Η ιαπωνική εταιρεία Nissan αποφάσισε να πρωτοτυπήσει και -προς δυστυχία των ανταγωνιστών της- τα κατάφερε! Δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο με δύο ταυτόχρονα ιδιότητες, προσεγγίζει όλες τις ανάγκες των καταναλωτών. Το ενδιαφέρον Qashquai, λοιπόν, αποτελεί ένα οικογενειακό αυτοκίνητο μικρομεσαίας κατηγορίας, αλλά και ένα πολυτελές SUV, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους καταναλωτές να απολαύσουν τα πλεονεκτήματα και των δύο κατηγοριών. Το αξιοπρόσεκτο όνομά του προέρχεται από μία παλιά φυλή νομάδων του Ιράν. Δεν καταλαβαίνουμε ιδιαίτερα το συσχετισμό του ονόματος της φυλής με αυτό του αυτοκινήτου, αλλά δεν μας απασχολεί, αφού κατά τη διάρκεια της οδήγησής του είναι το τελευταίο πράγμα που μπορεί κάποιος να σκεφτεί.
SUV, MPV ή χάτσμπακ τελικά;
Λίγο απ' όλα! Το νέο Qashquai ικανοποιεί και τους φίλους της δυναμικής τετρακίνησης, αλλά και τους οικογενειάρχες που δεν θέλουν ένα απλό οικογενειακό, αλλά ένα υπερυψωμένο όχημα, μικρού σχετικά μεγέθους, που θα τους διευκολύνει στο παρκάρισμα. Φυσικά, εκτός από τη δίλιτρη τετρακίνητη έκδοση με τους 140 ίππους, υπάρχει και η βασική έκδοση του 1,6 lt με 115 ίππους και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Το νέο μοντέλο της Nissan είναι ιδιαίτερα ευκίνητο στις ανωμαλίες της ασφάλτου και το ύψος του δίνει πολύ καλό πεδίο ορατότητας στον οδηγό. Διαθέτει αξιοπρεπείς επιδόσεις, αφού είναι ευκολοδήγητο, έχει καλή ποιότητα κύλισης και καλή αίσθηση του τιμονιού.
Το εσωτερικό του είναι σύγχρονο και εργονομικά προσεγμένο, με πλούσιο εξοπλισμό και έντονη αισθητική. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά, ενώ και ο χώρος αποσκευών είναι αρκετός, αφού φτάνει τα 400 λίτρα. Tο μικρό του μήκος (4,3 μ.) διευκολύνει την κίνηση και το παρκάρισμα στην πόλη.
Tριπλή επιλογή
Tο δίλιτρο Qashquai διαθέτει, αρχικά, κίνηση στους εμπρός τροχούς. Aν στρέψετε τον σχετικό διακόπτη στην θέση "Auto", η κίνηση μπορεί να μεταφερθεί και στους πίσω, αν οι αισθητήρες το κρίνουν απαραίτητο. Tέλος, η θέση "Lock" διανέμει μόνιμα την κίνηση στους δυο άξονες.
O σχεδιασμός και η παραγωγή του νέου SUV της Nissan είναι αποκλειστικά ευρωπαϊκή υπόθεση. H εταιρεία ανακοίνωσε ότι η κατασκευή του είναι αποτέλεσμα έρευνας αγοράς, που "αποκωδικοποίησε" τις ανάγκες των καταναλωτών.
Τιμή που μαγνητίζει…
Η βασική έκδοση 1.6 στοιχίζει 18.680 ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων, 6 αερόσακους, air-condition, ABS, cruise control, ιμομπιλάιζερ, χειριστήρια στο τιμόνι και προαιρετική πανοραμική κρυστάλλινη οροφή. Όσο για το τετρακίνητο 2.0 της πρώτης δοκιμής μας, η τιμή του ξεκινά από τις 25.350 ευρώ. Δεν φανταζόμαστε άλλο μοντέλο που να τα συνδυάζει όλα, να είναι άνετο, πρακτικό, φινετσάτο και τόσο οικονομικό! Όσοι πιστοί ας προσέλθουν.
Νίκη Γεωργαντά