Το έχουμε ξαναπεί πολλές φορές, ότι το Micra είναι το αγαπημένο μας μοντέλο, με βάση και δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα που έχουμε κάνει με προηγούμενα μοντέλα MIcra. Διαχρονικά πολύτιμα χαρακτηριστικά του είναι η έλλειψη προβλημάτων, η αντοχή στο χρόνο -τόσο του κινητήρα όσο και του αμαξώματος- και η πολύ καλή τιμή μεταπώλησης. Δεν είναι τυχαίο ότι κυκλοφορούν πάρα πολλά Micra προηγούμενων γενιών, ενώ οι τιμές τους στην αγορά των μεταχειρισμένων είναι δυσανάλογα υψηλές…
Η πρόσφατη νέα γενιά Micra, η Πέμπτη στη σειρά, με την κωδική ονομασία Κ 14 ήρθα για να πάρει «διαζύγιο» από το προηγούμενο μοντέλο, που θεωρήθηκε πολύ «συντηρητικό» και κατάλληλο περισσότερο για τις ασιατικές αγορές. Είναι αλήθεια ότι κάθε νέα γενιά Micra διαφέρει ριζικά από την προηγούμενη! Δηλαδή, δεν υπάρχει περίπτωση να μπερδέψει κανείς τη μια με την άλλη! Κάποιες σειρές είχαν παραδοσιακό στιλ, ενώ κάποιες άλλες ανατρεπτικό. Όμως τα θέματα εμφάνισης είναι και υποκειμενικά. Η δοκιμή μας έπρεπε να δείξει αν το νέο Micra έχει νέες αρετές και ποιες είναι αυτές…
Ομορφότερο & μεγαλύτερο
Για την εμφάνιση δύσκολα θα βρεθούν ενστάσεις, αφού οι καμπύλες του προηγούμενου μοντέλου έχουν δώσει τη θέση τους σε μοντέρνες ακμές, σύμφωνα με το πρότυπο του Qashqai. Το νέο Micra είναι μακρύτερο (+174 mm), φαρδύτερο (+78 mm) και χαμηλότερο (-55 mm) από πριν, με τις διαστάσεις του να το τοποθετούν πλέον σε προνομιακή θέση της κατηγορίας των σουπερμίνι. Χαρακτηριστικά σχεδιαστικά στοιχεία του, το σφηνοειδές προφίλ, η βασική γραμμή στα πλάγια που χαμηλώνει έντονα κάτω από τα παράθυρα για να ξανασηκωθεί μετά, η σκεπή που δείχνει να «αιωρείται», και οι κρυφές χειρολαβές για τις πίσω πόρτες.
Ενδιαφέρουσες και ουσιαστικές είναι και οι λοιπές αλλαγές, αφού το αμάξωμα εξακολουθεί μεν να βασίζεται στην υπάρχουσα πλατφόρμα “V” (όπως και το Note), αλλά ελάχιστα στοιχεία παραμένουν από το παλιό Micra: οι βάσεις του κινητήρα, η θέση των πεντάλ, το ρεζερβουάρ καυσίμου και κάποια εξαρτήματα της ανάρτησης. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης προέρχεται από το Qashqai, η στρεπτική ακαμψία του πλαισίου έχει αυξηθεί, ενώ η θέση των επιβατών και το κέντρο βάρους έχουν χαμηλώσει, και τα μετατρόχια είναι φαρδύτερα.
Και ο κινητήρας-βασιλιάς!
Άλλο ένα μεγάλο ατού για το νέο σούπερμίνι της Nissan είναι ο (επίσης αγαπημένος μας!) κινητήρας turbodiesel 1.5 dCi της Renault, που έχει στο μητρώο του τεράστιες επιτυχίες, τοποθετημένος στα πιο απίθανα και διαφορετικά μεταξύ τους μοντέλα! Πάντα με επιτυχία, πάντα χωρίς προβλήματα και μόνιμα με εκπληκτικά χαμηλή κατανάλωση! Στην περίπτωσή του νέου Micra, ο 1.5 dCi αποδίδει 90 PS και 22,4 kgm ροπής, ενώ το κιβώτιο έχει 5 μόνο σχέσεις, που όμως διόλου δεν ενοχλούν στις υψηλές ταχύτητες.
Το εργοστάσιο στη Γαλλία, όπου παράγεται πλέον το Micra, είναι και αυτό της Renault ! Δηλαδή δεν έχει σχέση με τα ασιατικά εργοστάσια, είναι 100% ευρωπαϊκό, ενώ μέρος της εξέλιξής του έχει γίνει στο ινστιτούτο Cranfield της Βρετανίας!
Την απόλυτα θετική εικόνα που αποκομίσαμε συμπληρώνουν δύο νέα ηλεκτρονικά συστήματα: το Intelligent Ride Control για την άνεση και το Intelligent Trace Control για το κράτημα. Επιπλέον, υπάρχουν και άλλα ηλεκτρονικά συστήματα που εφαρμόζονται για πρώτη φορά στην κατηγορία, όπως το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας (Intelligent Lane Intervention), το σύστημα παρακολούθησης του περιβάλλοντος χώρου σε γωνία 360 μοιρών (Intelligent Around View Monitor), καθώς κι ένα πολύ προηγμένο ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας BOSE Personal, με έξι ηχεία περιμετρικής απόδοσης, μεταξύ των οποίων δύο στο προσκέφαλο του οδηγού.
Οι τιμές του νέου Micra 1.5 dCi ξεκινούν κάπου κάτω απ’ τις 15.000 ευρώ και είναι ένα από τα φθηνότερα μοντέλα της κατηγορίας. Ανυπόμονα περιμένουμε να δοκιμάσουμε και τον μικρό βενζινοκινητήρα 0.9 turbo, ώστε να επιβεβαιώσουμε την εικόνα ενός νέου «όπλου» στα χέρια της Nissan, που και στην Ελλάδα εντυπωσιάζει με την άνοδο των πωλήσεών της!