κέντρου είναι το Σάββατο, ημέρα κατά την οποία δεν λειτουργεί το υπουργείο, δεν θα υπάρχει πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των χρηστών του υπουργείου, όταν μάλιστα είναι και εν δυνάμει πελάτες.
Β. Προς το παρακείμενο νοσοκομείο ΙΑΣΩ, το οποίο είναι όμορο με το κτήριο του υπουργείου Υγείας και έχει επάρκεια θέσεων στάθμευσης. Ειδικότερα τις εργάσιμες ώρες, κατά τις οποίες το υπουργείο θα χρησιμοποιεί τις θέσεις, ο αριθμός των επισκεπτών θα είναι μικρός.
Γ. Προς το ΟΑΚΑ, όπου είχαν διατεθεί θέσεις στάθμευσης για το κτήριο στην αρχική του χρήση και το υπουργείο είχε ζητήσει εκ νέου την εξασφάλιση για τους υπαλλήλους του υπαίθριων θέσεων στάθμευσης εντός των εγκαταστάσεων του ΟΑΚΑ, οι οποίες βρίσκονται σε απόσταση 500 μέτρων από το υπουργείο και χρονικά η χρήση τους από τις δημόσιες εκδηλώσεις του ΟΑΚΑ δεν συμπίπτει με τη χρήση τους από τους υπαλλήλους τους υπουργείου.
Με βάση τα παραπάνω και με δεδομένη την υπερτοπικής σημασίας λειτουργία του κτηρίου, αλλά και τη βούληση επίλυσης του θέματος των θέσεων στάθμευσής του, θεωρούμε σαν δεδομένο εργασίας το γεγονός ότι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, οι θέσεις που χρειάζεται για την καθημερινή λειτουργία του το υπουργείο, θα εξασφαλιστούν.
Επιπτώσεις από τη λειτουργία του υπουργείου
1) Αρνητικές: «Κατά την περίοδο λειτουργίας του υπουργείου δεν αναμένονται δυσμενείς επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής, αφού οι προτεινόμενοι διαθέσιμοι χώροι στάθμευσης και οι γειτονικοί χώροι μπορούν να εξυπηρετήσουν μικρό αριθμό οχημάτων. Επομένως, η επιπρόσθετη ρύπανση της ατμόσφαιρας θα είναι πολύ μικρή στην ήδη επιβαρημένη περιοχή. Επίσης, μεγάλο μέρος των εργαζομένων αναμένεται να εξυπηρετηθεί από τα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΗΣΑΠ, ΕΘΕΛ)».
2) Θετικές: «Κατά την περίοδο λειτουργίας του υπουργείου δεν θα υπάρξουν θετικές επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον. Αντίθετα, το ανθρωπογενές περιβάλλον θα έχει οικονομικά οφέλη, αφού οι εργαζόμενοι του υπουργείου θα αποτελέσουν ένα πρόσθετο πελατολόγιο για τις εμπορικές επιχειρήσεις πλησίον του υπουργείου. Επίσης, όπως προαναφέρθηκε, θα βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας των υπαλλήλων του υπουργείου».
Κοινωνικές – οικονομικές επιπτώσεις
«Η σημερινή κτηριακή υποδομή του υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κρίνεται ανεπαρκής, και σε περισσότερες από μια περιπτώσεις ακατάλληλη για εργασία.
Το κεντρικό υπουργείο στεγάζεται σε ένα πολύ παλαιό κτήριο, ιδιοκτησίας του, που βρίσκεται σε πολύ κακή κατάσταση, αφού μόνο περιστασιακά επισκευάζεται. Το κτήριο βρίσκεται στην οδό Αριστοτέλους, στο κέντρο της πόλης και δεν διαθέτει καμία θέση στάθμευσης. Επειδή το κτήριο δεν επαρκεί για να στεγάσει τις υπηρεσίες του υπουργείου, έχουν ενοικιαστεί πολλά μικρά κτήρια για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του. Αυτή η πολυδιάσπαση δυσχεραίνει το έργο των υπηρεσιών και δυσκολεύει τον τρόπο εργασίας των υπαλλήλων. Η μεταφορά των περίπου 1.000 υπαλλήλων του υπουργείου, θα βελτιώσει και την απόδοση στην εργασία τους, μιας και θα στεγάζονται όλοι στο ίδιο κτήριο.
Παράλληλα, τα κτήρια στα οποία στεγάζεται το υπουργείο σήμερα θα σταματήσουν να ενοικιάζονται από το κράτος, δηλαδή θα περικοπούν οι κρατικές δαπάνες, ενώ τα ιδιόκτητα κρατικά κτήρια θα διατεθούν διαφορετικά ή θα ενοικιαστούν προσφέροντας οφέλη στο κράτος.
Ταυτόχρονα, θα χρησιμοποιείται το κτήριο του MPC, το οποίο έχει τεράστιες δαπάνες συντήρησης και παραμένει αχρησιμοποίητο για περίπου 4 χρόνια. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι για τη φύλαξη του κτηρίου το 2006 δαπανήθηκε το ποσό των 235.000 ευρώ και για τη συντήρησή του το ποσό των 800.000 ευρώ».
Γιάννης Μπεθάνης