Για τις ανατρεπτικές βελτιώσεις των μοντέλων του γκρουπ Hyundai-KIA έχουμε μιλήσει αναλυτικά και ξεχωριστά για κάθε μοντέλο που δοκιμάζαμε. Το Rio δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση! ΄Οσοι είχαμε οδηγήσει τα παλαιότερα μοντέλα που έφεραν το ίδιο όνομα, αδυνατούμε να εντοπίσουμε κάποια… συνάφεια, πέραν της παροιμιώδους αξιοπιστίας των αυτοκινήτων του ομίλου…
Η αλήθεια είναι ότι στην κατηγορία των σουπερμίνι (Β-segment) υπάρχει μεγάλος… συνωστισμός Παρά κάτι… 50 μοντέλα ανταγωνίζονται για μια θέση στις στατιστικές πωλήσεων, που θυμίζουν πια… δεκαετίες του ’70, άντε ’80!. Το νέο Rio, λοιπόν, έπρεπε να αναβαθμιστεί και να εκσυγχρονιστεί, ώστε να έχει τα φόντα γι’ αυτή τη μάχη. Η πρώτη μας εντύπωση είναι ότι οι καθ’ ύλη αρμόδιοι τα κατάφεραν πλήρως!
Ομορφότερο
Πρώτα και κύρια, η εμφάνιση του νέου Rio είναι όντως απόλυτα πειστική. Το σχήμα, η μάσκα, τα φωτιστικά, το πίσω μέρος και τα πλαϊνά παραπέμπουν σε σχεδιασμό υψηλού επιπέδου και αποπέμπουν αισθητική και ποιότητα κατασκευής. Μεγαλύτερο λίγο σε εξωτερικούς όγκους, αλλά και αισθητά πιο άνετο στο εσωτερικό, με ποιότητα καμπίνας που ξεπερνά ακόμα και δημοφιλή παραδοσιακά μοντέλα της Ευρώπης, το Rio κλέβει τις ματιές και τις εντυπώσεις. Δεν πρέπει διόλου να υποτιμηθεί η σαφής βελτίωση της αεροδυναμικής, αλλά και η χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας σε μεγάλο τμήμα του πλαισίου. Το πρώτο βελτιώνει την ταχύτητα και την ποιότητα θορύβου, το δεύτερο εγγυάται την ακαμψία, δηλαδή την ασφάλεια του αυτοκινήτου.
Ζωηρός βενζινοκινητήρας
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.248 cc με τους 85 ίππους ήταν αυτός που συνόδευσε τη δοκιμή μας. Χωρίς τον κλιματισμό υποθέτεις ότι είναι αρκετά ισχυρότερος, αφού επιταχύνει γραμμικά και γρήγορα. Αλλά και με τον κλιματισμό δεν έχει πρόβλημα. Προφανώς θα είναι ο δημοφιλέστερος βενζινοκινητήρας του Rio στην Ελλάδα, λόγω της οικονομικής συγκυρίας, άρα είναι αυτός που πρέπει να γνωρίσουν καλύτερα οι ενδιαφερόμενοι αναγνώστες μας.
Η πράξη αποδεικνύει ότι η κίνησή του σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας είναι απροβλημάτιστη, με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 160 χ.α.ω., ανάρτηση αρκετά σφιχτή (προσόν για τις στροφές…) αλλά αρκούντως αναπαυτική για τους επιβαίνοντες. Η κατανάλωση βρίσκεται λίγο πάνω απ’ τα 5,5 l/100 km, τιμή πολύ ικανοποιητική για την κατηγορία.
Στον βασικό εξοπλισμό βρίσκουμε έξι αερόσακους, το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας, το ηχοσύστημα, το air condition και αρκετά ακόμα από τα λεγόμενα πια «αυτονόητα». Δηλαδή, ένα πολύ καλό εξοπλιστικό πακέτο, για ένα πολύ όμορφο, ασφαλές, οικονομικό και μοντέρνο νέο μοντέλο.
Στην Ελλάδα υπάρχει ακόμα η επιλογή του κινητήρα 1.4 με τους 109 ίππους και αυτή του 3-κύλινδρου πετρελαιοκινητήρα των 1.120 cc, με 75 ίππους, ατελείωτη ροπή και πολύ χαμηλότερη κατανάλωση.
Καλό είναι να έχουμε και μια πλήρη εικόνα της γκάμας που υπάρχει στις εκθέσεις της ΚΙΑ, με τις αντίστοιχες τιμές. Προς το παρόν διατίθεται μόνον η πεντάθυρη έκδοση:
-Rio 1.2 (βενζ.) 10.790 ευρώ (με απόσυρση)
-Rio 1.4 (βενζ.) 12.190 ευρώ (με απόσυρση)
-Rio 1.1 (diesel) 12.890 ευρώ (με απόσυρση)
Καθετοποιημένη μονάδα ΚΙΑ στη γειτονιά μας!
Στα τόσα πλεονεκτήματα του νέου Rio πρέπει να προσθέσουμε και την ύπαρξη μιας νέας καθετοποιημένης μονάδας στο Χαλάνδρι (Λεωφόρος Κηφισίας 352), όπου θα βρείτε όλα τα νέα μοντέλα ΚΙΑ, αξιόπιστους συμβούλους πωλήσεων , εγγυημένο service και γνήσια ανταλλακτικά! Τα στελέχη της μονάδας θα σας δώσουν συμβουλές και για τα μεταχειρισμένα που υπάρχουν, πάντα με την εγγύηση της ΚΙΑ.