Ο ανταγωνισμός των καναλιών για το ακριβέστερο exit poll, σε ό,τι αφορά το εκλογικό αποτέλεσμα της 4ης Οκτωβρίου, φέτος, λόγω και της οικονομικής κρίσης λαμβάνει τέλος. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί ΝΕΤ, Μega, ΑΝΤ1, Αlpha και Αlter αποφάσισαν να συμπράξουν και να αναθέσουν τη διενέργεια κοινής δημοσκόπησης κάλπης (exit poll) στις εταιρείες GΡΟ, Οpinion, Αlco, ΜΑRC, Μetron Αnalysis και ΜRΒ- RΑSS.
Το κόστος μιας ανάλογης δημοσκόπησης υπερβαίνει τις 150.000 ευρώ για κάθε κανάλι, ενώ τώρα με το κοινό exit poll το κόστος περιορίζεται σε 30.000 – 40.000 ευρώ για κάθε σταθμό.
Μηχανισμός και εύρος
Το φετινό, ένα και μοναδικό, exit poll θα διενεργηθεί σε δείγμα 12.000 ατόμων, σε 150 σημεία δειγματοληψίας.
Υπολογίζεται ότι στην κοινή προσπάθεια συλλογής και ανάλυσης των στοιχείων θα συμμετέχουν περισσότερα από 400 άτομα, ενώ το συνολικό κόστος αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 200.000 και 250.000 ευρώ.
Όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι των σταθμών, το μεγαλύτερο δείγμα ερωτώμενων θα αυξήσει και την αξιοπιστία της μέτρησης. Με αυτόν τον τρόπο, η ευθύνη για την αξιοπιστία του αποτελέσματος μοιράζεται από κοινού και στις πέντε εταιρείες δημοσκοπήσεων που συμμετέχουν, ενώ οι διαφοροποιήσεις των καναλιών θα περιοριστούν μόνο στις προσεγγίσεις των δεδομένων της δημοσκόπησης από τους αναλυτές των τηλεοπτικών σταθμών.
Διαφορετικοί αναλυτές
Στο Μega, την ανάλυση των δεδομένων της δημοσκόπησης έχουν αναλάβει ο Ηλίας Νικολακόπουλος και ο Τάκης Θεοδωρικάκος της εταιρείας GΡΟ. Ο Στράτος Φαναράς της Μetron Αnalysis έχει αναλάβει την ανάλυση του exit poll για λογαριασμό του ΑΝΤ1.
Στη ΝΕΤ, τα αποτελέσματα θα αναλύσει ο διευθύνων σύμβουλος της ΜRΒ Δημήτρης Μαύρος, ενώ αναλυτής της δημοσκόπησης για το Αlter θα είναι ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αlco Κ. Παναγόπουλος και για τον Αlpha ο διευθύνων σύμβουλος της ΜΑRC Θωμάς Γεράκης. Ο ΣΚΑΪ, ο οποίος δεν συμμετέχει στο κοινό exit poll, θα στηριχθεί στη συνεργασία της Public Issue και την αναλυτική προσέγγιση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, Γιάννη Μαυρή.