Την ενιαία θέση τόσο των δύο εμπλεκόμενων Δήμων, όσο κυρίως και των πολιτών που επηρεάζονται από την προωθούμενη τοποθέτηση πλευρικών διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο επανέλαβαν κατά την σχετική συζήτηση στο Συμβούλιο της Επικρατείας οι Δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου.
Παρόντες στην συνεδρίαση ήταν, όπως ήταν αναμενόμενο και οι δήμαρχοι Κηφισιάς, Βασίλης Ξυπολυτάς, και Διονύσου, Κατερίνα Μαϊχόσογλου, οι οποίοι συνοδευόμενοι από πλήθος δημοτικών συμβούλων και κοινωνικών φορέων, έστειλαν το μήνυμα των κοινών θέσεων πως η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου, όχι μόνο δεν πρόκειται να αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων, αλλά αντίθετα, θα είναι επιβαρυντική σε πολλά επίπεδα, ιδιαίτερα στην καθημερινότητα, την οικονομία και το περιβάλλον.
Τις θέσεις των δύο πόλεων παρουσίασαν οι Νομικοί Εκπρόσωποί τους, οι οποίοι επανέλαβαν πως με την τοποθέτηση των διοδίων η κυκλοφορία των οχημάτων δεν πρόκειται να περιοριστεί, αλλά, αντίθετα, αυτή θα διοχετευθεί εντός του οικιστικού ιστού, με συνέπεια η ατμοσφαιρική ρύπανση όχι απλώς να μην περιορίζεται, αλλά να επιβαρύνει περισσότερο τις πόλεις και τους κατοίκους, καθώς θα επικεντρώνεται πάνω σε πολυσύχναστα σημεία, όπως οι γειτονιές και οι πλατείες, τα σχολεία και το αστικό οικοσύστημά τους. Επιπλέον, το υπάρχον, δευτερεύον οδικό δίκτυο δεν έχει σχεδιαστεί για να υποστηρίξει μια τέτοια εκτροπή, γεγονός που οδηγεί στην επιδείνωση της οδικής ασφάλειας στην περιοχή, καθώς επίσης θα επιβαρύνεται και ο χρόνος ανταπόκρισης ασθενοφόρων και πυροσβεστικών οχημάτων σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, λόγω του αυξημένου φόρτου κίνησης οχημάτων. Τέλος, κατέρριψαν το επιχείρημα για ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, καθώς, όπως τόνισαν, δεδομένων των επιβαρυντικών αλλαγών, το κόστος μετακίνησης για επαγγελματίες και εργαζόμενους, ενώ ταυτόχρονα η κίνηση θα φέρει κατακόρυφη μείωση της επισκεψιμότητας.
Έντονη αντίδραση δημιουργήθηκε από τους τοπικούς φορείς, αλλά και τους αιρετούς, όταν κατά τη διάρκεια της συζήτησης των αντεπιχειρημάτων, η πλευρά του Δημοσίου ισχυρίστηκε πως η μόνη ουσιαστική αντίδραση των κοινωνιών αφορά στα διόδια, καθώς, όπως επισημάνθηκε, η ρύπανση δύναται να μειωθεί, δεδομένου ότι οι πολίτες θα αποθαρρυνθούν από το κόστος των διοδίων. Ο παραπάνω ισχυρισμός προκάλεσε έντονη ανησυχία, δεδομένου ότι δεν ανταποκρίνεται σε μια στοχευμένη περιβαλλοντική πολιτική, αλλά αναγορεύει την οικονομική αδυναμία των πολιτών σε τέτοια, ενώ στην πράξη μετακυλά το πρόβλημα στις γειτονιές.
Πληροφορίες από τον Δήμο Κηφισιάς αναφέρουν πως είναι έντονη η ανησυχία πως, εφόσον το ΣτΕ αποφασίσει υπέρ των διοδίων, η υποβάθμιση των περιοχών γύρω από την Εθνική Οδό θα είναι δεδομένη. Μάλιστα, θα ζητηθούν άμεσα καθαρές και δημόσιες τοποθετήσεις από υπουργούς και βουλευτές της Ανατολικής και της Βόρειας Αττικής, αν συνηγορούν σε ένα μέτρο που ξεκάθαρα θα συντελέσει στην περιβαλλοντική, κυκλοφοριακή οικονομική επιβάρυνση των πόλεων ή θα σταθούν στο πλευρό των πολιτών που εκπροσωπούν. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που διαφαίνεται είναι πως οι προσπάθειες αποτροπής του μέτρου δεν θα σταματήσουν και οι πόλεις θα κινηθούν ενωμένες ενάντια στα διόδια Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου διεκδικώντας βιώσιμες λύσεις κυκλοφοριακής ελάφρυνσης και μείωσης της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, με σχέδιο, διαφάνεια και ανοικτή διαβούλευση.
Η ΑΜΑΡΥΣΙΑ θα επανέλθει στο θέμα τις επόμενες ημέρες με περισσότερο και πιο εκτενές ρεπορτάζ.







































































































