Επιτέλους βρέθηκε η ονομασία της νέας κατηγορίας, δηλαδή των ελαφρών φορτηγών με χαρακτηριστικά SUV. Εφεξής θα μιλάμε για τα SUT (Sport Utility Trucks), τα γνωστά και αγαπημένα μας «θηριάκια», που έχουν τα εξής σοβαρά πλεονεκτήματα:
1. Είναι πετρελαιοκίνητα
2. Έχουν ιδιότητες εκτός δρόμου, που μόνον ένα καθαρόαιμο 4Χ4 μπορεί να διαθέτει.
3. Ο εξοπλισμός και η άνεσή τους δεν θυμίζουν… «φορτηγό»
Με αυτές τις σκέψεις παραλάβαμε από την πάντα εξυπηρετική κ. Νατάσα Βυθούλκα ένα κατάλευκο L200, με το οποίο «γράψαμε» κάπου 900 χιλιόμετρα σε δρόμους και… βουνά. Και πάλι, όμως, δεν το χορτάσαμε! Είναι τόσο απολαυστικό αυτό το αυτοκίνητο, που θα επιδιώξουμε να το χαρούμε και πάλι.
Στην ελληνική αγορά υπάρχουν αρκετά ανταγωνιστικά ιαπωνικά μοντέλα. Η Mitsubishi έχει να αντιπαρατάξει μια πείρα 28 ολόκληρων χρόνων στην κατηγορία, αλλά και έναν καταπληκτικό εξωτερικό σχεδιασμό, που κάνει το L200 να ξεχωρίζει… δια γυμνού οφθαλμού από κάθε ομοειδές μοντέλο.
Φυσικά τα πλεονεκτήματα δεν σταματούν εδώ. Το εσωτερικό του ξεχωρίζει για τον μοντέρνο σχεδιασμό και τα… καλούδια που προσφέρει, όπως η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων (ακόμα και με… πυξίδα), ηλεκτρικό πίσω παράθυρο και πρακτικούς χώρους αποθήκευσης, ακόμα και κάτω απ’ τα καθίσματα.
Στον τομέα της… δουλειάς (υποτίθεται ότι μιλάμε για επαγγελματικό όχημα, ανεξάρτητα αν οι υπόλοιπες αρετές του μας κάνουν να το ξεχνάμε…), το L200 είναι… σκυλί. Στην καρότσα του χωράει… ευρωπαλέτα, σηκώνει άνετα φορτίο ενός τόνου και έχει ελκτική δύναμη 2,7 τόνων! Κι όμως είναι το πιο… συμμαζεμένο εξωτερικά στην κατηγορία του, με ακτίνα στροφής μόλις 5,9 μέτρα. Δηλαδή, μεγάλη ευελιξία και εύκολο παρκάρισμα, για όσους το χρησιμοποιούν στο Κολωνάκι και όχι στα… χωράφια!
Κινητήρας που… σκίζει
Αν υστερούσε κάπου το παλιό L200, ήταν η ιπποδύναμη. Τα 136 άλογα έμοιαζαν λίγα, μπροστά σ’ αυτά που διέθεταν ορισμένα άλλα… ξαδελφάκια του. Οι μηχανικοί της Mitsubishi έβαλαν κάτω τα χαρτιά και τα μολύβια, για να παρουσιάσουν ένα μικρό θαύμα, με 178 ολόκληρους ίππους! Φυσικά, ο παλιός κινητήρας διατίθεται επίσης, κυρίως για μονοκάμπινα και ελαφρότερες εργασίες. ΄Ομως ο νέος είναι πράγματι ωραίος!
Στον τομέα της ασφάλειας, το L200 δεν θα μπορούσε παρά να προσφέρει ό,τι καλύτερο. Στα ήδη καλά επίπεδα του προηγούμενου μοντέλου προστέθηκαν τώρα πλευρικοί αερόσακοι, ενισχυμένα φρένα με σύστημα ανίχνευσης φορτίου (για καλύτερο υπολογισμό της απαιτούμενης απόστασης φρεναρίσματος!) και ηλεκτρονικό σύστημα κατανομής πέδησης.
Επαναστατικό είναι και το σύστημα τετρακίνησης super select, που επιτρέπει αλλαγές εν κινήσει και μέχρι 100 χ.α.ω., ενώ επίσης βελτιωμένη είναι και η ανάρτηση, με διπλά ψαλίδια και σπειροειδή ελατήρια εμπρός, κάτι που γίνεται εύκολα αισθητό σε ανώμαλο έδαφος.
Περιτό να σας περιγράψουμε τη χαρά της οδήγησης του L200, ιδιαίτερα σε λάσπη, χιόνι και γενικά κάθε είδους εδαφική… ανισορροπία. ΄Ενα αυτοκίνητο που αποτελεί τον ιδανικό σύντροφο στις κατάλληλες συνθήκες, που μετατρέπει το… ζόρι σε ευχαρίστηση!
Θα πρέπει, επίσης, να σας ενημερώσουμε για τη νέα καθετοποιημένη μονάδα, που στεγάζει τις εταιρείες Mitsubishi και Honda, στην οδό Ανδρέα Παπανδρέου, δίπλα στην Αττική οδό, στη… γειτονιά μας. Αλλά για το συγκρότημα αυτό θα έχουμε σύντομα την ευκαιρία να τα ξαναπούμε..
Χρήστος Φωτιάδης