Άλλο ένα πρόβλημα στη λειτουργία σχολείων σε Παπάγου και Χολαργό, με το… καλημέρα της νέας χρονιάς, κατήγγειλε η Ένωση Κηδεμόνων.
Μετά τις αναφορές σε κενά εκπαιδευτικών που επηρεάζουν τα ολοήμερα προγράμματα επτά συγκροτημάτων, ακολούθησε ενημέρωση για συγχωνεύσεις τμημάτων στο 1ο Γυμνάσιο Χολαργού και σ’ εκείνο του Παπάγου.
Μάλιστα, για την τελευταία περίπτωση προειδοποιούσαν οι γονείς των μαθητών της μονάδας, εκφράζοντας τον προβληματισμό τους ήδη πριν από το «πρώτο κουδούνι».
Η ανακοίνωση της Ένωσης:
«Η Ένωση Γονέων Παπάγου Χολαργού στέκεται στο πλευρό των Συλλόγων Γονέων του 1ου Γυμνασίου Χολαργού και του Γυμνασίου Παπάγου στηρίζοντας το δίκαιο αίτημα να μην συγχωνευτούν τα τμήματα της Γ’ και της Β’ τάξης αντίστοιχα στα σχολεία τους.
Η συγχώνευση τμημάτων, από πέντε σε τέσσερα, με την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα να αγγίζει τα 27 παιδιά, ανάμεσά τους πολλά παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές και ειδικές μαθησιακές ανάγκες, δεν αποσκοπεί ούτε και θα επιφέρει κάποιο παιδαγωγικό όφελος προς τα παιδιά. Επίσης, δε θα διευκολύνει το έργο των εκπαιδευτικών, γενικής ή ειδικής αγωγής, που καλούνται να διδάξουν σε μεγάλα τμήματα με μεγάλες απαιτήσεις.
Μόνο κριτήριο του Υπουργείου Παιδείας και των υπηρεσιών του, που αποφάσισαν τις συγχωνεύσεις, είναι η εξοικονόμηση κάποιων ωρών εκπαιδευτικών, δηλαδή η μείωση του «κόστους» – γιατί ως «κόστος» φαίνεται μετράνε τη μόρφωση των παιδιών μας.

– Γι’ αυτό εξάλλου και τα τμήματα δημιουργούνται με τον ανώτατο αριθμό μαθητών (27), τη στιγμή που υπάρχουν οι αναγκαίες σχολικές αίθουσες και θα μπορούσαν να λειτουργούν τμήματα με πολύ λιγότερους μαθητές προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας για όλους.
– Γι’ αυτό εξάλλου και κατοχυρώθηκε δια νόμου μέσα στο καλοκαίρι η πρακτική να εμποδίζεται η μείωση των μαθητών ανά τμήμα όταν υπάρχει ένα ορισμένο πλήθος μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ή μαθησιακές ανάγκες «εφόσον» (!) λειτουργεί τμήμα ένταξης ή υπάρχει εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης στο εν λόγω τμήμα. Πώς θα χωρέσουν στις σχολικές αίθουσες 27 μαθητές και δυο – τρεις εκπαιδευτικοί και σε ποιές συνθήκες δεν απασχολεί το Υπουργείο Παιδείας…
Εμείς, ως γονείς, επιμένουμε να διεκδικούμε με κριτήριο τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών μας και το δικαίωμα όλων των μαθητών και μαθητριών στην ισότιμη πρόσβαση στη γνώση. Επιμένουμε να διεκδικούμε το σχολείο που έχουν ανάγκη τα παιδιά μας, το σχολείο που τους αξίζει. Επιμένουμε να διεκδικούμε κάθε μαθητής/μαθήτρια που έχει ανάγκη παράλληλης στήριξης, να έχει τον εκπαιδευτικό που θα του/της την παρέχει και να μην τον «μοιράζεται» με 3-4 ακόμα παιδιά στην ίδια τάξη.
Πέρσι, αντιμετωπίσαμε την ίδια πρόκληση στα ίδια σχολεία. Οι Σύλλογοι Γονέων, με τη δυναμική συμμετοχή των γονέων μελών τους, σε συντονισμό και με την Ένωση Γονέων, πέτυχαν με τις κινητοποιήσεις τους να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις.
Φέτος, με την ίδια αποφασιστικότητα και έχοντας πια πείρα ότι μπορούμε με δυναμικές, πολύμορφες πρωτοβουλίες και κινητοποιήσεις να πετύχουμε ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας, συνεχίζουμε και απαιτούμε:
– Να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις.
-Να τοποθετηθεί όλο το αναγκαίο εκπαιδευτικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία, ώστε να λειτουργούν απρόσκοπτα σε πλήρες ωράριο και παρέχοντας σε κάθε παιδί τη στήριξη που έχει ανάγκη».