Εκλέχθηκε τον περασμένο Νοέμβρη μέσα σε μια δύσκολη περίοδο, η οποία έγινε ακόμα πιο δύσκολη τις τελευταίες εβδομάδες με τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις επιπτώσεις που αυτός έχει προκαλέσει στην οικονομία.
Όμως το Διοικητικό Συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Διονύσου, αν και γνωρίζει από πρώτο χέρι τις απώλειες που έφεραν οι κρίσεις και την άσχημη ψυχολογία που επικρατεί στην αγορά, έχει σηκώσει τα μανίκια και αναζητά συνεχώς το καλύτερο τόσο για τους επαγγελματίες όσο φυσικά και για τους καταναλωτές.
Το έργο του δύσκολο, αλλά όπως τονίζει στην Αμαρυσία, ο πρόεδρος Νεκτάριος Πίλτσης «το νέο ΔΣ που εκλέχθηκε αποτελείται από άτομα που αγαπούν τον τόπο τους και θέλουν να προσφέρουν σε αυτόν».
Συνέντευξη: Ξένια Γιαννάκου
Μπορείτε να μας περιγράψετε μια εικόνα της οικονομίας σε τοπικό επίπεδο στον Δήμο Διονύσου, μετά τη διαφαινόμενη ύφεση στην πανδημία του κορωνοϊού;
Ο εμπορικός κόσμος του Δήμου Διονύσου επιχειρεί σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον. Άντεξε, αν και είχε πολλές απώλειες, τα δέκα χρόνια μνημονίων με την οικονομική κρίση και φαίνεται ότι αντέχει την επέλαση της πανδημίας του κορωνοϊού. Όμως, οι επαγγελματίες του Δήμου μας τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζουν ακόμη περισσότερα προβλήματα και έχουν πολλές ζημιές εξαιτίας των δύσκολων και ακραίων καιρικών φαινομένων («Μήδεια», «Ελπίδα», πυρκαγιές) για τα οποίες δεν αποζημιώνονται. Όλη αυτή η εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση έδωσε την ευκαιρία στις επιχειρήσεις που επιβίωσαν, να αποκτήσουν εξαιρετικά οργανωμένη εσωτερική υποδομή και να αναπτύξουν σταδιακά σημαντικές τάσεις εξωστρέφειας.
Υπάρχει αντίδραση των καταναλωτών, κατά τη διάρκεια του πολέμου στην Ουκρανία; Τους βλέπετε πιο επιφυλακτικούς στο να ψωνίσουν ή δεν φαίνεται να τους έχει αγγίξει η κατάσταση;
Η αύξηση του κόστους ενέργειας, η αύξηση των καυσίμων και η αύξηση του κόστους στο καλάθι του καταναλωτή, έχει επιφέρει μείωση του μηνιαίου οικογενειακού προϋπολογισμού.
Σε συνδυασμό με την άσχημη ψυχολογία που δημιουργεί ο πόλεμος στην Ουκρανία, η αγοραστική και καταναλωτική συμπεριφορά του κόσμου έχει διαφοροποιηθεί αρκετά. Οι αγορές περιορίζονται στα βασικά προϊόντα αναζητώντας προσφορές και οι έξοδοι και η ψυχαγωγία τους έχει μειωθεί σε μεγάλο βαθμό.
Τα τελευταία χρόνια είναι δύσκολα για την ελληνική οικονομία, άρα και για την τσέπη του καταναλωτή. Μετά την οικονομική κρίση, ήρθε ο κορωνοϊός και τώρα ένας πόλεμος. Πώς αντιδρά ο εμπορικός κόσμος του Δήμου Διονύσου σε όλα αυτά προκειμένου να αντέξει στα «χτυπήματα»;
Ο εμπορικός κόσμος διαχρονικά προσπαθεί να προσεγγίσει και να στηρίξει το καταναλωτικό κοινό με ποικίλους τρόπους όπως: 1) απορρόφηση των αυξήσεων σε αγαθά και ενέργεια, 2) δημιουργία εκπτώσεων και προσφορών, 3) διατήρηση του υψηλού επιπέδου παροχών, 4) δημιουργία σωστών πελατειακών σχέσεων.
Όμως, υπάρχουν πάντα περιθώρια βελτίωσης και προσαρμογής στις νέες συνθήκες.
