Τον θεσμό του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης, αποφάσισε να ενεργοποιήσει το Δημοτικό Συμβούλιο Διονύσου, κατά τη συνεδρίαση της 27ης Φεβρουαρίου.
Η απόφαση για την κατάρτιση της προκήρυξης για την εκλογή του, δεν πέρασε εύκολα από τη συνεδρίαση καθώς εννέα δημοτικοί σύμβουλοι της Διοίκησης ψήφισαν αρνητικά στην εισήγηση της δημάρχου Κατερίνας Μαϊχόσογλου. Τελικά η εισήγηση εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, με 17 θετικές ψήφους και εννέα αρνητικές.
Αναλυτικότερα, όπως αναφέρεται στην προκήρυξη, τα κριτήρια επιλογής του Συμπαραστάτη του Δημότη & της Επιχείρησης, ο οποίος πρέπει να είναι εγνωσμένου κύρους και εμπειρίας, είναι τα εξής:
– Κατοχή πτυχίου Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
– Εργασιακή Εμπειρία στον Δημόσιο ή Ιδιωτικό Τομέα τουλάχιστον 20 ετών.
– Προγενέστερη κατοχή θέσης ευθύνης στον Δημόσιο ή Ιδιωτικό Τομέα.
– Αυτοδιοικητική εμπειρία ή γνώση.
Οι υποψηφιότητες υποβάλλονται με δήλωση που κατατίθεται στο προεδρείο του Δημοτικού Συμβουλίου, αυτοπροσώπως ή δια πληρεξουσίου δικηγόρου κατά την έναρξη της διαδικασίας επιλογής. Η ημερομηνία υποβολής υποψηφιοτήτων θα προσδιοριστεί με την έκδοση σχετικής Πρόσκλησης του πρόεδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, με θέμα την επιλογή του Συμπαραστάτη, η οποία θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου και στην οποία θα αναγράφεται η ημερομηνία και η ώρα συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου για την επιλογή.
Διευκρινίζεται ότι ως Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης δεν μπορεί να επιλεγεί αιρετός.
Όσο για τη διαδικασία επιλογής, ο Συμπαραστάτης επιλέγεται με απόφαση, η οποία λαμβάνεται με μυστική ψηφοφορία και με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) του συνόλου των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου. Αν δεν επιτευχθεί η επιλογή, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται κατά την ίδια ή μεταγενέστερη συνεδρίαση με την ίδια πλειοψηφία. Είναι επιτρεπτή με την ίδια πλειοψηφία και την αυτή διαδικασία η ανάκληση του συμπαραστάτη για πλημμελή εκτέλεση των καθηκόντων του, με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Σημειώνεται τέλος, ότι η θητεία του ακολουθεί τη θητεία της δημοτικής Αρχής (31/12/2028).
Οι αρμοδιότητές του
Σύμφωνα με τον νόμο:
– Ο συμπαραστάτης υποστηρίζεται διοικητικά από τις υπηρεσίες του δήμου, δέχεται καταγγελίες άμεσα θιγόμενων πολιτών και επιχειρήσεων για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών του δήμου, των νομικών του προσώπων και των επιχειρήσεών του και διαμεσολαβεί προκειμένου να επιλυθούν τα σχετικά προβλήματα, ενώ είναι υποχρεωμένος να απαντά εγγράφως ή ηλεκτρονικά εντός τριάντα (30) ημερών στους ενδιαφερόμενους.
– Η υποβολή καταγγελίας ή αναφοράς στο συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης δεν αναιρεί τη σχετική αρμοδιότητα του Συνηγόρου του Πολίτη ως ανεξάρτητης Αρχής, ούτε τις αρμοδιότητες άλλων ελεγκτικών οργάνων και αρχών, καθώς και του Ελεγκτή Νομιμότητας.
– Ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης συντάσσει ετήσια έκθεση. Η ετήσια έκθεση παρουσιάζεται από τον ίδιο και συζητείται στην ειδική δημόσια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για τον απολογισμό της δημοτικής Αρχής τριάντα (30) ημερών από την υποβολή της. Ο συμπαραστάτης μπορεί επίσης να προβαίνει στη διατύπωση προτάσεων βελτίωσης της δημοτικής διοίκησης και των σχέσεών της με το κοινό, τόσο στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσής του, όσο και επ’ ευκαιρία σημαντικών προβλημάτων κακοδιοίκησης που ο ίδιος εντοπίζει. Στην τελευταία αυτή περίπτωση, οι ειδικές προτάσεις του συμπαραστάτη υποβάλλονται στον δήμαρχο και κοινοποιούνται στο δημοτικό συμβούλιο και στον γενικό γραμματέα του δήμου. Τόσο η ετήσια έκθεση όσο και οι ειδικές προτάσεις του συμπαραστάτη αναρτώνται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του δήμου με φροντίδα των δημοτικών υπηρεσιών.
– Ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης λαμβάνει αντιμισθία ισόποση με την αντιμισθία του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου.
Ειδήσεις από τον Διόνυσο στο amarysia.gr