Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ο 4 κυλίνδρων turbo MultiAir 1.4 lt κινητήρας σε συνδυασμό με τη χρήση ελαφρών υλικών και την εξαιρετική αναλογία ισχύος / βάρους, δημιουργούν μια δυναμική οδηγική εμπειρία αντάξια με την ιστορία του κλασικού Fiat 124 Spider και τις σημερινές δυνατότητες της Fiat. Πρόκειται για έναν κινητήρα υψηλής απόδοσης σχεδιασμένου για να προσφέρει εξαιρετική οδική συμπεριφορά σε αυτοκίνητο με πίσω κίνηση. Με βάση το αλουμίνιο, το 6τάχυτο κιβώτιο είναι συμπαγές και ελαφρύ, με τις αλλαγές των ταχυτήτων να γίνονται ακόμη πιο άμεσα και ομαλά. Στο σκελετό του οχήματος η χρήση αλουμινίου και υψηλής αντοχής ατσάλι προσφέρουν ασφάλεια και στιβαρότητα, αλλά και μειωμένο βάρος που εύκολα ανταποκρίνεται στις αντιδράσεις του οδηγού.
Σύστημα πίσω κίνησης
Η ισορροπημένη κατανομή βάρους μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, έχει επιτευχθεί με την τοποθέτηση του κινητήρα προς τα πίσω και με τη χρήση εξαρτημάτων από αλουμίνιο στα εμπρός και πίσω άκρα του αμαξώματος ενώ επιτυγχάνεται χαμηλό κέντρο βάρους για να προσφέρει μια απολαυστική εμπειρία οδήγησης. Το πίσω διαφορικό διαθέτει ένα οδοντωτό δακτύλιο, βελτιστοποιημένο για να μπορεί να υποστηρίξει την παραγόμενη ροπή. Το πάχος του αλουμινένιου περιβλήματος έχει μειωθεί, αλλά παραμένει δυνατό και συνδυάζεται με χαμηλό επίπεδο θορύβων, κραδασμών & τριγμών (NVH). Η μονάδα του πίσω διαφορικού είναι συμπαγής και το σχήμα του εσωτερικού της έχει βελτιστοποιηθεί για να δημιουργεί μια ομαλή ροή της κίνησης από τα πίσω γρανάζια του διαφορικού.
Αμάξωμα υψηλής αντοχής
Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας που είναι διαθέσιμα στο Fiat 124 Spider είναι και το αμάξωμα υψηλής αντοχής. Το νέο 124 Spider διαθέτει ένα σώμα που χρησιμοποιεί ευθείες δοκούς, όπου αυτό είναι δυνατό, και ένα συνεχές πλαίσιο ειδικά προσαρμοσμένο για ένα κάμπριο αυτοκίνητο με τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση πίσω. Το αποτέλεσμα είναι ένα αμάξωμα υψηλής αντοχής με υψηλή ακαμψία και χαμηλό βάρος. Μια ποικιλία μέτρων έχουν εφαρμοστεί στη δομή του αμαξώματος, ενώ τα υλικά του παρέχουν άριστη απορρόφηση της ενέργειας πρόσκρουσης. Σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, η δομή πολλαπλών διαδρομών φορτίου του αμαξώματος διανέμει την ενέργεια πρόσκρουσης σε δύο κατευθύνσεις. Η δύναμη πρόσκρουσης απορροφάται από την άνω διαδρομή και τα εμπρός μέλη του πλαισίου καθώς και την κάτω διαδρομή (η οποία ενσωματώνει μια επέκταση που απορροφάει την ενέργεια πρόσκρουσης στην μπροστινή εγκάρσια δοκό). Οι μπάρες στην πλάτη των καθισμάτων είναι τοποθετημένες σε συγκεκριμένο σημείο ώστε να διαμορφώνουν μια δομή που χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα σταθερής οροφής. Σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, η δομή δέχεται την ενέργεια πρόσκρουσης, με το σύνολο του αμαξώματος να απορροφά την ενέργεια. Στα μαρσπιέ έχει χρησιμοποιηθεί ατσάλι υψηλής αντοχής ενώ η ισχύς των κολόνων Α αυξάνεται με την προσθήκη ενισχυτικών υλικών.
Xρήστος Φωτιάδης