Ο Θοδωρής Αθερίδης λέει χαρακτηριστικά για την ταινία του «Από έρωτα»: «Συνήθως στην Ελλάδα οι ταινίες δεν μπορούν να γίνουν όπως τις φαντασιώνεται ο δημιουργός τους. Είναι αυτονόητο ότι αυτό συμβαίνει κυρίως για οικονομικούς λόγους. Στη συγκεκριμένη ταινία όμως, η προεργασία λειτούργησε τέλεια, και μπορώ να πω, μετά λόγου γνώσεως, τώρα, πριν η ταινία βγει στο κοινό, ότι αποτυπώνει το όραμά μου 100%. Αναλαμβάνω την ευθύνη και είμαι ευτυχής που το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα είναι τέτοιο ώστε να μην ψάχνω για δικαιολογίες σε οικονομικούς, τεχνικούς ή χρονικούς παράγοντες! Όλα έγιναν καθώς έπρεπε να γίνουν. Πιστεύω πως ο κόσμος που αντιμετωπίζεται ως μια μάζα που ακολουθεί άνευ όρων την “κωμωδία” θα αναγνωρίσει στο “από έρωτα” μια βαθιά προσδοκία που είχε μέσα του για συναισθηματικό αντίκρισμα. Σκηνοθέτησα σαν κοινό που δεν μου δίνουν το απλό αλλά ουσιαστικό που ζητάω».
* * *
Υπόθεση: Ο Αντώνης Γκαλιμάνης είναι πυροσβέστης και ζει στον Πειραιά. Η ιστορία ξεκινά δυο ημέρες πριν από τον επικείμενο γάμο του με την νοσηλεύτρια Νατάσσα, όταν αιφνιδιαστικά θα τον επισκεφτεί στο σπίτι του η Άννα, μια δημοσιογράφος με την οποία διατηρούσε σχέση παλαιότερα. Από την συνάντηση αυτή θα αντιληφθούμε τον ζωντανό ακόμα έρωτα ανάμεσά τους. Ο Αντώνης δεν θα ματαιώσει τον γάμο του με την Νατάσσα παρότι η Άννα έχει έντονη την επιθυμία της επανασύνδεσης. Τα πράγματα θα περιπλεχθούν ακόμα περισσότερο όταν θα ξεκινήσει η «διπλή ζωή» του Αντώνη μέσα στο ίδιο του το σπίτι. Τι θα συμβεί όταν η Άννα θα συνυπάρχει με την Νατάσσα όχι μόνο όταν η Νατάσσα θα λείπει, αλλά κι όταν αυτή είναι μπροστά;
* * *
Σε όσους περιμένουν μια ρομαντική κλισέ ιστορία απλά ενός έρωτα, ο Θοδωρής Αθερίδης προσπαθεί να δώσει μια ιστορία με βάθος, που να διαβάζεται σε πολλά επίπεδα και να γεμίζει τον θεατή ερωτήματα, γέλιο, συγκίνηση και συναισθήματα. Δυστυχώς, όμως τα αλλεπάλληλα φλασμπάκ, καθώς και η εναλλαγή των υποκειμενικών και των αντικειμενικών λήψεων κουράζουν τον θεατή, παρά τις πολύ καλές ερμηνείες, τόσο του ιδίου του Αθερίδη, όσο και της Σμαράγδας Καρύδη, ενώ και η Παναγιώτα Βλαντή στο δύσκολο ρόλο της διπλοπρόσωπης μοιραίας γυναίκας, δεν πάει πίσω. Είναι αρκετά καλή.
Σκηνοθεσία: Θοδωρή Αθερίδη
Με τους: Σμαράγδα Καρύδη, Παναγιώτα Βλαντή, Θοδωρή Αθερίδη, Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, Μάρθα Καραγιάννη, Γιάννο Περλέγκα, Γιώργο Χρυσοστόμου
ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