Οφείλουμε να ξεκινήσουμε με μια παρατήρηση που ίσως να ενδιαφέρει τους αναγνώστες μας μόνον ως προς τον βαθμό οργάνωσης της εισαγωγικής εταιρείας για τα αυτοκίνητα Renault και Dacia: Η παροχή στους δημοσιογράφους μιας εκτύπωσης όλων των στοιχείων του κάθε συγκεκριμένου μοντέλου αποτελεί μεγάλη βοήθεια! Μόνον έτσι μπορούμε να συμπεριλάβουμε στις παρουσιάσεις μας όλα τα απαραίτητα στοιχεία, χωρίς να χρειαστεί… εκτεταμένη δημοσιογραφική έρευνα! Ευχαριστούμε, λοιπόν, τα στελέχη της TEOREN για την παροχή αυτή…
Σε ό,το αφορά το μικρότερο μέλος της πλούσιας γκάμας που προσφέρει η γαλλική εταιρεία, η γενική μας εντύπωση είναι πολύ θετική. Το Renault Twingo ήταν πάντα ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο πόλης. Από την 1η γενιά, πριν από 22 ολόκληρα χρόνια, απέδειξε πόσο μεγάλους χώρους μπορεί να έχει ένα μικρό αυτοκίνητο! Με τη νέα 3η γενιά, τα πάντα είναι διαφορετικά, χάρη και στην συνεργασία της Renault με την Smart. Το μήκος του φτάνει τα 3,595 μέτρα και το μεταξόνιο τα 2,25 μέτρα, γεγονός που σας επιτρέπει να παρκάρετε παντού! Η είδηση όμως είναι η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω, κάτω από το χώρο αποσκευών, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς!
Στο εσωτερικό βρίσκουμε αρκετές έξυπνες θήκες και λύσεις, όπως το ντουλαπάκι μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, ενώ πολύ βολική είναι η εφαρμογή R&Go, που συνδυάζεται με μια βάση συγκράτησης και επιτρέπει την πλήρη διασύνδεση του κινητού με το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου. Το φινίρισμα και η συναρμογή δεν αφήνουν χώρο για παράπονα, ενώ τα διακοσμητικά παραπέμπουν στην… γαλλική φινέτσα! Οι χώροι για τα γόνατα και τα κεφάλια των επιβαινόντων είναι καλύτεροι του αναμενόμενου, ενώ ο χώρος αποσκευών προσφέρει 188 lt και μπορεί να αυξηθεί αρκετά ρίχνοντας τις πίσω πλάτες.
Ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας του 1.0 λτ. απόδοσης 70 ίππων και 91 Nm ροπής στις 2.850 σ.α.λ. ξαφνιάζει ευχάριστα με τον… αγωνιστικό ήχο που έρχεται από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, που όμως φιλτράρεται από το παχύ αφρώδες μονωτικό υλικό στο δάπεδο του πορτμπαγκάζ. Εύχρηστος και με εύκολο κούμπωμα είναι ο επιλογέας των πέντε ταχυτήτων.
Το ελαφρύ, με μεταβαλλόμενη ηλεκτρική υποβοήθηση τιμόνι, με σχεδόν 4 στροφές, βοηθά πολύ στο παρκάρισμα και τους λοιπούς ελιγμούς. Για τον έλεγχο του πίσω μέρους φροντίζει το ESC, που «απαγορεύει» τα υπερβολικά παιχνίδια… Στο δρόμο το νέο Twingo συμπεριφέρεται εξαιρετικά, χάρη στις ρυθμίσεις της ανάρτησης (Μακ Φέρσον εμπρός/Ντε Ντιόν πίσω), όσο και στην κατανομή βάρους (45/55 εμπρός/πίσω).
Η τιμή του αυτοκινήτου δοκιμής μας, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της αντιπροσωπείας που αναφέραμε στην αρχή, είναι 11.405 ευρώ, ενώ η βασική ξεκινά από τα 10.465 ευρώ, πάντα με απόσυρση. Αν υπολογίσουμε αυτά που προσφέρει και προσθέσουμε τα 5 χρόνια πλήρους εργοστασιακής εγγύησης και το γνωστό service Renault, τότε αξίζει τον κόπο να το δοκιμάσουμε, πριν αγοράσουμε νέο αυτοκίνητο πόλης…