Πτώση ρεκόρ σημείωσαν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Ιανουάριο, καθώς μειώθηκαν κατά 27%, εν συγκρίσει με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη πτώση των δύο τελευταίων δεκαετιών. Είναι ο ένατος διαδοχικός μήνας που οι νέες ταξινομήσεις σημειώνουν πτώση, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Χρηματοδοτήσεις
Η ACEA υπολογίζει μείωση της παραγωγής αυτοκινήτων κατά 15% για το 2009, ύστερα από την υποχώρηση κατά 5% που σημειώθηκε το 2008, την οποία οι ευρωπαίοι κατασκευαστές φιλοδοξούν να αντιμετωπίσουν κυρίως διαφημίζοντας αγορές με δάνεια χαμηλού επιτοκίου.
Η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία, η τρίτη μεγαλύτερη στην Ευρώπη, η οποία εξάγει το 80% της παραγωγής της, είδε τις πωλήσεις της τον Ιανουάριο να μειώνονται κατά 41,6%, η Ιταλία κατά 32,6% και η Βρετανία κατά 30,9%. Σε καλύτερη θέση βρίσκεται η Γερμανία όπου οι πωλήσεις σημείωσαν πτώση κατά 14,2%. Οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν απώλειες στο 7,9%.
Γερμανία και Γαλλία έχουν θεσπίσει εκπτώσεις (2.500 ευρώ η Γερμανία και 1.000 η Γαλλία) για την αγορά νέων και λιγότερο ρυπογόνων αυτοκινήτων, ενώ αντίστοιχα μέτρα εξετάζουν και άλλες χώρες της ευρωζώνης.
Μείον στην απασχόληση
Η κρίση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος στην Ευρώπη αριθμεί συνολικά 2,2 εκατομμύρια άμεσες θέσεις εργασίας και 10 εκατομμύρια έμμεσες, έχει έντονο αντίκτυπο στην αγορά εργασίας. Ο γαλλικός όμιλος PSA Peugeot Citroen έχει αναγγείλει 11.000 εκούσιες αποχωρήσεις ή συνταξιοδοτήσεις, ενώ δεν αποκλείει απολύσεις εκτός γαλλικού εδάφους. Η ημικρατική Renault, πάλι, υπολογίζει σε 9.000 αποχωρήσεις.
Η γερμανική Volkswagen εξετάζει το ενδεχόμενο να καταργήσει πάνω από 8.000 εποχιακές θέσεων εργασίας, ενώ έχει θέσει σε μερική ανεργία τα δύο τρίτα των 92.000 εργαζομένων της στη Γερμανία, για μία εβδομάδα.
Στην Ιταλία, πάλι, η Fiat έθεσε μαζικά τους 78.000 εργαζομένους της, σε τεχνική ανεργία.