Παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει κατά καιρούς, η κατηγορία των station wagon παραμένει ανεξήγητα παρεξηγημένη στην Ελλάδα! Το διαπιστώσαμε ξανά μετά την οδηγική μας εμπειρία με την αντίστοιχη έκδοση του Clio. Αν ξεκινήσουμε απ’ την εμφάνιση (ισχυρό σημείο του Clio έτσι κι αλλιώς), πρέπει να πούμε ότι αν και κατασκευάστηκε για να προσφέρει χώρους, χαρίζει συγκινήσεις με τον δυναμισμό του και τραβά τα βλέμματα με το γοητευτικό του προφίλ. Μοντέρνο, με δυναμικές καμπύλες, έντονα πλευρικά φτερά και οροφή που μοιάζει να αιωρείται στο κενό. Το κόκκινο χρώμα ταιριάζει καταπληκτικά! Στο μπροστινό τμήμα δεν υπάρχουν διαφορές σε σύγκριση με το απλό Clio, παρά μόνο τα μεγαλύτερα σε μέγεθος φωτιστικά σώματα. Θα πρέπει να το δεις από το πλάι για να αντιληφθείς ότι το συνολικό μήκος με + 20,5 εκατοστά και οι εσωτερικοί χώροι του αυξήθηκαν για να «αγκαλιάσουν» ένα άλλο κοινό που αποτελείται είτε από οικογενειάρχες είτε από ανθρώπους με έντονη αθλητική δραστηριότητα, είτε από όσους δεν επιθυμούν ή δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα ελαφρύ επαγγελματικό όχημα.
Ελάχιστες είναι και οι διαφορές στην οδήγηση, αφού και το μεταξόνιο παραμένει το ίδιο. Γενικά δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι επιβαρύνεται από τις μεγαλύτερες διαστάσεις. Όμως είναι σπουδαίο το ωφέλιμο ύψος του χώρου αποσκευών. Στην απλή έκδοση η χωρητικότητά του είναι 300 λίτρα. Τώρα προστέθηκαν άλλα 143 ενώ μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει και τα 85 λίτρα κάτω από το δάπεδο του συγκεκριμένου χώρου. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η συνολική χωρητικότητα αγγίζει τα 1.380 λίτρα. Στο εσωτερικό ξεχωρίζει το σύστημα πολυμέσων Media Nav με οθόνη αφής 7 ιντσών που περιλαμβάνει πλοήγηση Nav N Go, ραδιόφωνο, audio streaming, Bluetooth, θύρες USB-AUX και ευρωπαϊκή χαρτογράφηση.
Κάτω από το καπό κρύβεται η μεγάλη μας αδυναμία, ο τρικύλινδρος, 1.5 λίτρων, ομολογουμένως αθόρυβος, πετρελαιοκινητήρας απόδοσης 90 ίππων και 220 Nm ροπής, που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Σπουδαία ροπή και ακόμη καλύτερη… κατανάλωση, η χαρά του οδηγού! Ακόμα και μέσα στην πόλη, με τη καθοριστική συμβολή του καλορυθμισμένου συστήματος start&stop, πολύ δύσκολα θα δεις τη μέση τιμή της κατανάλωσης να ξεπερνά τα 5 λίτρα/100 χλμ., την ίδια στιγμή που η εκπομπή των 90 γραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο σε απαλλάσσει από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας. Κατά τα άλλα το Sport Tourer προσφέρει τη σιγουριά του άμεσου φρεναρίσματος (όπως συνήθως) και του σωστού πατήματος στην άσφαλτο χωρίς να οξύνει τις αισθήσεις του οδηγού στα δύσκολα σημεία.
Με αφετηρία τα 17.490 ευρώ (τιμή χωρίς το όφελος απόσυρσης), το Clio Sport Tourer είναι πιθανότερο να αναμετρηθεί με ένα μικρομεσαίων διαστάσεων hatchback παρά με οποιοδήποτε άλλο supemini της ελληνικής αγοράς. Αξίζει να το δοκιμάσετε πριν αποφασίσετε…