Περισσότερες από 12.000 καταγγελίες και παράπονα πολιτών, έναντι σχεδόν 13.000 το 2007, δέχτηκε πέρυσι το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), με τον φόρο δεύτερης κατοικίας να φιγουράρει στην κορυφή της σχετικής λίστας (2.855 παράπονα ή το 23,69% του συνόλου) και τους παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών να ακολουθούν (1.438 καταγγελίες ή ποσοστό 11,93%).
Λιγότερες παρεμβάσεις
Μειωμένες σε σχέση με το 2007, αλλά με σημαντικό μερίδιο επί του συνόλου (11,18%), ήταν πέρυσι οι καταγγελίες που κατεγράφησαν για ελαττωματικά προϊόντα (1.348 από 2.010 την προηγούμενη χρονιά). Την πρώτη πεντάδα της λίστας του 2008 συμπλήρωσαν τα παράπονα για πιστωτικές κάρτες και δάνεια (1.228 ή ποσοστό 10,19% του συνόλου) και για εγγυήσεις – εξυπηρέτηση μετά την πώληση (665 ή 5,52%).
Στο μεταξύ, με τη μεσολάβηση του ΚΕΠΚΑ, οι καταναλωτές – μέλη του ωφελήθηκαν με το ποσόν των 234.100 ευρώ περίπου (αυξημένο κατά 7% σε σχέση με το 2007), χάρη στη διευθέτηση υποθέσεών τους με εταιρείες, τράπεζες και ΔΕΚΟ, αλλά και χάρη σε διορθώσεις ή αντικαταστάσεις ελαττωματικών προϊόντων.
«Επιστροφές» από τράπεζες
Συγκεκριμένα, ωφελήθηκαν πάνω από 84.500 ευρώ από αντιλογισμούς χρεώσεων τραπεζών, 34.424 ευρώ από ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων, 22.069 ευρώ από αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων, 21.994 από επιστροφές χρεώσεων παρόχων τηλεπικοινωνιών, 18.911 από τουριστικές επιχειρήσεις, 14.324 από επιστροφές προκαταβολών και 11.837 από ασφαλιστικές εταιρίες.
Από τις ακυρώσεις πωλήσεων εκτός εμπορικού καταστήματος οι καταναλωτές ωφελήθηκαν κατά 9.625,00 ευρώ, από τις αποζημιώσεις για κακή εξυπηρέτηση:
α) από ελεύθερους επαγγελματίες 8.892,50 ευρώ και
β) από ΔΕΚΟ κατά 5.359,60 ευρώ και για διόρθωση ελαττωματικών προϊόντων κατά 2.063,03 ευρώ.
Για περισσότερες πληροφορίες ή καταγγελίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο ΚΕΠΚΑ, καλώντας το τηλέφωνο 2310 233333 (κατά τις ώρες 09.00-14.30).