Από τη στήλη ΕΠΕΑ ΠΤΕΡΟΕΝΤΑ – Γράφει ο Άγγελος Πολύδωρος
Για ταινία θα μιλήσουμε σήμερα, επειδή το φέρνω βαρέως που το προηγούμενο Σάββατο δεν πρόλαβα να τη συμπεριλάβω στις προτάσεις μου, αφού ο Δαίμων του Ίντερνετ, το mail με το link που θα μου επέτρεπε να τη δω στο σπίτι, το έριξε στα Ανεπιθύμητα, παρόλο που το Myfilm που μου το προώθησε, όπως και οι SpentzosFilm, Weirdwave, Bibliotheque, SummerClassics, New Star και Cinobo είναι εξαιρετικά επιθυμητές εταιρίες διανομής που μας διευκολύνουν στις δύσκολες συνθήκες, να μη τρέχουμε σε αθηναϊκές αίθουσες πρωινιάτικα. Βέβαια, χάνουμε τη μαγεία της σκοτεινής αίθουσας που απολαμβάνετε εσείς οι θεατές, αλλά εμείς βλέπουμε «επαγγελματικά» τις ταινίες για να σας προετοιμάσουμε. Αν μας διαβάζετε…
Είδα λοιπόν «Το τέλειο αφεντικό», που δεν είναι άλλο από τον Χαβιέ Μπαρδέμ, αυτό το τέρας ηθοποιίας, που σ’ αυτή την ταινία υποδύεται τον Μπλάνκο, βιομήχανο κατασκευαστή ζυγαριών ακριβείας. Έναν ήρεμο, μειλίχιο τύπο, που απευθύνεται στους υπαλλήλους του σαν να είναι παιδιά του. «Είμαστε οικογένεια», λέει συνεχώς, «και πρέπει να λειτουργούμε με ακρίβεια όπως η ζυγαριά που κρατάει στο ένα της χέρι η Τυφλή Δικαιοσύνη, γι’ αυτό πρέπει να μου λέτε τα προβλήματά σας ώστε να τα λύνουμε παρέα».
Ναι, ανακατεύεται αδιακρίτως στα οικογενειακά των άλλων. Νουθετεί τους μοιχούς οικογενειάρχες ή κάνει αδιάκριτες ερωτήσεις στις γυναίκες εργαζόμενες, αλλά το κάνει «για το καλό όλων». Ειδικά τώρα, που το εργοστάσιο περιμένει επιθεώρηση και επιβράβευση.
Έλα όμως, που του προκύπτει ένας απολυμένος με ντουντούκα, τσαντίρι και πανό διαμαρτυρίας, μπροστά στην είσοδο του εργοστασίου… Έλα όμως, που μια ψηλή κι ωραία καινούργια εργαζόμενη κοιτάει συνεχώς τον κ. Τέλειο με βλέμμα πολλά υποσχόμενο και αυτός επιδιώκει να βγει μαζί της, αφού «εδώ είμαστε οικογένεια»… Έλα που, ο γηραιότερος υπάλληλός του, θέλει δουλειά για το γιό του (το κλεφτρόνι) και ο κ. Τέλειος τον προσλαμβάνει στη μπουτίκ της γυναίκας του, η οποία «Γιατί μου τον έστειλες τον λεχρίτη;» «Κράτα τον για τα θελήματα, θα τον χρειαστούμε…» και τον στέλνει με την παρέα του να δείρουν τον «απολυμένο με τη ντουντούκα», αλλά ο απολυμένος εν αμύνη ευρισκόμενος σκοτώνει τον λεχρίτη… Έλα που, η «πολλά υποσχόμενη καινούργια» ενδίδει στον κ. Τέλειο, αλλά είναι κόρη του καλύτερου φίλου του, που «κέρδισε τη δουλειά με το σπαθί της Μπλάνκο μου, το πιστεύεις; Δεν με άφησε να σου ζητήσω χάρη»…
Και με αυτά τα περιστατικά -και άλλα- γνωρίζουμε καλύτερα το Τέλειο Αφεντικό, που μαζί με τον πατέρα του αδικοχαμένου «λεχρίτη», μας δίνουν το συγκλονιστικότερο φινάλε που έχω δει σε κοινωνική κομεντί. Δείτε την.