Οι εκδόσεις station wagon ήταν πάντα παρεξηγημένες στην Ελλάδα, σε αντίθεση με όλη την υπόλοιπη Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε πόσος άδικο έχει το ελληνικό κοινό, δοκιμάζοντας ένα μοντέλο πολύ «βατό» οικονομικά και παράλληλα πολύ χρήσιμο σε όσους έχουν ανάγκη πρόσθετων χώρων για οικογενειακούς ή επαγγελματικούς λόγους.
Το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην Ευρώπη, το Volkswagen Golf, εκτός από τις γνωστές εκδόσεις με τους κινητήρες βενζίνης TSI και ντίζελ TDI, περιλαμβάνει στην γκάμα του και κινητήρα διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο/βενζίνη), προσφέροντας χαμηλότερο κόστος μετακίνησης ακόμα και από το ντίζελ 1.6 TDI BlueMotion ! Παράλληλα, εκτός από την εξαιρετική οικονομία σε καύσιμο, προσφέρεται και σε αρκετά ελκυστική τιμή, η οποία ξεκινά από τις 19.890€ (με απόσυρση).
Εξωτερικά, το μόνο στοιχείο που μαρτυρά ότι πρόκειται για το Golf που κινείται και με φυσικό αέριο, είναι το λογότυπο TGI στην πόρτα του χώρου αποσκευών, ενώ οι φιάλες αποθήκευσης του CNG είναι πάρα πολύ καλά προστατευμένες και «κρυμμένες» κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ. Εκτός από το 5θυρο υπάρχει και το στέισον βάγκον Golf Variant TGI, με τιμή από 21.990 ευρώ και χώρο αποσκευών 424 λίτρων. Αυτό ήταν και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.
Το Golf TGI BlueMotion τροφοδοτείται με ένα νέο 1.4 TSI κινητήρα απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής από τις μόλις 1.500 σ.α.λ., ο οποίος από τη μία πλευρά εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις και από την άλλη ασύγκριτα χαμηλό κόστος με την χρήση του φυσικού αερίου. H Volkswagen ανακοινώνει μέση κατανάλωση 3,4 κιλών/100 χλμ. CNG, τα οποία αντιστοιχούν με περίπου 3,3€/100 χλμ. (λιγότερο από 1€/kg κοστίζει το φυσικό αέριο) ή 5,2 λτ./100 χλμ. βενζίνης και εκπομπές CO2 μόλις από 92 γρ./χλμ. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, το trip computer έδειξε μεικτή κατανάλωση φυσικού αερίου 4,4 κιλά/100 χλμ., ενώ θα μπορούσε να μειωθεί και άλλο με λίγο πιο προσεκτική οδήγηση.
Κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών είναι τοποθετημένες δύο «αόρατες» δεξαμενές για το CNG χωρητικότητας 15 κιλών και σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων η θεωρητική αυτονομία φτάνει (σύμφωνα με τη VW) τα 1.360 χλμ. Από πλευράς λειτουργίας και απόδοσης του κινητήρα δεν παρατηρήσαμε κάποια ουσιαστική διαφορά όταν «καίγεται» βενζίνη ή φυσικό αέριο, εκτός από μια ανεπαίσθητη τραχύτητα με το CNG. Ο κινητήρας λειτουργεί από την εκκινησή του με φυσικό αέριο και όταν αδειάσουν οι δεξαμενές, αυτομάτως το σύστημα γυρίζει στη βενζίνη χωρίς ο οδηγός να αντιληφθεί κάποια αλλαγή πέρα από την ένδειξη στον πίνακα οργάνων για ανεφοδιασμό καυσίμου. Όταν έχει αδειάσει το φυσικό αέριο τότε κινείται κανονικά με τη βενζίνη. Η Volkswagen ίσως θα έπρεπε να είχε τοποθετήσει διακόπτη επιλογής χρήσης φυσικού αερίου ή βενζίνης. Το μόνο ουσιαστικό μειονέκτημα αφορά στα λίγα πρατήρια φυσικού αερίου που υπάρχουν στην χώρα μας (Ανθούσα, Κηφισιά, Ν. Φιλαδέλφεια και Πυλαία Θεσσαλονίκης), ωστόσο το δίκτυο της Fisikon διευρύνεται.
Στο εσωτερικό του Golf TGI BlueMotion δεν υπάρχει καμία αλλαγή σε σχέση με τα υπόλοιπα Golf, εκτός από την ένδειξη της θερμοκρασίας του κινητήρα στον πίνακα οργάνων που αντικαταστάθηκε από τον δείκτη πληρότητας του CNG. Κατά τα «γνωστά» η καμπίνα του μικρομεσαίου Volkswagen κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις με την υψηλή ποιότητα υλικών, φινιρίσματος και συναρμογής, την πολύ καλή εργονομία, θέση οδήγησης και τους άνετους χώρους για τους επιβάτες. Στο μόνο σημείο που μειονεκτεί είναι στην χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, αφού λόγω των δεξαμενών μειώθηκε το ωφέλιμο ύψος μαζί και η χωρητικότητα κατά 89 λίτρα (291 λτ. έναντι 380 λτ.).
Χρήστος Φωτιάδης