Ήταν καιρός να ανοίξει και η αγαπημένη των «τζιπάδων» ιαπωνική εταιρεία λογαριασμό με την υβριδική κίνηση! Η Suzuki δεν κάνει ποτέ βιαστικές κινήσεις και τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιεί με φειδώ τους ακριβούς νεοτερισμούς. Χωρίς πολλές τυμπανοκρουσίες παρουσίασε το Baleno (καμία σχέση με ό,τι σας θυμίζει το όνομα απ’ το παρελθόν…), δηλαδή ένα ευρύχωρο σουπερμίνι, με ενδιαφέροντες κινητήρες και τιμή που συναρπάζει! Το νέο Baleno είναι ένα από τα 20 νέα μοντέλα που παρουσιάζει παγκοσμίως η Suzuki μέχρι το 2020, χρονιά που η εταιρία κλείνει έναν αιώνα ζωής, και αυτό επιβεβαιώθηκε με το νέο Ignis και το πανέμορφο Swift.
Το νέο Baleno βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα, που συνδυάζει το χαμηλό βάρος και την στιβαρότητα. Το μήκος του ανέρχεται στα 3,995μ., το πλάτος στα 1,745μ. και το ύψος στα 1,460 μ. Διαστάσεις ιδανικές για την πόλη, μαζί με την ακτίνα περιστροφής των 5,0 μ. Επιπλέον, το μεταξόνιο των 2,520μ. δημιουργεί πολύ καλούς εσωτερικούς χώρους, που πλησιάζουν στην κατηγορία C, ενώ ικανοποιητικός είναι και ο αποθηκευτικός χώρος των 355 λίτρων.
Σχεδιαστικά, το “θέμα” του αυτοκινήτου ακολουθεί τη φιλοσοφία “Liquid Flow”, που δίνει έμφαση στη ρευστή κίνηση των μαζών, χρησιμοποιώντας καμπύλες γραμμές και εκφραστικές επιφάνειες. Κοιτώντας το από μπροστά, το αμάξωμα “ανοίγει” προς την καμπίνα των επιβατών, δημιουργώντας ένα χαμηλό αλλά ταυτόχρονα κομψό προφίλ, που συμπληρώνεται από το φαρδύ προφυλακτήρα, την εμπρός στενή μάσκα, τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, με τις μαύρες κολόνες οροφής, που κυκλώνουν το αμάξωμα.
Το εσωτερικό είναι καλοφτιαγμένο, με καλής ποιότητας υλικά και ικανοποιητική εργονομία, ενώ στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η οθόνη LCD πολλαπλών λειτουργιών που προσφέρει και έναν πιο σύγχρονο χαρακτήρα στο μοντέλο. Πολύ καλή η θέση οδήγησης, ενώ η αίσθηση που προσφέρει το Baleno σε επιβάτες και οδηγό είναι ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου, με θαυμάσια ορατότητα, επιδόσεις και ευελιξία. Το νέο Baleno συνδυάζει άψογα τη φιλικότητα προς το περιβάλλον με την αυθεντική οδηγική απόλαυση.
«Ήπια υβριδικό»
Η πρόταση της Suzuki για εξοικονόμηση καυσίμου και ρύπων στηρίζεται στον τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό 1.2 Dualjet, σε συνδυασμό με ένα mild hybrid σύστημα των 12V, το SHVS. Πρόκειται για μια μονάδα εναλλάκτη-μίζας, με το όνομα Integrated Starter Generator- (ISG), ισχύος 2,3 kW και ροπής 5,1 kgm που συνδέεται με τον κινητήρα μέσω ιμάντα.
To σύστημα ISG λειτουργεί ως μίζα, ξεκινώντας τον κινητήρα άμεσα και αθόρυβα, όταν έχει σβήσει με το stop/start. Κατόπιν, λειτουργώντας ως γεννήτρια, ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα, αποθηκεύοντάς την στην κανονική μπαταρία και σε μια μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου. Κατά την επιτάχυνση, το ISG λειτουργεί ως ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτούμενο από τις δύο μπαταρίες, βοηθώντας τον κινητήρα και μειώνοντας έτσι την κατανάλωση βενζίνης. Οικονομία γίνεται παράλληλα, καθώς όλα τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου λειτουργούν με ανακτημένη ενέργεια. Το 5άρι κιβώτιο είναι ιδιαίτερα εύχρηστο και με λίγη προσοχή του οδηγού συνεργάζεται άψογα με το κινητήριο σύστημα και μειώνει την κατανάλωση αισθητά. Η τιμή του Βaleno 1.2 Hybrid είναι €14.470, κατά €1.370 χαμηλότερη από αυτή του 1.0 Boosterjet με τον ίδιο εξοπλισμό GLX, και κρίνεται απόλυτα ανταγωνιστική για όσα προσφέρει.