Κατ’ αρχήν οφείλουμε να πούμε ότι το 2016 σηματοδοτεί την πλήρη αναβάθμιση των σχέσεών μας με την Ford, και ειδικότερα με την ελληνική επίσημη αντιπροσωπεία και τις καθετοποιημένες μονάδες Ford των βορείων προαστίων! Χάρη την τοποθέτηση του κ. Γιάννη Κάττοριτς στο καίριο πόστο της Επικοινωνίας με τα ΜΜΕ, η ΑΜΑΡΥΣΙΑ θέτει πλέον σε προτεραιότητα αυτές τις σχέσεις, μετά από την… «λανθάνουσα κατάσταση» στην οποία είχαν περιπέσει, λόγω της προκατόχου κατάστασης… Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται ο κανόνας, ότι τα πάντα είναι θέμα ανθρώπινων σχέσεων και επιλογής των κατάλληλων στελεχών!
Κατά ευτυχή σύμπτωση, η έναρξη της παρουσίασης εκ νέου των μοντέλων Ford γίνεται με ένα ιστορικό και κορυφαίο αυτοκίνητο, το Focus ST με τα 250 άλογα! Αυτή είναι η τρίτη γενιά του Focus ST, αλλά υπήρξαν άπειρα άλλα μοντέλα υψηλών επιδόσεων, όπως το XR3 του 1980 με την πρωτοπόρα μπροστινή κίνηση, που όλα τους έχουν βάλει το λιθαράκι για την σημερινή εξέλιξη. Το πεντάθυρο αμάξωμα ξεγελά ίσως με την «ήρεμη» εμφάνισή του, αλλά η πραγματικότητα πίσω απ’ το τιμόνι είναι πολύ διαφορετική…
Η οδήγηση του ST μας θύμισε τις παλιές καλές εποχές της στενής μας επαφής με την «αγωνιστική» Ford, στο πλαίσιο της άριστης εταιρικής σχέσης με την Dunlop. Τόσο σε κεντρικό επίπεδο όσο και στην Ελλάδα (με τον μακαρίτη Παύλο Μοσχούτη και το Escort του…), η σχέση εκείνη μας είχε επιτρέψει να οδηγήσουμε ουκ ολίγες φορές το αξέχαστο Escort MK 2, στα κακοτράχαλα ελληνικά βουνά! Κορυφαία στιγμή ήταν ένα απ’ τα «μουλάρια» του Βάλντεγκάαρντ, που μας εμπιστεύτηκε συνάδελφος απ’ το service του, όταν φυσικά είχαν λήξει οι δοκιμαστικές!
Λεπτομέρειες με σημασία
Το νέο Focus ST διαθέτει πιο σπορ και δυναμικό στυλ από την προηγούμενη γενιά, νέο ανάγλυφο καπό, πιο λεπτούς προβολείς και ορθογώνιους προβολείς ομίχλης. Η Ford σχεδίασε εκ νέου το εσωτερικό του Focus επιδιώκοντας μία καλύτερη και απλούστερη λειτουργία, με χρηστικότερη λειτουργία και ευκολότερη πρόσβαση για τον οδηγό.
Μια πρόσθετη σειρά τριών οργάνων στο ταμπλό -κοινό στοιχείο των μοντέλων ST-δείχνει την πίεση του υπερσυμπιεστή, τη θερμοκρασία και την πίεση του λαδιού. Νέο τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και στεφάνη από μαλακό δέρμα, λεβιές ταχυτήτων σε σατινέ χρώμιο και πεντάλ ST, δημιουργούν ένα κατάλληλο περιβάλλον που ταιριάζει με τις αντιλήψεις των οδηγών ενός τόσο προηγμένου μοντέλου.
Κινητήρας-φωτιά
Το μεγάλο ατού του βενζινοκίνητου ST είναι φυσικά ο κινητήρας του. Κάτω από το καπό υπάρχει ο γνωστός 2.0 Ecoboost με twin-scroll τούρμπο, μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων, άμεσο ψεκασμό κλπ, που αποδίδει 250 PS και 340 Nm ροπής. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό μοτέρ με καταπληκτική ανταπόκριση στο πάτημα του γκαζιού, ακόμη και στις χαμηλές στροφές. Ανεβάζει στρωτά και γραμμικά στροφές, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων είναι πολύ υπάκουος, τα φρένα αποτελεσματικά, ενώ το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι ταιριάζει πολύ στον χαρακτήρα του Focus ST. Εκτός από τις εντυπωσιακές επιδόσεις (0-100 σε 6,5 sec, τελική στα 248 km/h), εντυπωσιάζει ο τρόπος που στρίβει. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι (με το σύστημα «Start/Stop») 6,8 lt/100 km.
Προηγμένες τεχνολογίες
Τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού, άνεσης και συνδεσιμότητες που λανσάρονται για πρώτη φορά περιλαμβάνουν το σύστημα συνδεσιμότητας Ford SYNC2. Το SYNC 2 παρέχει πρόσβαση στο ηχοσύστημα, πλοήγηση, κλιματισμό και κινητό τηλέφωνο χρησιμοποιώντας κορυφαίο φωνητικό έλεγχο και έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών υψηλής ευκρίνειας που απεικονίζει το λογότυπο ST κατά την έναρξη.
Το Adaptive Front Lighting – διατίθεται για πρώτη φορά στο Focus ST – προσαρμόζει την ένταση και τη γωνία των δεσμών των προβολέων Bi-Xenon HID σύμφωνα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου, τη γωνία διεύθυνσης και την απόσταση από τα αντικείμενα. Το Cross Traffic Alert είναι επίσης μία νέα προσθήκη στο Focus ST, και προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από χώρους στάθμευσης εάν πλησιάζουν άλλα οχήματα στην ίδια διασταύρωση.
Το προηγμένο σύστημα αποφυγής συγκρούσεων της Ford, Active City Stop – που τώρα λειτουργεί με ταχύτητες έως 50km/h – προετοιμάζει τα φρένα εάν ανιχνευτεί επικείμενη σύγκρουση και – σε περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει – τότε ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα. Το Lane Keeping Aid ασκεί ροπή διεύθυνσης για να κατευθύνει το Focus ST πίσω στη λωρίδα του σε περίπτωση που ανιχνευθεί απόκλιση πορείας.
Μονάδες Ford στα βόρεια προάστια
Στο πλαίσιο της νέας συνεργασίας μας με την εταιρεία, οι αναγνώστες μας μπορούν πλέον να μας συμβουλεύονται για θέματα αγοράς νέου αυτοκινήτου ή service, ενώ θα ανακοινώσουμε και λεπτομέρειες για τις μοντέρνες καθετοποιημένες μονάδες που λειτουργούν στην περιοχή μας. Η εμπιστοσύνη στα αυθεντικά καταστήματα της Ford εγγυάται την σωστή εξυπηρέτηση και το σίγουρο aftersales.
Χρήστος Φωτιάδης