Το Civic είναι η «ναυαρχίδα» της Honda και έχει συνδέσει το όνομα του μοντέλου με την εταιρεία. Καθόλου τυχαίο, αφού το πρώτο Civic κατασκευάστηκε το 1972 και έχουν πουληθεί 20 εκατομμύρια μονάδες με το όνομα αυτό! Το νέο Civic που δοκιμάσαμε στον ορεινό όγκο μεταξύ Τρίπολης και Καλαβρύτων αποτελεί την 10η γενιά και φέρνει τελείως νέα δεδομένα στην κατηγορία. Η εξωτερική του εμφάνιση παραπέμπει σε… Type R, με εμφανή στοιχεία της Honda στην Φόρμουλα 1, ενώ οι νέοι κινητήρες αποδεικνύουν με το παραπάνω το υψηλό κονδύλι που επενδύεται από την εταιρεία στην έρευνα & ανάπτυξή (R & D) τους.
Το νέο Civic είναι πράγματι νέο και δεν χρησιμοποιεί σχεδόν τίποτε από το προηγούμενο μοντέλο. Νέο πάτωμα, μείωση βάρους, βελτίωση ακαμψίας και νέα παραγωγική διαδικασία, με το «χτίσιμο να ξεκινά από μέσα προς τα έξω. Είναι, δηλαδή, πιο μακρύ, πιο φαρδύ και ελαφρύτερο, με χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής!
Το Civic δέκατης γενιάς βασίζεται σε μια εντελώς καινούργια πλατφόρμα. Εκτός από σημαντικά φαρδύτερο και μακρύτερο από το απερχόμενο, είναι και πιο χαμηλό. Το χαμηλότερο ύψος φυσικά είναι καλύτερο για το κέντρο βάρους και για το πόσο απέχει το σώμα του οδηγού από τον δρόμο, αλλά χαρίζει και πιο δυναμική εμφάνιση. Το πλαίσιο είναι σημαντικά πιο στιβαρό, με μεγαλύτερη κατά 52% ακαμψία στη στρέψη, και ταυτόχρονα 16 kg ελαφρύτερο από εκείνο του προηγούμενου Civic. Έτσι, αποτελεί μια καλή βάση για να επιτευχθεί ο στόχος της Honda, που είναι το νέο μοντέλο να έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά από τους ανταγωνιστές του, όντας και πιο άνετο και πιο ενδιαφέρον οδηγικά.
Σπουδαία καμπίνα
Στο εσωτερικό, η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη. Το ταμπλό και η κεκλιμένη κεντρική κονσόλα δίνουν μια αίσθηση μοντέρνου με οδηγοκεντρικό προσανατολισμό. Οι διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα είναι πολλές και πρακτικές και η εργονομία είναι πολύ καλύτερη. To infotainment Honda Connect έχει γίνει πιο εύχρηστο, το ίδιο και το μενού του υπολογιστή ταξιδίου καθώς βρίσκεις εύκολα τις πληροφορίες που αναζητάς. Το ρεζερβουάρ, που μέχρι πρότινος βρισκόταν κάτω από τα εμπρός καθίσματα, έχει μεταφερθεί πιο πίσω, κάτι που μεταφράζεται σε χαμηλότερη κατά 3,4 cm θέση οδήγησης. Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι πολύ καλός, χωρίς τα γόνατά να ακουμπούν στην πλάτη του εμπρός καθίσματος. Προφανώς η αύξηση του μεταξονίου στα 2.697 mm (από 2.595 mm) έχει ευνοήσει αρκετά το χώρο για τα πόδια.
Όσο για την συμπεριφορά του στο δρόμο, η επιλογή της διαδρομής από τον. Γιώργο Παππά, Διευθυντή Επικοινωνίας του Ομίλου Σαρακάκη, μας επέτρεψε να κάνουμε τις δοκιμές στις πιο δύσκολες οδικές συνθήκες. Διαπιστώσαμε εύκολα ότι τα κρατήματα στις κλειστές στροφές του ορεινού δρόμου ήταν απολαυστικά, ότι το νέο Civic δεν «φεύγει» απ’ το δρόμο με τίποτε και ότι οι δυο (προς το παρόν) διαθέσιμοι βενζινοκινητήρες Ταιριάζουν αρμονικά με το υπέροχα στημένο αμάξωμα! Ο τρόπος με τον οποίο «πατάει» το νέο Civic στον δρόμο δίνουν μια αίσθηση απόλυτου ελέγχου η οποία χαρακτηρίζει την ποιότητα κύλισης και την οδική συμπεριφορά. Τα συμβατικά αμορτισέρ είναι εντυπωσιακά σε λειτουργία και η απόσβεση των ανωμαλιών κορυφαία.
Τρικύλινδρος χιλιάρης!
Ο πιο ενδιαφέρων για την Ελλάδα κινητήρας βενζίνης είναι ο ιδιαίτερα εξελιγμένος 3κύλινδρος turbo των 1.000 κυβικών και των 129 ίππων -διαθέτει άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό, αλλά και βαλβίδες με νάτριο αλά Φόρμουλα 1- που αποδείχτηκε δυνατός σε όλη την κλίμακα λειτουργίας του. Σ’ αυτό βοηθά και ο πολύ καλός επιλογέας του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 σχέσεων που προσφέρει αξιόλογες επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση. Η επίσημη τιμή που ανακοινώνει η Honda είναι 4,8 λίτρα, ενώ αντίστοιχα οικονομικός με 5,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα είναι ο επίσης high tech τετρακύλινδρος των 1.500 κυβικών. Ο οποίος αποδίδει 182 ίππους και χαρακτηρίζεται από τη γραμμική του απόδοση αλλά και τις πολύ καλές επιδόσεις που εξασφαλίζει (0-100 σε 8,2 δεύτερα, τελική 220 χλμ./ ώρα). Στις αρχές του 2018 θα είναι διαθέσιμος και ο diesel των 1.600 κυβικών, που θα έχει προσαρμοστεί στις νέες προδιαγραφές.
Η συνολική εικόνα που αποκομίσαμε από τα νέα Civic είναι εντυπωσιακή! Είναι φανερό ότι δεν απευθύνονται πια σε ένα περιορισμένο κοινό «οπαδών» της ποιότητας Honda, αλλά θα «κανιβαλίσουν» εύκολα κομμάτι του ισχυρού ανταγωνισμού. Οι τιμές αποτέλεσαν την τελευταία ευχάριστη έκπληξη. Ξεκινούν (με την προσφορά λανσαρίσματος) από 20.650 ευρώ για το βασικό 1.0 Comfort φτάνουν μόλις τις 27.150 ευρώ για το «υπερπλήρες» αυτόματο 1.5 Sport CVT! Ένα τέτοιο αυτοκίνητο με είκοσι χιλιάρικα αποτελεί πρόκληση, ου επιβάλει την επίσκεψή σας στις εκθέσεις της Honda!