Σε δημόσια διαβούλευση θέτει ο Δήμος Παπάγου – Χολαργού το προσχέδιο του Νέου Κανονισμού Καθαριότητας. Σύμφωνα με τη διοίκηση, η επικαιροποίηση του πλαισίου στοχεύει στην επίτευξη των εξής αξόνων:
-Ενίσχυση της διαλογής στην πηγή: Καθιέρωση διακριτών ρευμάτων ανακύκλωσης (Μπλε, καφέ, ειδικοί κάδοι) για τη μείωση του όγκου των απορριμμάτων που οδηγούνται σε ταφή
-Ορθολογική διαχείριση κλαδεμάτων & ογκωδών: Θέσπιση αυστηρών ορίων και διαδικασιών μέσω τηλεφωνικών ραντεβού για την εξάλειψη των παράνομων εστιών ρύπανσης στα πεζοδρόμια.
-Προστασία του αστικού περιβάλλοντος & πυροπροστασία: Διασφάλιση του έγκαιρου καθαρισμού των ιδιωτικών οικοπέδων και της ταχείας απομάκρυνσης των εγκαταλειμμένων οχημάτων.
-Δίκαιο πλαίσιο κυρώσεων: Εφαρμογή αναλογικών προστίμων με βάση το μέγεθος (τ.μ.) ή τον όγκο (κ.μ.) της ρύπανσης, ώστε να αντιμετωπίζεται ο κάθε παραβάτης αναλογικά.
Διαδικασία συμμετοχής
Ηλεκτρονική υποβολή, με συμπλήρωση ερωτηματολόγιου ΕΔΩ
Λήξη υποβολής προτάσεων: 25/7/2026
«Η γνώμη σας είναι καθοριστική»
Ο δήμαρχος Παπάγου – Χολαργού Ηλίας Αποστολόπουλος έστειλε το δικό του μήνυμα προς τους πολίτες:
«Αγαπητές συμπολίτισσες,
Αγαπητοί συμπολίτες,
Η ποιότητα ζωής στην πόλη μας, η προστασία του φυσικού μας περιβάλλοντος και η διασφάλιση της δημόσιας υγείας αποτελούν κορυφαίες και αδιαπραγμάτευτες προτεραιότητες για τον Δήμο Παπάγου – Χολαργού.
Με την πάροδο του χρόνου, οι περιβαλλοντικές προκλήσεις αυξάνονται, η ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία για την ανακύκλωση γίνεται πιο αυστηρή και η ανάγκη για τη μετάβαση σε μια πραγματική Κυκλική Οικονομία καθίσταται επιτακτική.
Τα τελευταία χρόνια έχουμε βελτιώσει αισθητά τη διαχείριση των αποβλήτων στο δήμο μας, έχουμε αυξήσει τα ποσοστά ανακύκλωσης, με αποτέλεσμα το 2025 να αποθέσουμε προς ταφή λιγότερους από 16.000τν αποβλήτων, τη στιγμή που το 2015 αποθέταμε στην εγκατάσταση της Φυλής περισσότερους από 20.000τν.
Σήμερα, τόσο ο Δήμος όσο και οι πολίτες οφείλουμε να εντείνουμε τις προσπάθειες μας και να μειώσουμε ακόμα περισσότερο τις ποσότητες των αποβλήτων που οδηγούμε σε υγειονομική ταφή,
Για τον λόγο αυτό, προχωρήσαμε στη σύνταξη του νέου Κανονισμού Καθαριότητας & Ανακύκλωσης.
Ο κανονισμός αυτός δεν είναι απλώς ένα σύνολο κανόνων και κυρώσεων. Είναι η συμφωνία μας για μια πιο καθαρή πόλη και για την αναδιάρθρωση του συστήματος συλλογής και διαχείρισης των αποβλήτων που παράγουμε.
Ο κανονισμός καθορίζει με σαφήνεια τις υποχρεώσεις του Δήμου απέναντί σας, αλλά και τις ευθύνες που αναλογούν σε κάθε νοικοκυριό, διαχειριστή και επαγγελματία της περιοχής μας.
Η γνώμη σας είναι καθοριστική. Σας προσκαλώ να συμμετάσχετε ενεργά στη δημόσια διαβούλευση, συμπληρώνοντας το ερωτηματολόγιο. Οι δικές σας παρατηρήσεις θα βοηθήσουν να διαμορφώσουμε ένα τελικό κείμενο δίκαιο, εφαρμόσιμο και αποτελεσματικό. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη συμμετοχή και τη διαρκή συνεργασία σας».









































































































