Για «μπαλώματα – σαλίγκαρους, επικίνδυνες καθιζήσεις και “τρύπες” στους δρόμους της Αγίας Παρασκευής» έκανε λόγο ο επικεφαλής της παράταξης «Νέα Αρχή» Γιώργος Οικονόμου.
Ο αιρετός της αντιπολίτευσης παρέθεσε και σχετικές φωτογραφίες, σε αντίστοιχη ανακοίνωσή του:
Ειδικότερα:
«Οι κακοτεχνίες στη διέλευση των οπτικών ινών και η ανεπάρκεια της δημοτικής αρχής στην κυριολεξία κατέστρεψαν τα οδοστρώματα της πόλης μας.
Καθημερινά ερχόμαστε αντιμέτωποι με:
– κακή αποκατάσταση των τομών
– μπαλώματα “σαλίγκαρους” με κακές συναρμογές
– επικίνδυνες τρύπες και καθιζήσεις
Επομένως, υπάρχουν κίνδυνοι, τόσο για την οδική ασφάλεια, όσο και για τους πεζούς, αλλά και φθορά της δημοτικής περιουσίας που πρέπει να αποκατασταθεί με σημαντικές δαπάνες.
Διαρκώς δημότες μου καταγγέλουν περιστατικά, τόσο κατά τη διάρκεια της κατασκευής, όπου σε ορισμένες περιπτώσεις δεν υπάρχει σήμανση και επαρκής επίβλεψη (π.χ. στην Πατρόκλου όπου δημότης έπεσε με το αυτοκίνητο σε τρύπα τομής), αλλά και μετά την αποκατάσταση, όπου δημιουργούνται μεγάλες καθιζήσεις και τρύπες, όπως για παράδειγμα στην Αγίου Γεωργίου (το πρόβλημα υπάρχει ακόμη και τώρα).
Η σωστή αντιμετώπιση του φαινομένου απαιτεί συντονισμό, αυστηρή επίβλεψη και εφαρμογή τεχνικών προδιαγραφών.
Από την διάνοιξη των τομών υπήρχαν πολλές κακοτεχνίες που αφορούσαν, είτε στους ασφαλτοκόπτες (δείτε τις φωτογραφίες των παρειών των τομών), είτε στη μεθοδολογία της αποκατάστασης.
Και επειδή πάντα προτείνουμε λύσεις (οι οποίες όμως συνήθως αγνοούνται), τονίζουμε ότι σε μελλοντικές υποδομές θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη και να ακολουθηθούν οι βασικοί άξονες αντιμετώπισης:
1. Σωστός σχεδιασμός και αδειοδότηση
• Προκαθορισμένα δίκτυα διέλευσης κοινής ωφέλειας: Να υπάρχουν καθορισμένες ζώνες ή αγωγοί για οπτικές ίνες.
• Απαιτήσεις αδειοδότησης: Οι πάροχοι να υποβάλλουν λεπτομερή μελέτη για τις τομές, τις επιπτώσεις και την αποκατάσταση.
2. Τεχνικές προδιαγραφές αποκατάστασης τομής
• Κατάλληλα υλικά επίχωσης
• Στρώσεις ασφαλτικού: Αποκατάσταση με ασφαλτικό ίδιου πάχους και ποιότητας με το υπάρχον.
• Επέκταση αποκατάστασης: Επαρκές πλάτος αποκατάστασης τουλάχιστον για αποφυγή ρηγματώσεων.
3. Έλεγχος συμπύκνωσης και ποιοτικός έλεγχος (προφανώς και δεν έγινε ο ενδεδειγμένος ποιοτικός έλεγχος στο πρόσφατο έργο)
• Δοκιμές πυκνότητας για την επάρκεια της συμπύκνωσης του υλικού επίχωσης.
• Έλεγχος ασφαλτικής στρώσης: Εφαρμογή πιστοποιημένων ασφαλτικών και δοκιμές πάχους, πρόσφυσης.
4. Υποχρεώσεις του παρόχου/εργολάβου
• Ο αναδοχος-εργολάβος οφείλει να διορθώνει κάθε κακοτεχνια και καθίζηση.
5. Οικονομική εγγύηση και ασφάλιση του έργου:
• Ειδική Συγγραφή Υποχρεώσεων που να εξασφαλίζει επαρκείς χρηματικές εγγυήσεις (πέραν της καλής εκτέλεσης) καθώς και ασφάλιση του έργου
6. Επίβλεψη από το Δήμο
• Αυστηρή επιτήρηση και καταγραφή: Οι τεχνικές υπηρεσίες πρέπει να ελέγχουν την πρόοδο και την ποιότητα.
• Μητρώο τομών: Καταγραφή όλων των τομών στο οδικό δίκτυο για παρακολούθηση και προγραμματισμό συντηρήσεων.
7.Συνδυαστική χρήση νέων τεχνολογιών
• Microtrenching: Τομές πλάτους 2–4 εκ., με μικρότερες επιπτώσεις στο οδόστρωμα.
• Οριζόντια κατευθυνόμενη διάνοιξη (HDD): Για υπόγειες διελεύσεις χωρίς ανοιχτές τομές.
Περιμένουμε μια απάντηση και θα θέλαμε ιδιαίτερα να γνωρίζουμε τι ενέργειες έναντι του αναδόχου έχει κάνει μέχρι σήμερα ο Δήμος Αγίας Παρασκευής».