Το μικρομεσαίο χάτσμπακ της μεγάλης πια κορεατικής εταιρείας κλείνει ήδη την πρώτη του δεκαετία και υπερήφανα παρουσίασε την τρίτη γενιά του! Είχε με την εμφάνισή του σηματοδοτήσει μια τεράστια όσο και δύσκολη αλλαγή προς ένα νέο «στάτους» και μια ανταγωνιστική προς τους ευρωπαίους και ιάπωνες κατασκευαστές τεχνολογία. Η νέα εποχή ήρθε για να μείνει και κάθε νέο μοντέλο απ’ την Κορέα αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον από φίλους και… ανταγωνιστές!
Οι προσεκτικές αλλαγές από το προηγούμενο μοντέλο είχαν ως αποτέλεσμα να διατηρηθεί η βασική αρχιτεκτονική, αλλά με αισθητή βελτίωση σε πολλούς τομείς. Η χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής στο αμάξωμα διπλασιάστηκε, μειώθηκε το βάρος , αλλά βελτιώθηκε και η ακαμψία του! Το νέο i30 έχει μια αρκετά ενδιαφέρουσα εμπρός όψη, με τεράστια μάσκα που χαμηλώνει προς τα κάτω, ενώ το εσωτερικό είναι σημαντικά διαφοροποιημένο, με κεντρική οθόνη αφής 8,0” στις πλούσιες εκδόσεις. Οι πολυάριθμες θήκες είναι ικανές να φιλοξενήσουν πολλά αντικείμενα και ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 395 λίτρα. Ο χώρος για τους επιβάτες είναι επίσης παραπάνω από επαρκής, ενώ τα υλικά είναι γενικά υψηλής ποιότητας και η συναρμογή τους εξαιρετική.
Νέοι κινητήρες
Η μεγάλη αλλαγή στην τρίτη γενιά i30 αφορά τους κινητήρες, τόσο αυτούς της βενζίνης όσο και του πετρελαίου. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας «φορούσε» τον 1.6 CRDi με τους 95 ίππους και συμβατικό εξάρι κιβώτιο, ενώ ο ίδιος κινητήρας διατίθεται και με 110 και 136 ίππους, αλλά και με 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη.
Η χαμηλή στάθμη θορύβου σε συνδυασμό με τη γραμμική λειτουργία του κινητήρα σε δυσκολεύει να πιστέψεις ότι οδηγείς diesel! Αλλά πριν αδειάσει το γεμάτο ρεζερβουάρ και χρειαστείς βενζινάδικο, τότε και μόνο τότε καταλαβαίνεις τι σημαίνει ο νέος πετρελαιοκινητήρας της Hyundai στον τομέα της κατανάλωσης! Ειδικά αν στο «μείγμα» της δοκιμής υπερέχουν τα εκτός πόλης χιλιόμετρα…
Οδηγική απόλαυση!
Το «στήσιμο» της νέας γενιάς i30 επιβεβαιώνει την προσεκτική δουλειά που έγινε στο τεχνικό κέντρο της Γερμανίας και είχε ως αποτέλεσμα να βελτιωθεί πολύ η άνεση, ειδικά για μεγαλύτερα ταξίδια, αλλά και το κράτημα σε κλειστές επαρχιακές στροφές. Γενικά εκπλήσσει με την ανταπόκρισή του σε κάθε δυσκολία. Όσο για τον εξοπλισμό, αυτός κι αν είναι ευχάριστη έκπληξη!
Έχουμε και λέμε: οθόνη LCD 5 ιντσών, Bluetooth, Σύστημα Προειδοποίησης Απόσπασης Προσοχής Οδηγού, Σύστημα Προειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας, Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας, Σύστημα Προειδοποίησης Μετωπικής Πρόσκρουσης, Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (χαμηλών ταχυτήτων), Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (μεσαίων ταχυτήτων), Σύστημα Αυτόματης Ρύθμισης Υψηλής Σκάλας Φώτων, Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Ανηφόρα, Σύστημα Περιοριστή Ταχύτητας και Στατικά Φώτα Στροφής! Είπατε τίποτα; Όλα αυτά με μόλις 17.590 € και με το εγγυημένο service της Hyundai!