Το γεωμετρικό σχήμα του διαμαντιού ενσαρκώνει τις αξίες της γαλλικής μάρκας από το 1925. Το σήμα της Renault είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault βρίσκεται σε φάση επαναπροσαρμογής του branding της. Όπως και με την πλειοψηφία των κατασκευαστών αυτοκινήτων, το σήμα από χρώμιο είναι πλέον εκτός μόδας.
Μετά την παρουσίαση των νέων οπτικών ταυτοτήτων από την Kia και την Peugeot τον Ιανουάριο που μας πέρασε, η Renault είναι η τρίτη γνωστή κατασκευάστρια αυτοκινήτων που επαναπροσδιορίζει την εταιρική της ταυτότητα. Σε αντίθεση με την Kia και την Peugeot, που παρουσίασαν τους νέους τους λογότυπους με μεγαλοπρεπείς εκδηλώσεις, η Renault εξέδωσε απλά ένα δελτίο τύπου.
Όσες αλλαγές κι αν έχουν γίνει υπάρχει κάτι που δεν έχει αλλάξει από το 1925 και αυτό είναι ο ρόμβος, το σχήμα του διαμαντιού που αποτελεί τη βάση για το λογότυπό της μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο νέος λογότυπος αποτελεί για τη Renault το «Νέο Κύμα», την ιδέα να φέρει κάτι νέο, ζωντανό και μοντέρνο. Ενώ ο προηγούμενος λογότυπος (που κυκλοφόρησε το 2015) μπορεί να φαίνεται περίπλοκος, με ορισμένα προβλήματα αναγνωσιμότητας στα μικρότερα μεγέθη, ο νέος ρόμβος διαφέρει ως προς το ότι είναι πολύ ευανάγνωστος σε κάθε μέγεθος και υλικό. Δείχνει σωστά όταν είναι ανάγλυφος, ραμμένος ή ακόμα και σαν γλυπτό. Η επίπεδη σχεδίαση μπορεί να φαίνεται ότι ακολουθεί την «μόδα της εποχής» όμως στην πραγματικότητα η Renault έχει μια μακρά παράδοση με λογότυπους κατασκευασμένους με αιχμηρές γραμμές, ξεκινώντας από το λογότυπο του 1946 μέχρι τη νέα τρισδιάστατη προσέγγιση του 1992. Ουσιαστικά όμως το νέο έμβλημα έχει σχεδιαστεί για να αποτυπώνει μια συνεχή κίνηση. Η επίπεδη και όχι τρισδιάστατη φύση του, διευκολύνει την χρήση του τόσο σε ψηφιακές απεικονήσεις όσο και πάνω στα αυτοκίνητα.
Το νέο λογότυπο, το οποίο σχεδίασε το inhouse δημιουργικό τμήμα της εταιρείας, χρησιμοποιείται πλέον στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της Renault και θα αναπτυχθεί σε όλες τις διαδικτυακές πλατφόρμες από τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους. Στα νέα μοντέλα αυτοκινήτων της εταιρείας έχει προγραμματιστεί να εμφανιστεί από το επόμενο έτος και όπως ανακοινώνει η εταιρεία, μέχρι το 2024, όλη η γκάμα της Renault θα φέρει το νέο έμβλημα.
Ένα ακόμα πιο εμβληματικό διαμάντι
Κατά τον Gilles Vidal, το διαμάντι ουσιαστικά ενσαρκώνει όλη τη φιλοσοφία της Renault. H επιλογή να διατηρηθεί αυτό το διεθνώς αναγνωρίσιμο γεωμετρικό σχήμα ήταν προφανής. «Θέλαμε να γίνουμε πιο εμβληματικοί, λιτοί και μεστοί, αποκτώντας μια πραγματικά διαχρονική υπογραφή, χωρίς φιοριτούρες και χρώματα, με σύγχρονη θεώρηση στις γραμμές του, ως αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής μας κληρονομιάς» εξηγεί ο Gilles Vidal.
