Στην εποχή των μικρών αυτοκινήτων, η κάθε εταιρεία προσπαθεί να αποκτήσει το αντίστοιχο μοντέλο και παράλληλα να εξασφαλίσει κάποια συγκριτικά πλεονεκτήματα απέναντι στον ανταγωνισμό. Αυτός είναι και ο ρόλος του νέου 108, του μικρότερου μέλους της πλούσιας γκάμας Peugeot.
Με κόμπακτ διαστάσεις και «χαρούμενη» σχεδίαση, το νέο 108 προσφέρει μία ευρεία γκάμα εκδόσεων με βασικό χαρακτηριστικό τη δυνατότητα εξατομίκευσης, η οποία αναδεικνύει τον μοντέρνο χαρακτήρα του μοντέλου, καλύπτοντας κάθε γούστο και απαίτηση. Με μωβ, γκρι ή μαύρη οροφή, σε πεντάθυρο, τρίθυρο ή κάμπριο αμάξωμα, με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο. Συγκεκριμένα, το νέο 108 προτείνει επτά θεματικούς συνδυασμούς εξατομίκευσης και τρεις για το εσωτερικό. Ειδικά αυτοκόλλητα διακοσμούν το αμάξωμα, πρωτότυπα καλύμματα τους εξωτερικούς καθρέπτες, αυτοκόλλητα διακόσμησης του ταμπλό, ειδικά πατάκια, ειδικό περίβλημα για το κλειδί!
Εξωτερικό
Τα «χαριτωμένα» φωτιστικά σώματα, που συνδυάζουν το μαύρο με το χρώμιο, εναρμονίζονται με απόλυτη επιτυχία στο αμάξωμα. Ταυτόχρονα, τα στοιχεία LED βρίσκονται στον ίδιο χώρο με τους στρόγγυλους προβολείς ομίχλης για να δηλώνουν την έντονη παρουσία του νέου 108, ακόμη και στο φως της ημέρας!
Από το προφίλ του ξεχωρίζουν οι κοντοί πρόβολοι που τονίζουν τη νεανική εμφάνιση του αμαξώματος. Το ενιαίο σκουρόχρωμο κρύσταλλο που εκτείνεται στην πόρτα του πορτμπαγκάζ σε συνδυασμό με τις τρεις φωτεινές λεπίδες που σχηματίζονται στα πίσω φωτιστικά, δημιουργούν την αίσθηση της πολυτελείας και του δυναμισμού. . Με μήκος 3,47 μέτρα και πλάτος στα 1,62 μέτρα και με τo εμπρός μετατρόχιο να είναι στα 1.425 χλστ. και το πίσω στα 1.420 χλστ. το νέο 108 είναι ιδανικό για την κίνηση μέσα στην πόλη με εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής (στα 9,6 μέτρα) που διευκολύνει αφάνταστα στους επιτόπιους ελιγμούς.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό η πρώτη εντύπωση που δημιουργείται είναι ότι το περιβάλλον ανήκει σε ένα μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας με υλικά υψηλής αισθητικής και ποιότητας. . Ο οδηγός απολαμβάνει ένα μοντέρνο ταμπλό με το βλέμμα του να εστιάζει στο κυκλικό πίνακα οργάνων που εσωκλείει το ταχύμετρο και μια επίσης στρόγγυλη οθόνη LCD που φιλοξενεί το δείκτη καυσίμου και την ένδειξη για την εξωτερική θερμοκρασία. Ψηφιακό είναι και το στροφόμετρο που βρίσκεται αριστερά του ταχύμετρου, σε σχήμα μπάρας, ενώ από την άλλη μεριά υπάρχουν τα πράσινα βελάκια (Gear Shift Indicator) που υποδεικνύουν στον οδηγό την βέλτιστη αλλαγή σχέσεων.
Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής διάστασης 7’’ η οποία πλαισιώνεται μερικά εκατοστά χαμηλότερα από τον διακόπτη εκκίνησης του κινητήρα (Engine Start Stop) και το εργονομικά τοποθετημένο μπουτόν των αλάρμ. Όλοι οι διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού βρίσκονται συγκεντρωμένοι γύρω από μία LCD οθόνη σε μία επιφάνεια τραπεζοειδούς σχήματος. Πίσω από το τιμόνι, με χειριστήρια για το ηχοσύστημα και το σύστημα ανοιχτής ακρόασης, υπάρχει το χειριστήριο για τον περιοριστή ταχύτητας. Ο διακόπτης για το άνοιγμα του καλύμματος στο στόμιο πλήρωσης καυσίμου, τα χειριστήρια για τους εμπρός εξωτερικούς ηλεκτρικούς καθρέπτες, όπως και οι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα, βρίσκονται σε ιδιαίτερα βολική θέση για τον οδηγό ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.
Στην έκδοση κάμπριο, ο οδηγός το μόνο που έχει να κάνει είναι να σηκώσει το χέρι του και να πιέσει τον διακόπτη για να αναδιπλωθεί η ηλεκτροκίνητη υφασμάτινη οροφή και να αποκαλυφθεί ένα παράθυρο προς τον ουρανό με πλάτος 80 εκ. και μήκος 76 εκ. Επιπρόσθετα, το άνοιγμα μπορεί να ρυθμιστεί σε οποιαδήποτε ενδιάμεση θέση: μέχρι τα εμπρός καθίσματα, μέχρι τα πίσω, κ.λπ. Ένας ανεμοθραύστης ξεπροβάλλει αυτόματα κάθε φορά που η οροφή ανοίγει ώστε να μειωθεί η περιδίνηση του αέρα στην καμπίνα!
Κινητήρες- Ασφάλεια
Το νέο Peugeot 108 διατίθεται με μία γκάμα τριών αποδοτικών 3-κύλινδρων βενζινοκινητήρων (δυο ενός λίτρου και ένας 1.2), με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπή CO2 που απαλλάσσει από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας σε όλες τις εκδόσεις:
-VTi, 68hp, 5-τάχυτο μηχανικό, 95 γρ. CO2/χλμ., μέση κατανάλωση 4,1λτ./100 χλμ.
-VTi, 68hp, 5-τάχυτο αυτοματοποιημένο μηχανικό, 97 γρ. CO2/χλμ., μέση κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ.
-Νέος PureΤech 1.2 VTi, 82hp, 5-τάχυτο μηχανικό, 99 γρ. CO2/χλμ., μέση κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ.
Το εντυπωσιακά χαμηλό απόβαρο του νέου 108, μόλις στα 840 κιλά, συμβάλλει στην ασυναγώνιστα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και στο εντυπωσιακά μειωμένο κόστος χρήσης. Ταυτόχρονα εξασφαλίζονται κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά και επίπεδα άνεσης με την εμπρός ανάρτηση να αποτελείται από γόνατα McPherson γόνατα, ενώ η πίσω ανάρτηση από ειδικής σχεδίασης ημιάκαμπτο άξονα. Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση και από τα πρώτα λεπτά οδήγησης με το νέο 108 γίνεται άμεσα αντιληπτό πως πίσω από το κομψό αμάξωμα υπάρχει ένα άριστα σχεδιασμένο σασί.
Οι τιμές του νέου Peugeot 108 ξεκινούν από 10.240 ευρώ, με το όφελος της απόσυρσης.
Χρήστος Φωτιάδης