Σχεδόν μια δεκαετία μετά, η Lancia επαναφέρει στο προσκήνιο τη θρυλική Delta, ένα αυτοκίνητο που συνδέθηκε άρρηκτα με την ιταλική φίρμα και τους αγώνες, τη δεκαετία του ΄80. H τρίτη γενιά της Delta εντυπωσιάζει με την ξεχωριστή σχεδιαστική της γραμμή, τους μεγάλους χώρους και την πολυτελή καμπίνα, δίνοντας και πάλι στους νοσταλγούς της Lancia, την ευκαιρία να επανέλθουν.
Ξεχωρίζει αισθητικά
Η νέα Delta είναι εντελώς διαφορετική, σε σχέση με αυτές του παρελθόντος, έχοντας πιο πολυτελή και κομψό αέρα, υιοθετώντας παράλληλα τη φιλοσοφία του sport-station μοντέλου. Εμπρός μπορεί να θυμίζει το Ypsilon, ωστόσο το όλο σύνολο έχει μια αισθητική διαφορετικότητα, που το κάνει να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα. Η Delta έχει το μεγαλύτερο αμάξωμα στην κατηγορία, κάτι που σημαίνει ότι έχει και τους μεγαλύτερους χώρους, με το μήκος να φθάνει τα 4.52 μ. και το μεταξόνιο τα 2.70 μ. Επίσης, και το ύψος της είναι εντυπωσιακό (1.50 μ.), προσεγγίζοντας σχεδόν τα πολυχρηστικά και δίνοντας μια επιπλέον άνεση στους επιβάτες. Το πάτωμα βασίζεται σε αυτό του Bravo, έχοντας φυσικά επιμηκυνθεί αρκετά, ενώ και τα μηχανικά μέρη είναι σχεδόν ίδια.
Στην καμπίνα, αυτό που κλέβει την παράσταση είναι οι μεγάλοι χώροι και η αίσθηση πολυτέλειας. Χαρακτηριστικό είναι ότι μπορούν με άνεση να καθίσουν ακόμα και τρεις επιβάτες πίσω, με ύψος άνω του 1.80 μ., χωρίς να νιώσουν καμία ενόχληση στα πόδια ή το κεφάλι. Ο πίνακας οργάνων, το σπορ τιμόνι, ο διάκοσμος και τα μαλακά στην υφή πλαστικά, δίνουν μια πιο σπορ και κομψή εικόνα. Τα μεγάλα και αναπαυτικά καθίσματα προσφέρονται για πολύωρη οδήγηση, με το πίσω κάθισμα να μετακινείται κατά 8 εκ. κατά μήκος, αυξάνοντας ακόμα περισσότερη την άνεση. Κάτι που ευνοεί και τον χώρο αποσκευών, ο οποίος κυμαίνεται από 380 έως 465 λίτρα, ανάλογα με τις ανάγκες.
Δυνατότητες…
Ο 4κύλινδρος 16βάλβιδος κινητήρας T-Jet ανήκει στη νέα γενιά, έχοντας μικρό κυβισμό για οικονομία και ρύπους, αλλά και τούρμπο για δύναμη. Ο 1,4 λίτρου κινητήρας με τους 120 ίππους, παρά το γεγονός ότι έχει να αντιμετωπίσει τα 1.320 κιλά του αμαξώματος, ανταποκρίνεται άμεσα στο πάτημα του γκαζιού, χάρη στην πολύ καλή κλιμάκωση των ενδιάμεσων σχέσεων μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων. Αρπάζει από χαμηλά, λίγο πριν από τις 2.000 σ.α.λ. και μέχρι τις 3.500 σ.α.λ. δίνει σπιρτάδα στο αυτοκίνητο. Στον αυτοκινητόδρομο, κινείται με χαρακτηριστική άνεση και μόνο στα ανηφορικά κομμάτια φαίνεται να ενοχλείται ελάχιστα από το βάρος. Η πολύ καλή ροπή του (21 χγμ), βοηθά σημαντικά μέσα στην πόλη και ιδιαίτερα σε στιγμές επιτάχυνσης. Η μέση κατανάλωσή του, κυμαίνεται μεταξύ 8,5 και 9 λ/100, τιμή ικανοποιητική για κινητήρα τούρμπο. Το επίπεδο θορύβου σε μεγάλες ταχύτητες, όπως και η ποιότητα κύλισης, είναι αρκετά καλή, με τη μόνη ένσταση να έρχεται από τη νευρικότητα που εμφανίζει στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και την όχι και τόσο καλή πλευρική στήριξη των καθισμάτων.
Συμπερασματικά, η νέα Lancia Delta με τους 120 ίππους προκαλεί αίσθηση με την εμφάνισή της, την αίσθηση πολυτέλειας και τους μεγάλους χώρους. Οδηγικά, δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τους Γερμανούς ανταγωνιστές της, οι οποίοι και ξεχωρίζουν σε αυτόν τον τομέα. O βασικός εξοπλισμός είναι αρκετά ικανοποιητικός, περιλαμβάνοντας 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα, κλιματισμό, ραδιο/cd, ESP, προβολείς ομίχλης και πολλά άλλα, στην τιμή των 19.500 ευρώ.
Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρου
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος/ 1.368 κ. εκ.
ΙΣΧΥΣ: 120 ίπποι /5000 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ: 21 χγμ/1750 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ: Εμπρός
ΚΙΒΩΤΙΟ: Mηχανικό 6 σχέσεων
ΦΡΕΝΑ: Aεριζόμενοι δίσκοι εμπρός – Δίσκοι πίσω
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ: 9,8 δευτ. (0-100 χλμ./ώρα)
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 195 χλμ./ώρα
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 8,5 – 9,6 λτ./100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠH: CO2 156 γρ./χλμ.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4520 x 1797 x 1499 χλστ.
ΧΩΡ. ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380-465 λτ.
ΒΑΡΟΣ: 1.320 κιλά
ΤΙΜΗ: από 19.500 ευρώ