Μποτιλιαρισμένοι οδηγοί στον δρόμο κοιτάζουν… διστακτικά την κενή από αυτοκίνητα λεωφορειολωρίδα; Μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτούν, καθώς ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών προχωρά στην επανενεργοποίηση των καμερών ελέγχου της κυκλοφορίας στις λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας, με στόχο τη βελτίωση της εξυπηρέτησης λεωφορείων και τρόλεϊ. Το μέτρο είχε ατονήσει τα τελευταία χρόνια. Από τη μία η Τροχαία δήλωνε ότι δεν επαρκεί το προσωπικό της, ενώ ο ΟΑΣΑ δεν είχε πόρους για τη συντήρηση και παρακολούθηση του οπτικού υλικού που καταγράφονταν από τις κάμερες.
Σύμφωνα με τους αρμόδιους, η εξέλιξη θα οδηγήσει σε περιορισμό της διάρκειας των μετακινήσεων, ώστε να εξοικονομηθούν οχήματα τα οποία θα εκτελούν περισσότερα δρομολόγια ανά βάρδια. Οι οδηγοί –υποψήφιοι παραβάτες των λεωφορειολωρίδων– διαπίστωσαν με τα χρόνια ότι η πλειονότητα των φωτογραφικών μηχανών στις εν λόγω λωρίδες δεν λειτουργούσαν και ξεκίνησαν να τις παραβιάζουν χωρίς φόβο. Ο μειωμένος κυκλοφοριακός φόρτος ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης «άνοιξε» διάπλατα –ατύπως– τις λεωφορειολωρίδες για όλα τα Ι.Χ. Η επιστροφή όμως της κίνησης στους δρόμους της πρωτεύουσας και τα σοβαρά προβλήματα στον στόλο των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) «υπέδειξαν» την ανάγκη επανενεργοποίησης του μέτρου, σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή».
Οι λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας λεωφορείων και τρόλεϊ στην Αττική μετρούν 52,3 χιλιόμετρα παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες ακόμα και για τριπλασιασμό του μήκους τους. Οι παραβάσεις είναι πολύ συχνές στις λωρίδες παράλληλης ροής, ενώ είναι σπάνιες σε όσες είναι αντίθετης ροής, οι οποίες όμως αποτελούν μόνο ένα μικρό τμήμα του δικτύου του ΟΑΣΑ. Αξιοσημείωτο είναι ότι λεωφορειολωρίδες όπως αυτές στην Ιερά Οδό και στη Χαριλάου Τρικούπη έχουν μετατραπεί σε απέραντα πάρκινγκ με αποτέλεσμα, όπως ανέφεραν στην «Καθημερινή» οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ, μόλις 10 χιλιόμετρα από τα συνολικά 53,2 χλμ. που έχουν κατασκευαστεί να λειτουργούν καθημερινά.