Η Citroen είχε πάντα τη φήμη της πρωτοπόρου εταιρείας, τόσο στον σχεδιασμό και την εμφάνιση όσο και στην τεχνολογία, Η ενοποίηση πολλών τεχνικών μερών με την Peugeot, στο πλαίσιο του ενιαίου γκρουπ PSA, άφησε χώρο μόνο για την εμφάνιση. Το Cactus αποδεικνύει ότι η παράδοση ριζοσπαστικών σχεδιασμών συνεχίζεται για τη Citroen! Πράγματι, δεν υπάρχει περίπτωση να το μπερδέψει κανείς με άλλο μοντέλο, αφού κάνει «μπαμ» από μακριά!
Ο σχεδιασμός του Citroën Cactus χαρακτηρίζεται από την τεχνολογική πρωτοπορία και την απτή ποιότητα. Πέρα από τις απαλές και χυτές επιφάνειες, οι σχεδιαστές ξεκίνησαν από λευκό χαρτί με στόχο να ισορροπήσουν την αισθητική με την πρακτικότητα. Κάθε λειτουργία συνδέεται με κάποιο αισθητικό χαρακτηριστικό, όπως στην περίπτωση του “Airbump”. Τοποθετημένο στις πλευρικές επιφάνειες και στους προφυλακτήρες, το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό υπογράφει το σχεδιαστικό χαρακτήρα του Citroën Cactus, ενώ παράλληλα προστατεύει το αμάξωμα από γρατζουνιές και μικρο-συγκρούσεις.
Το εσωτερικό του Citroën Cactus εστιάζει στην άνεση και στη φιλοξενία. Ο σχεδιασμός του ταμπλό επέτρεψε την απελευθέρωση χώρου για τον οδηγό και τους επιβάτες, στοιχείο στο οποίο συμβάλλει και ο 100% ψηφιακός έλεγχος των λειτουργιών του αυτοκινήτου μέσω των δύο ψηφιακών οθόνων. Το ενιαίο εμπρόσθιο κάθισμα και οι χρήση φυσικών υλικών (όπως βαμβακερό ύφασμα και δέρμα) συμβάλλουν με τη σειρά τους σε μια φιλική και «ζεστή» ατμόσφαιρα.
Οι τεχνολογίες με τις οποίες εφοδιάζεται το Citroën Cactus είναι εύκολες στη χρήση, οικονομικές και φιλικές προς το περιβάλλον. Παράλληλα εστιάζουν στις ανάγκες του οδηγού και των επιβατών. Η κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών συγκεντρώνει όλα τα χειριστήρια για τη λειτουργία του αυτοκινήτου. Αντίστοιχη είναι και η λογική του νέου υβριδικού συστήματος Hybrid Air, το οποίο συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα PureTech με το ένα υδραυλικό σύστημα που λειτουργεί με τη βοήθεια πεπιεσμένου αέρα.
Χωρίς κάποια τεχνολογική ιδιαιτερότητα, πέραν ίσως του ψεκασμού common rail, o 8βάλβιδος 1,6 turbodiesel αποδίδει 100 ίππους και 254 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Μπορεί να μην είναι σημείο αναφοράς για το χαμηλό επίπεδο θορύβου, την πολιτισμένη λειτουργία και την απουσία κραδασμών, είναι όμως εύρωστος από χαμηλά και προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις χάρη και στο χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου. Το μεγάλο του ατού όμως είναι η χαμηλή κατανάλωση των 3,4 λτ./100 χλμ. (το πιο οικονομικό crossover της αγοράς) και η απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας.
. Η οδήγηση του C4 Cactus πείθει ότι η προτεραιότητα έχει δοθεί στην άνεση. Το crossover της Citroen έχει τον τρόπο να ξεπερνά εύκολα τις περισσότερες ανωμαλίες, ενώ η μαλακή ανάρτηση ευνοεί κάπως τις κλίσεις στις στροφές, χωρίς όμως να επηρεάζεται η πρόσφυση. Με τη βοήθεια του χαμηλού βάρους και του στάνταρ ESP το Cactus στρίβει χωρίς αρνητικές αντιδράσεις. Ξεχωρίσαμε και τα φρένα, η αποτελεσματικότητα των οποίων είναι κορυφαία για την κατηγορία. Τέλος, η απόσταση από το έδαφος είναι όση ακριβώς χρειάζεται για το κυνήγι της… περιπέτειας εκτός πόλης…
Χρήστος Φωτιάδης