H Renault έχει ήδη αξιοποιήσει τη ‘γραμμή’ για να απεικονίσει το λογότυπό της, το 1946, το 1959 και το 1972. Ωστόσο, η χρήση της γραμμής, απέχει πολύ από την απλή υιοθέτηση μιας μόδας της εποχής, όπως εξηγεί ο Gilles Vidal, αφού «με την αξιοποίηση της γραμμής αυτό που επιτυγχάνεται είναι η αφήγηση μιας ιστορίας συμβίωσης, ενός κύκλου, ενός μονοπατιού ανάμεσα σε δύο ρόμβους που είναι συνυφασμένοι με ένα οπτικό εφέ, δημιουργώντας μια αλληλουχία αλλά και την εντύπωση μιας συνεχούς κίνησης». Πέρα από αυτό όμως, το σχέδιο έχει από μόνο του έντονο χαρακτήρα και είναι ιδιαίτερα ξεχωριστό.
Απερίσπαστο, χωρίς κανένα ίχνος υπογραφής ή γραφιστικής λογοτύπησης, αυτό το νέο έμβλημα έχει σχεδιαστεί για να αποτυπώνει μια συνεχή κίνηση. Η επίπεδη -και όχι τρισδιάστατη- φύση του, διευκολύνει την χρήση του σε digital και video υλικά, αλλά και πάνω στα αυτοκίνητα.
Το νέο λογότυπο θα τοποθετηθεί σταδιακά σε όλα τα οχήματα της Renault, ξεκινώντας από τα νέα μοντέλα που θα εμφανιστούν την επόμενη χρονιά. «Μέχρι το 2024, όλη η γκάμα της Renault θα φέρει το νέο έμβλημα», καταλήγει ο Gilles Vidal.
Η ιστορία της ταυτότητας
• Ο ρόμβος της Renault είναι ένα από τα πιο εικονικά και άμεσα αναγνωρίσιμα σχήματα λογότυπου;
• Ο πρώτος ρόμβος εμφανίστηκε το 1925 στο μπροστινό μέρος του Renault 40HP. Άλλαξε ελαφρώς τη μορφή του για να προσαρμοστεί στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου.
• Το 1946, όταν έγινε το Regie Nationale des Usines Renault (RNUR), σχεδιάστηκε ένας νέος λογότυπος με σαφείς και ευκρινείς γραμμές.
• Αυτή η έκδοση εκσυγχρονίστηκε το 1959 με μια νέα γραμματοσειρά και με την αφαίρεση των λέξεων «Regie Nationale».
• Το 1972 παρουσιάστηκε ένας πολύ εμβληματικός λογότυπος, σχεδιασμένος από τους Yvaral και Vasarely. Αυτός ο λογότυπος παρέμεινε στην μάσκα των αυτοκινήτων για 20 χρόνια και συνοδεύτηκε το 1978 από μια νέα γραμματοσειρά που σχεδίασε η Wolff Olins.
• Το 1992 το θρυλικό διαμάντι ξανασχεδιάστηκε και πήρε ένα τρισδιάστατο σχήμα με φινίρισμα χρωμίου που ταιριάζει ακόμα τέλεια με τη γραμματοσειρά Wolff Olins που κράτησε μέχρι το 2004.
• Στη συνέχεια ο ρόμβος τοποθετήθηκε μέσα σε ένα κίτρινο τετράγωνο και συνδυάστηκε με μια νέα γραμματοσειρά.
• Τρία χρόνια αργότερα, το 2007, ένας ελαφρύς επανασχεδιασμός έβαλε το λεκτικό σήμα στο κίτρινο τετράγωνο, ακριβώς κάτω από το διαμάντι.
• Το 2015 σηματοδότησε την τελευταία αλλαγή πριν από το 2021, με ένα νέο λογότυπο και γραμματοσειρά που αναπτύχθηκε από το Renault design studio σε συνεργασία με την Interbrand.