Η μεγάλη επιτυχία του αξέχαστου Matiz, έκανε το έργο του Spark πολύ δύσκολο! Μετά από αρκετούς μήνες στην αγορά, αποδεικνύεται ότι το Spark είναι άλλο ένα επιτυχημένο κεφάλαιο στην ιστορία της εταιρείας, στα μικρά αυτοκίνητα πόλης. Ένα εντελώς νέο μοντέλο που ξεκίνησε από το μηδέν, με στόχο τη σχεδιαστική φρεσκάδα και τη σημασία σε κάθε λεπτομέρεια.
Το μοντέρνο στιλ και η φαντασία των σχεδιαστών δεν περιορίστηκε στην εξωτερική εικόνα (που ταυτίζεται με αυτή του Cruze), αλλά απέδωσε και ένα ευχάριστο εσωτερικό με ευρωπαϊκό αέρα. Η κεντρική κονσόλα με τους εργονομικούς διακόπτες για το ηχοσύστημα και τον κλιματισμό θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ οι άφθονες θήκες για μικροαντικείμενα έχουν την τιμητική τους. Σχεδιαστικό πλεονέκτημα αποτελεί και ο πλήρης πίνακας οργάνων με το ψηφιακό στροφόμετρο και τον ξεκούραστο πράσινο φωτισμό. Η θέση οδήγησης είναι από τις ποιο σωστές στην κατηγορία, ακόμα και για υψηλόσωμους και το ευρύχωρο για την κλάση και ευχάριστο σαλόνι φιλοξενεί χωρίς συμβιβασμούς 4 ενήλικες. Ο χώρος για τις αποσκευές αρκεί για 170 λίτρα, όμως η αναδίπλωση των καθισμάτων διευρύνει την χωρητικότητά του έως τα 568 λίτρα.
Μια χαρά μοτέρ…
Το Spark μπορεί να είναι αυτοκίνητο πόλης, όμως με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1.2 λίτρων, τους 82 ίππους και τα λιγότερα από 950 κιλά βάρους, το Spark εμφανίζεται ζωηρό και ευέλικτο, ενώ όσο οι στροφές πλησιάζουν τις 3.000, ανεβάζει ρυθμό και διάθεση. Ο ευχάριστος στη λειτουργία του κινητήρας ενισχύεται και από τη σωστή κλιμάκωση στο 5άρι κιβώτιο, με αποτέλεσμα να ικανοποιεί με τις επιδόσεις του.
Με λίγα λόγια, το Spark έχει τιμή μίνι και προσόντα… σούπερμίνι! Είναι όμορφο, με μοντέρνα χρώματα, πολύ άνετους εσωτερικούς χώρους για την κατηγορία και με άριστη οδική συμπεριφορά. ΄Εχει έναν τόσο ελκυστικό χαρακτήρα, που σε κάνει να… ξεχνάς το αλησμόνητο Matiz, που είχε τόσο μεγάλη επιτυχία στην ελληνική αγορά! Το Spark έχει άψογη ροπή στην κυκλοφορία εντός πόλης, ικανοποιητική επιτάχυνση και ελάχιστα θορυβώδη λειτουργία.
Αν, μάλιστα, επιλέξετε το κιτ υγραεριοκίνησης της ιταλικής Tartini, που επιτρέπει την χρήση και των δύο καυσίμων, τότε θα εκπλαγείτε πραγματικά: Μπορεί να ακούγεται απίστευτο, αλλά με γεμάτα τα δύο ρεζερβουάρ (αμόλυβδης και υγραερίου) και με ήπια οδήγηση, μπορεί κανείς να διανύσει περίπου 1.100 χιλιόμετρα χωρίς να περάσει από βενζινάδικο!
Το «Σπαρκάκι» με τα 995 cc καταναλώνει έτσι κι αλλιώς μόλις 4,5 λίτρα/100 χλμ, φυσικά με «ελαφρύ πόδι» και σε μικτές συνθήκες, ενώ στην πόλη η κατανάλωση αυξάνεται αισθητά. Η Chevrolet δεν υπέκυψε στη μόδα των τρικύλινδρων χιλιάρηδων (κυρίως από την Ιαπωνία) και επέμεινε στους τέσσερις, με αποτέλεσμα να λείπουν απ› το Spark οι κραδασμοί και ο χαρακτηριστικός θόρυβος του τρικύλινδρου.
Χρήστος Φωτιάδης