Είσαστε ένα σχετικά νεοσύστατο Συμβούλιο στον Εμπορικό Σύλλογο. Τι σας έκανε να ασχοληθείτε με αυτή τη δραστηριότητα;
Πριν από περίπου τέσσερα χρόνια συζητώντας με συναδέλφους και ζώντας καθημερινά τα προβλήματα της τοπικής αγοράς, γεννήθηκε η ιδέα για την ανάγκη ύπαρξης του Εμπορικού και Επαγγελματικού Συλλόγου Διονύσου με σκοπό να εκπροσωπείται ο εμπορικός κόσμος και να προωθούνται τα αιτήματα τους στην Πολιτεία και στους αρμόδιους φορείς. Το νέο ΔΣ που εκλέχθηκε στις 13/11/2021 αποτελείται από άτομα που αγαπούν τον τόπο τους και θέλουν να προσφέρουν σε αυτόν.
Ποια είναι τα επόμενα σχέδια του Συλλόγου για την τόνωση της τοπικής αγοράς;
Σε διάστημα τεσσάρων μηνών ο Σύλλογος μας έχει κάνει ήδη συναντήσεις με φορείς της Πολιτείας όπως Δήμος, ΕΕΑ, Ομοσπονδία, Υπουργεία, με στόχο την επίλυση προβλημάτων και την ανάπτυξη της τοπικής επιχειρηματικότητας π.χ. θα οργανωθούν 1) πολιτιστικές δράσεις, 2) επιμορφωτικές ημερίδες, 3) επιδοτούμενα σεμινάρια κ.λ.π. Παράλληλα εξασφαλίζουμε δωρεάν συμβουλευτική λογιστική και νομική υποστήριξη.
Έχετε συζητήσει με τον Δήμο για τυχόν ανάγκες του Συλλόγου και ποια είναι η θέση του απέναντί σας;
Οι επαφές του συλλόγου μας με τον δήμαρχο και τους αντιδημάρχους είναι στενές από την πρώτη μέρα του νέου ΔΣ. Ο δήμαρχος κ. Γιάννης Καλαφατέλης έχει την πρόθεση να στηρίξει τον Σύλλογο και τα αιτήματα του.
Τι χρειάζεται να γίνει σε επίπεδο Αυτοδιοίκησης προκειμένου να βοηθηθεί ο εμπορικός κόσμος του Δήμου;
Μετά τις συναντήσεις που έκανε το ΔΣ με τις επτά τοπικές κοινότητες, προχώρησε σε καταγραφή όλων των προβλημάτων που αφορούν την τοπική αυτοδιοίκηση. Αυτά είναι: 1) διασύνδεση των επτά κοινοτήτων με δημοτική συγκοινωνία, 2) υπογειοποίηση των καλωδίων, 3) αύξηση της συχνότητας και του ωραρίου του ΟΑΣΑ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, 4) αλλαγή γενικού πολεοδομικού σχεδίου και χρήσεων γης, 5) επαρκής φωτισμός και δημιουργία πεζοδρομίων, 6) οριοθέτηση κάδων σκουπιδιών και ανακύκλωσης, 7) αναμόρφωση δημοτικών τελών, 8) επαγγελματικό τιμολόγιο νερού, 9) δημιουργία εμπορικών τριγώνων στις κατά τόπους δημοτικές κοινότητες, 10) καλλωπισμός εισόδων πόλεως.
Έχετε βάλει κάποιον μακρυπρόθεσμο ή βραχυπρόθεσμο στόχο ως Εμπορικός Σύλλογος;
Η ξεχωριστή ομορφιά, η πολιτιστική κληρονομιά, το πλούσιο φυσικό περιβάλλον σε συνάρτηση με τον επαγγελματισμό των ανθρώπων που επιχειρούν στην περιοχή, μπορούν να τον καταστήσουν σαν πόλο έλξης.
Ως πολίτες και επαγγελματίες αυτού του τόπου θέλουμε οι επισκέπτες μας να έχουν παροχές υψηλής ποιότητας. Αυτό είναι το όραμα του ΔΣ του Εμπορικού και Επαγγελματικού Συλλόγου Διονύσου και γι’ αυτό θα κάνει τα πάντα για την πραγματοποίηση του.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Διονύσου
Πρόεδρος: Πίλτσης Νεκτάριος
Αντιπρόεδρος: Γαλαίου Εύη
Γραμματέας: Τόρης Μάκης
Ταμίας: Φραγκουλάκη Νίκη
Μέλος: Τσούκας Παναγιώτης
Μέλος: Κανελλόπουλος Μεγακλής
Μέλος: Κοκκαλάς Νικόλαος
1. Αν. Μέλος: Λύγηρος Λυγήρου
2. Αν. Μέλος: Σφαντός Νικόλαος
3. Αν. Μέλος: Μπαρμπαρής Κωνσταντίνος
* Το Δ.Σ. έχει θητεία έως το 2024