Οι καταγγελίες κατοίκων έγιναν η αφορμή για να δούμε με τα «μάτια» μας την κατάσταση στο αμαξοστάσιο του Δήμου Αμαρουσίου. Οι εργαζόμενοι μας εξήγησαν ότι το θέμα με τη δυσωδία είναι μόνο η… αρχή, αφού το μέρος «βρωμά» κατά τη γνώμη τους σε πολλά ακόμη σημεία…
Ρεπορτάζ: Αμάλθεια Καραλή
Μπορεί ένα μέρος του αμαξοστασίου του Δήμου Αμαρουσίου να έχει μεταφερθεί πάνω από ένα χρόνο επί της Λεωφόρου Αμαρουσίου – Χαλανδρίου, όμως, οι κάτοικοι της περιοχής κατήγγειλαν στην εφημερίδα μας τη δυσωδία που προέρχεται από τα απορριμματοφόρα μόνο πριν από λίγους μήνες, με τις πρώτες φετινές ζέστες. Σύμφωνα με τους ίδιους, ο εν λόγω χώρος αποτελεί «κίνδυνο για τη δημόσια υγεία» και πρέπει να απομακρυνθεί άμεσα από τον αστικό ιστό της πόλης.
Παράλληλα, κατήγγειλαν το γεγονός ότι οχήματα του Δήμου σταθμεύουν επί της Λεωφόρου Αμαρουσίου – Χαλανδρίου, με αποτέλεσμα η κυκλοφορία των οχημάτων να γίνεται Γολγοθάς αφού οι λωρίδες μειώνονται ενώ εμποδίζεται η ορατότητα των διερχόμενων οδηγών. Όπως μας είπαν, για το θέμα έχει κληθεί και Τροχαία, η οποία έχει επιβάλει κατά καιρούς πρόστιμα.
Οι παραπάνω καταγγελίες έγιναν η αφορμή για να δούμε με τα «μάτια» μας την κατάσταση στο αμαξοστάσιο, όπου εκεί συναντήσαμε εργαζόμενους που μας εξήγησαν ότι το θέμα με τη δυσωδία είναι μόνο η… αρχή, αφού το μέρος «βρωμά» κατά τη γνώμη τους σε πολλά ακόμη σημεία.
Η ΑΜΑΡΥΣΙΑ συνομίλησε με τον πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων Δήμου Αμαρουσίου Νίκο Καλλιμάνη, τον αντιπρόεδρο Αντώνη Πινακουλάκη και τον γραμματέα Σπύρο Μπόγδανο.
Οι τρεις άνδρες μίλησαν για το «χάος» που επικρατεί στον χώρο και για τις ελλείψεις που δυσκολεύουν την καθημερινή τους εργασία. Η παραπάνω πληροφόρηση προς την εφημερίδα μας βέβαια «κόστισε» στους τρεις εργαζόμενους, οι οποίοι κλήθηκαν να απολογηθούν για τον λόγο που απάντησαν στις ερωτήσεις του Τύπου. Άμεση ήταν η αντίδραση του Σωματείου, το οποίο σε ανακοίνωση – καταγγελία που εξέδωσε, δήλωσε ότι «η Γενική Συνέλευση απαιτεί να σταματήσει κάθε είδους συνδικαλιστική δίωξη κατά οποιοδήποτε εργαζόμενου του Δήμου Αμαρουσίου. Θεωρούμε ως υπεύθυνη τη Διοίκηση του Δήμου για τη σημερινή κατάσταση που επικρατεί στο νέο παράνομο αμαξοστάσιο».
Γεμάτα απορριμματοφόρα
Ξεκινώντας από το θέμα των γεμάτων απορριμματοφόρων, για το οποίο εξαρχής επισκεφθήκαμε το χώρο, οι εικόνες μιλούσαν από μόνες τους. Απορριμματοφόρα γεμάτα απορρίμματα βρίσκονταν μέσα στο αμαξοστάσιο, τα ζουμιά από τα οχήματα έτρεχαν στο δάπεδο ενώ παραδίπλα άνθρωποι εργάζονταν δίπλα σε αυτά μέσα στη δυσωδία.
Όπως μας είπαν οι εργαζόμενοι, σύμφωνα με τον Κανονισμό Υγιεινής και Ασφάλειας, κάθε απορριμματοφόρο που μπαίνει στον χώρο του αμαξοστασίου είτε για επισκευή είτε για παρκάρισμα, θα έπρεπε να είναι πλυμένο και καθαρό με ειδικά απορρυπαντικά. Αντί αυτού, όμως πολλά απορριμματοφόρα μπαίνουν γεμάτα και έτσι οι εργαζόμενοι δουλεύουν δίπλα στα μολυσματικά. «Είναι καθημερινό φαινόμενο να τρέχουν τα ζουμιά από τα απορριμματοφόρα ή να κρέμονται σύριγγες από τα Νοσοκομεία και οι άλλοι να εργάζονται δίπλα. Μα είναι δυνατόν;» αναρωτιούνται οι εργαζόμενοι, οι οποίοι μας εξηγούν ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων, ορισμένα οχήματα πλένονται απλώς με ένα λάστιχο με νερό.
