H Renault πρωτοτύπησε και πάλι! Το όνομα KADJAR είναι σύνθεση των ‘KAD’ και ‘JAR’. Το ‘KAD’ είναι εμπνευσμένο από τη λέξη ‘quad’, τις τετράτροχες γουρούνες παντός εδάφους και το ‘JAR’ προέρχεται από τις γαλλικές λέξεις ‘agile’ και ‘jaillir’, που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνουν ευελιξία, ελευθερία και ικανότητα. Το Kadjar βασίζεται στην πλατφόρμα CMF του ομίλου Renault-Nissan και μοιράζεται τα περισσότερα μηχανικά του μέρη με το Nissan Qashqai, όμως διαφοροποιείται αισθητά. Ενώ περιέχει αρκετά στοιχεία και από το μικρότερο Captur, δεν υπάρχει περίπτωση να τα μπερδέψεις με κάποιο άλλο «αδελφό» μοντέλο.
Πρόκειται για άλλο ένα «πολιτισμένο» crossover, αλλά με την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος σται 200 mm, ανταγωνίζεται τις επιδόσεις κάποιων «ελαφρώς» off road μοντέλων! Παράλληλα είναι και εξαιρετικά πρακτικό. Με μήκος 4,45 m, πλάτος 1,84 m και ύψος 1,61 m, το Kadjar δεν ζηλεύει καν τα μοντέλα της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Επίσης, το μακρύ μεταξόνιο των 2,65 m προσφέρει μεγάλη άνεση στο εσωτερικό. Στις πίσω θέσεις υπάρχει πολύς χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι, ενώ το φάρδος επιτρέπει τη μεταφορά τρίτου επιβάτη χωρίς καμία δυσκολία. Τέλος, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 527 λίτρα και μπορεί να φτάσει στα 1.478 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος!
Εξωτερικά, στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν τα στενόμακρα φώτα LED που αποτελούν σχεδιαστική συνέχεια της χαρακτηριστικής μάσκας, με το μεγάλο σήμα της μάρκας στο κέντρο της. Τραβάει το μάτι ακόμα και στο πλάι, με τους τονισμένους ώμους πάνω από τους θόλους των τροχών, ενώ στο πίσω μέρος με τα τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα. Στο εσωτερικό, η ψηλή κεντρική κονσόλα που εξέχει πάνω από τα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού, σε συνδυασμό με το ταμπλό και τη χειρολαβή για τον συνοδηγό, δημιουργούν αναμφισβήτητα αίσθηση. Στις επιφάνειες χρησιμοποιούνται καλά υλικά και η συναρμογή τους είναι προσεγμένη.
Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας υπήρχε ένας πλουσιότατος εξοπλισμός και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους απεικόνισης των στοιχείων του, πουαποτελεί στάνταρ εξοπλισμό στο Kadjar Dynamic (€25.730). Μαζί με τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, τους αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, το σύστημα infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής 7,0’’ και σύστημα πλοήγησης, τους προβολείς με αυτόματη μεγάλη σκάλα και πάρα πολλά ακόμη! Όμως η τιμή εκκίνησης του –με τον μοναδικό βενζινοκινητήρα- βρίσκεται μόλις στα €20.850 του Authentic.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, το Kadjar 1.2 TCe (1.199 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/5.500 rpm, 20,9 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων) είναι ταχύτερο από το Nissan Qashqai 1.2, στο οποίο ο ίδιος κινητήρας αποδίδει 15 PS λιγότερους! Στις υψηλότερες ταχύτητες η διαφορά διευρύνεται ακόμη περισσότερο! Η μέση κατανάλωση των 8,7 lt/100 km είναι φυσιολογική με τέτοιο όγκο και βάρος, αλλά εντός πόλης νοσταλγεί κανείς τον πετρελαιοκινητήρα…
Κλείνοντας, να ευχαριστήσουμε και πάλι τον υπεύθυνο της Renault Ι. Κρομμύδα για την πολύ χρήσιμη λίστα με τα πλήρη «στοιχεία ταυτότητας» του κάθε μοντέλου δοκιμής, που διευκολύνει τη δουλειά μας και αποτρέπει οποιοδήποτε λάθος!
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1”
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Μέση κατανάλωση 8,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 126 g/km
Μεταξόνιο 2,64 m
Απόβαρο 1.380 kg
.