Το αναγκαστικό «σύνδρομο στέρησης» που αποκτήσαμε στα χρόνια της «απουσίας» της Mazda από την ελληνική αγορά, κάνει ακόμα πιο εντυπωσιακή την πρόοδο των μοντέλων της εταιρείας! Το Mazda 3 που θυμόμασταν απ’ τα παλιά ήταν ένα απλό «αυτοκινητάκι» μπρος στο καταπληκτικό «sedan/coupe» που απολαύσαμε, για το οποίο η περιγραφή hatchback είναι πολύ φτωχή! Δεν είναι μόνον η εμφάνιση, η καμπίνα… αεροπορικού τύπου, η άνεση των καθισμάτων, η αθόρυβη λειτουργία κινητήρα / κύλισης και το εκπληκτικό τιμόνι, μέσα κι έξω απ’ την πόλη. Είναι και η νέα γενιά κινητήρων, που λέει πολλά για την τεχνολογική πρόοδο της ιαπωνικής εταιρείας, στα χρόνια που είχαμε χάσει την επαφή μαζί της!
Αυτό το σούπερ αυτοκίνητο διαθέτει έναν δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα (Skyactiv-G) με 122 ίππους και 21,7 kgm ροπής. Προκειμένου να επιτευχθούν χαμηλά επίπεδα ρύπων και κατανάλωσης, οι μηχανικοί της εταιρείας έχουν εφαρμόσει ένα υβριδικό σύστημα 24V, που περιλαμβάνει μπαταρίες ιόντων λιθίου 600 kJ και εναλλάκτη DC-DC, αλλά και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (μέση κατανάλωση 6 λτ./100 χλμ. & CO2 136 g/km). Και αυτό είναι το… basic, αφού τα καλύτερα έπονται! Tο νέο Mazda 3 είναι κατασκευασμένο επάνω στη νέα αρχιτεκτονική SkyActiv Vehicle Architecture, ενώ πλέον τροφοδοτείται και από τη νέα γενιά SkyActiv-X θερμικών κινητήρων βενζίνης, που ήδη χαλάνε κόσμο στην Ευρώπη!
Δείτε: Αμαρυσία – Automoto: Οδηγώντας στο 2020
Πράγματι, πέραν κάθε προσδοκίας κινείται η ζήτηση των αυτοκινήτων Mazda με τους κινητήρες Skyactiv-X. Ο κορυφαίος κινητήρας είναι διαθέσιμος στο Mazda 3 αλλά και στο SUV της εταιρείας CX-30. «Από τότε που ξεκινήσαμε να διαθέτουμε τον κινητήρα, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μια ευχάριστη έκπληξη καθώς το 60% των παραγγελιών για το Mazda 3 θα είναι εξοπλισμένα με τον κινητήρα Skyactiv-X, όπως επίσης και το 45% των παραγγελιών για το CX-30» τόνισε ο CEO της Mazda Europe, Yasuhiro Aoyama. Το ενδιαφέρον για το νέο κινητήρα είναι «πολύ υψηλότερο από το αναμενόμενο», δήλωσε σε δημοσιογράφους.Η Mazda αναφέρει ότι ο κινητήρας παρέχει στους οδηγούς την απόλυτη απόδοση ενός βενζινοκινητήρα και την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 ενός κινητήρα diesel. Επιπλέον, στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να μειώσει τις εκπομπές CO2 από το στόλο των καινούργιων αυτοκινήτων, η Mazda θα λανσάρει το ηλεκτρικό MX-30 στην Ευρώπη το ερχόμενο καλοκαίρι.
Στη γκάμα υπάρχει, επίσης, και ένα μοτέρ πετρελαίου. Ο 1,8 Skyactiv-D παίρνει τη θέση των παλιών 1,5 & 2,2, με την απόδοσή του να φτάνει τους 116 ίππους και 27,5 kgm ροπής από τις 1.600 σ.α.λ. Η εταιρεία ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 130 gr/km. Όπως είναι φυσικό, για να επιτευχθούν τα παραπάνω νούμερα το μηχανικό σύνολο είναι εφοδιασμένο με ειδικό καταλύτη που περιορίζει τα οξείδια του αζώτου (ΝΟx), αλλά και με το Rapid Multi-stage Combustion, την ανάφλεξη πολλαπλών σταδίων, η οποία υπόσχεται τη μείωση του κύκλου καύσης και των κραδασμών. Ειδικά για την ελληνική αγορά, υπάρχει και ο Skyactiv G, των 1.500 κυβικών, που δεν είναι μεν καινούργιος, μέχρι πρότινος όμως δεν υπήρχε ως επιλογή. Αυτό αλλάζει άμεσα, με την έκδοση 1.5/120 PS να είναι ήδη διαθέσιμη στην ελληνική αγορά. Μάλιστα, το κόστος κτήσης της ξεκινά από τις 21.633 ευρώ, πράγμα που κάνει το 3 ακόμα πιο δελεαστικό στα μάτια του αγοραστικού κοινού.
Όλα τα σύνολα συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ προαιρετικά θα υπάρχει και αυτόματο. Η έκδοση Skyactiv-X θα λανσάρεται και με τετρακίνηση i-Activ AWD, ενώ στον βασικό εξοπλισμό υπάρχει και το σύστημα κατανομής ροπής (G-Vectoring Control Plus).