Οι «ρετρό» εκδόσεις πάντα συγκινούσαν. Όχι μόνον εκείνους που είχαν βιώσει τα πρωτότυπα και κουβαλούσαν τις αναμνήσεις τους, αλλά ακόμα και τις νεότερες γενιές, που βλέπουν στα “remake” μια ευπρόσδεκτη δόση ρομαντισμού! Αυτά, προφανώς, είχαν υπόψη τους οι άνθρωποι της Honda, όταν προγραμμάτισαν το «εγγονάκι» του θρυλικού πρώτου «παπιού», του Super Cub. Βέβαια, όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 1958, 10 χρόνια μετά την ίδρυση της Honda, λεγόταν Honda Cub F και είχε κινητήρα 50 cc. Σχεδιασμένο από τον Soichiro Honda και τον επί μακρόν συνεργάτη του Takeo Fujisawa, είχε συγκεκριμένο σκοπό: «να προσφέρει χαρά παίζοντας χρήσιμο ρόλο στα ζωές των ανθρώπων». Το… πρωτόγονο παπί δεν είχε αρχικά επιτυχία στις πωλήσεις, κυρίως λόγω της ύφεσης στην Ιαπωνία. Μόλις κυκλοφόρησε, οι πελάτες ξεκίνησαν τα παράπονα. Οι εργάτες της Honda παράτησαν τις διακοπές τους για να επισκευάσουν τα προβληματικά Cub F στα σπίτια των πελατών! Αλλά από το 1960 ξεκίνησε η ανοδική πορεία, που κράτησε έξι δεκαετίες, και σφραγίστηκε από 100 εκατομμύρια πωλήσεις!
Μοναδική πατέντα!
Η επιτυχία των πωλήσεων ήταν αποτέλεσμα αρκετών χαρακτηριστικών όπως: η αντοχή και απόδοση του ροπάτου τετράχρονου κινητήρα 50cc (σε αντίθεση με τους δίχρονους κινητήρες που ήταν οι πιο συνηθισμένοι εκείνη την εποχή), η μοναδική σχεδίαση με χαμηλή ραχοκοκαλιά, ο φυγοκεντρικός συμπλέκτης με το ημιαυτόματο σασμάν και η μεγάλη, προστατευτική ποδιά. Σήμερα, η Honda παράγει Super Cub σε 16 εργοστάσια και 15 χώρες σε όλο τον κόσμο και πωλείται σε περισσότερες από 160 χώρες!
Ενώ εμφανισιακά δεν αποκλίνει από τη κλασική φόρμα, το σύγχρονο Super Cub που δοκιμάσαμε, με μία αύξηση στην ισχύ και τη ροπή λόγω του κινητήρα 125cc το βοηθά να μην εγκλωβίζεται στην κυκλοφορία της πόλης. Ο αυτόματος, φυγοκεντρικός συμπλέκτης έχει επίσης αναβαθμιστεί, με κριτήριο την αυξημένη ισχύ και τις πολύ ομαλές, αθόρυβες αλλαγές σχέσεων. Μία νότα σύγχρονης εποχής είναι το Honda Smart Key. Βάλτε το στην τσέπη σας και ξεχάστε το, το Super Cub C125 είναι έτοιμο για εκκίνηση. Επίσης ελέγχει το immobiliser αποτρέποντας τους κλέφτες, και εφοδιάζεται με λειτουργία ‘ανταπόκρισης’ (answer back) μέσω της οποίας τα φλας αναβοσβήνουν πιέζοντας ένα μπουτόν για να βρίσκει ο αναβάτης εύκολα το όχημά του σε πολυσύχναστους χώρους στάθμευσης.
Σύγχρονος και οικονομικός κινητήρας
Απλός, στιβαρός, αξιόπιστος: με δύο λόγια, ο κινητήρας του Super Cub C125. Ο αερόψυκτος, διβάλβιδος κινητήρας ψεκασμού καυσίμου SOHC 125cc έχει βελτιωθεί αισθητικά με ένα ματ μεταλλικό φινίρισμα και λεπτομέρειες χρωμίου που του χαρίζουν premium εμφάνιση, ενώ παράλληλα έχει αναβαθμιστεί εσωτερικά για βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας. Ο θόρυβος περιορίζεται στο ελάχιστο, χάρη στη χρήση ελικοειδών πρωτευόντων γραναζιών και υψηλότερης ακρίβειας ρουλεμάν στροφάλου. Το κιβώτιο είναι 4τάχυτο και – σύμφωνα με την παράδοση του κλασικού Super Cub – οι αλλαγές σχέσεων γίνονται μέσω ενός αυτόματου, φυγοκεντρικού συμπλέκτη, χωρίς την ανάγκη για μανέτα. Με αυτό τον κινητήρα, το Super Cub C125 καλύπτει 66.7km/l, απολαμβάνοντας αυτονομία περίπου 245km από ένα ρεζερβουάρ καυσίμου 3,7L. Το κόστος κτήσης των περίπου 4.000 ευρώ φανερώνει μια λογική πωλήσεων σε ειδικό κοινό, που έχει τη γνώση και την οικονομική άνεση να το αποκτήσει. Άλλωστε, οι μαζικές πωλήσεις έχουν προκύψει με το παραπάνω, από το 1958 μέχρι σήμερα!