Εν τω μεταξύ, όταν ρωτήσαμε για ποιο λόγο έμπαιναν κάποια οχήματα φορτωμένα με απορρίμματα στο αμαξοστάσιο και μέσα σε λίγα λεπτά ξαναέφευγαν, μας απάντησαν ότι φοβήθηκαν που είδαν δημοσιογράφο και για αυτό πήγαιναν να σταθμεύσουν στο άλλο αμαξοστάσιο στην περιοχή Αγίου Αθανασίου.
Επικίνδυνη αποθήκη με εύφλεκτα υλικά
Επόμενη στάση μας ήταν η αποθήκη, στην οποία όπως παραδέχθηκαν οι εργαζόμενοι, γίνεται τελευταία μια προσπάθεια τακτοποίησής της από τον προϊστάμενο. Όμως, όπως φαίνεται, υπάρχει πολύς δρόμος ακόμη μέχρι να γίνει αυτός ο χώρος ασφαλής και αξιοπρεπής.
Τα γραφεία των υπαλλήλων βρίσκονται πάνω από το σιδηρουργείο και το καμαράκι με τα ξυλουργικά, που όπως μας είπαν οι εργαζόμενοι, είναι γεμάτο αλυσοπρίονα, ηλεκτροσυγκολλητές αλλά και εύφλεκτα υλικά όπως μπιτόνια με βενζίνες και μπογιές! «Δεν είναι δυνατόν να βάζεις εύφλεκτα υλικά κάτω από τα γραφεία όπου δουλεύουν άνθρωποι. Και ειδικά όταν υπάρχει μόνο μια διέξοδος κινδύνου. Πώς θα βγούνε όλοι αυτοί αν ξεσπάσει μια φωτιά;» αναρωτήθηκε ο γραμματέας του Σωματείου και συνέχισε: «Ακόμα και όταν θέλει κάποιος να μεταφέρει βενζίνη από ένα βενζινάδικο, δεν μπορεί να την πάρει έτσι απλά, αλλά σε ειδικό μπιτόνι, καθότι η νομοθεσία ορίζει συγκεκριμένους κανόνες ασφαλείας».
Εκτός από τη μια έξοδο κινδύνου, οι εργαζόμενοι μας έδειξαν και τους ανενεργούς πυροσβεστήρες, θέλοντας να τονίσουν την έλλειψη πυρασφάλειας που υπάρχει στον χώρο. Πράγματι, ο φακός της «Α» κατέγραψε έναν, ο οποίος βρισκόταν στην ένδειξη μη λειτουργίας.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, οι εργαζόμενοι σημειώνουν ότι δεν υπάρχει στον χώρο ούτε τεχνικός ασφαλείας ούτε γιατρός εργασίας όπως ορίζει η νομοθεσία (ΦΕΚ νόμος υπ’ αριθ. 3850, άρθρο 8).
Επίσης, σύμφωνα με τον πρόεδρο Νίκο Καλλιμάνη, «στον χώρο αυτό έρχονται συνεχώς παραλαβές διαφόρων αντικειμένων που έχουν εγκριθεί από την Επιτροπή Παραλαβής Προμηθειών του Δήμου. Από εκεί και πέρα όμως, δεν υπάρχει κανένας έλεγχος για το αν τα αντικείμενα αυτά πηγαίνουν στο σημείο για το οποίο προορίζονταν, για το αν έχουν μείνει 5 ή όλα τα αντικείμενα».
Ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι είναι ότι μέσα στην αποθήκη βρίσκονται οι εξωτερικές μονάδες των κλιματιστικών που εκπέμπουν θερμότητα, με αποτέλεσμα τις ζεστές μέρες να δουλεύουν μέσα σε ένα φούρνο!
Πρόβλημα όμως, υπάρχει και στον ανοιχτό χώρο του αμαξοστασίου, που είναι μικρός για τα οχήματα, και έτσι σταθμεύουν το ένα πίσω από το άλλο. Αν συμβεί κάτι επείγον, όμως, τότε η πρόσβαση για ένα πυροσβεστικό ή ένα ασθενοφόρο θα είναι πολύ δύσκολη. Επίσης, δεν υπάρχουν διαγραμμίσεις για το πού σταθμεύει το κάθε όχημα και έτσι είναι παραταγμένα με χαοτικό τρόπο.
Λόγω της παραπάνω κατάστασης, όποτε γεμίζει το αμαξοστάσιο, οι οδηγοί σταθμεύουν τα οχήματά τους επί της Αμαρουσίου – Χαλανδρίου, δημιουργώντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση για την οποία παραπονούνται οι περίοικοι. Εν τω μεταξύ, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, ότι σύμφωνα με τους εργαζόμενους, αν χτυπηθεί κάποιο από τα οχήματα του Δήμου, τότε την ευθύνη φέρει αποκλειστικά ο οδηγός!