Την πλήρη αντίθεσή τους στο σχέδιο υπογειοποίησης της οδού Μελίνας Μερκούρη εκφράζουν κάτοικοι του Ηρακλείου, που κατέθεσαν στον Δήμο ψήφισμα με τις υπογραφές τους, τονίζοντας πως το έργο που προτείνεται θα φέρει υποβάθμιση στην καθημερινότητα των πολιτών. Οι 541 πολίτες, μέλη της Πρωτοβουλίας Δημοτών και Κατοίκων «Κάτοικοι Μαζί» ζητούν επιπλέον διαβούλευση για το σχέδιο, προκειμένου να καταθέσουν τις προτάσεις τους, κάτι που, όπως τονίζουν, μέχρι σήμερα, τυγχάνει απαξίωσης από την δημοτική Αρχή και αδιαφορία από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης. Όπως αναφέρουν σε σχετική ανακοίνωση:
«Μέσα σε όλο αυτό που ζούμε και σε πείσμα της συστηματικής απαξίωσης των απόψεων των Δημοτών από τη δημοτική Αρχή, 541 Ηρακλειώτες κατέθεσαν στον Δήμο [Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2020] τις υπογραφές τους, στηρίζοντας τις άοκνες έως σήμερα ενέργειες της Πρωτοβουλίας Δημοτών και Κατοίκων «Κάτοικοι Μαζί» κατά του προτεινόμενου έργου.
Ο κύριος δήμαρχος και οι συν αυτώ, παρερμηνεύοντας την κείμενη νομοθεσία τη σχετική με την εκ των ουκ άνευ συμμετοχή των πολιτών στη λήψη των αποφάσεων για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας [ΣΒΑΚ], υποστήριζαν έως χθες ξεδιάντροπα πως «ένας» όλος κι’ όλος έχει αντίρρηση για το προτεινόμενο έργο και πως αυτός ο «ένας» οφείλει να καταθέσει Μελέτη αλλιώς η δημοτική Αρχή δεν μπορεί να ασχοληθεί μαζί του.
Η εκπόνηση της Μελέτης για την αποκαλούμενη υπογειοποίηση κόστισε στον Δήμο Ηρακλείου Αττικής 615.000,00 χιλιάδες ευρώ [;] ή 360.000,00 χιλιάδες ευρώ [;]
Εμείς λοιπόν οι δημότες και κάτοικοι του Ηρακλείου Αττικής (ο ένας δηλαδή δημότης όπως έλεγε ως χθες ο κύριος Δήμαρχος ) πρέπει κατά πως λέει ο κύριος δήμαρχος να βρούμε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, να πληρώσουμε μία Μελέτη δική μας, να την καταθέσουμε στον Δήμο και εάν και εφ’ όσον, όπως λέει ο κύριος Δήμαρχος, οι ειδικοί οι δικοί του κρίνουν πως έχει κάποια βάση η Μελέτη μας, θα συγκαλέσει τότε Δημοτικό Συμβούλιο για να το κουβεντιάσουμε.
Εντάξει. Στην καλύτερη περίπτωση ζούμε στη Λιλιπούπολη και έχουμε δήμαρχο τον Χαρχούδα. Κατά τα άλλα όλα καλά. Covid19, όπως τα ξέρετε, οι παρατάξεις ποιούν όλες την νήσσαν, αλλά θα αντέξει η Δημοκρατία και θα έρθουν οι Εκλογές, ενώ εμείς οι απλοί πολίτες τρέχουμε με μοναδικό καύσιμο την αγάπη για τον τόπο μας, το Ηράκλειο Αττικής.
*Ωστόσο, στις παραπάνω αιτιάσεις, όπως διευκρινίζεται, η ερμηνεία σχετικά με την στάση των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, αποτελεί θέση μίας μόνο κατοίκου της περιοχής, που δεν ανήκει στην Πρωτοβουλίας Δημοτών και Κατοίκων «Κάτοικοι Μαζί». Αντίθετα, όπως επισημαίνει η Πρωτοβουλία, όλες οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης έχουν σταθεί στο πλευρό τους και έχουν στηρίξει έμπρακτα την υποστήριξή τους σε αυτόν τον αγώνα τους. Σε επικοινωνία με την ΑΜΑΡΥΣΙΑ, εκπρόσωπος της Πρωτοβουλίας ξεκαθαρίζει πως, παρόλο που το γενικότερο πλαίσιο του κειμένου τους βρίσκει σύμφωνους, η συγκεκριμένη αποστροφή σε σχέση με την αντιπολίτευση δεν εκφράζει καθόλου την προσπάθεια που έχει γίνει μέχρι σήμερα.
Σε διευκρινιστική επιστολή τους αναφέρουν: «Η Πρωτοβουλία Κατοίκων Ηρακλείου Αττικής «Κάτοικοι μαζί» πληροφορήθηκε από την ηλεκτρονική έκδοση της Αμαρυσίας για ένα δημοσίευμα σχετικά με το έργο «υπογειοποίηση Μελίνας Μερκούρη – Κηφισιάς – Μαρίνου Αντύπα», το οποίο προωθεί η δημοτική αρχή. Η Πρωτοβουλία Κατοίκων είναι μια κίνηση πολιτών που αντιτίθεται στο προαναφερόμενο έργο έχοντας προβάλλει τις τεκμηριωμένες αντιρρήσεις της.
Θέλουμε να διευκρινίσουμε ότι το ως άνω δημοσίευμα συντάχθηκε ερήμην μας.
Τονίζουμε ότι δεν διαφωνούμε με το μεγαλύτερο μέρος του κειμένου. Ωστόσο, οφείλουμε να επισημάνουμε την αντίθεση μας ως προς το ύφος και χρήση χαρακτηρισμών, τα οποία δεν εκφράζουν την κίνηση μας.
Τονίζουμε δε ότι η αντιπολίτευση είναι αρωγός στον αγώνα μας κατά της υλοποίησης του προαναφερόμενου έργου.
Τέλος, σημειώνουμε ότι κατατέθηκαν οι πρώτες 541 υπογραφές κατοίκων και δημοτών του Ηρακλείου Αττικής στο δήμο μας που αντιτίθενται στο έργο, ενώ θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας με την συγκέντρωση και άλλων υπογραφών μετά την λήξη των έκτακτων μέτρων κατά του covid-19».
Η θέση της πρωτοβουλίας δημοτών και κατοίκων «Κάτοικοι Μαζί» – Τι θα συμβεί στη πόλη μας. αν πραγματοποιηθεί το απευκταίο έργο
Για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων
-Κατασκευάζεται συγκοινωνιακό όρυγμα στο οποίο βυθίζεται η Μελίνας Μερκούρη με κατηφόρα κλίσης 8% (μέγιστη επιτρεπόμενη κλίση 9%) αμέσως μετά τη γέφυρα Ρούμελης.
-Το όρυγμα έχει μήκος 750 μέτρα.
-Μόνο 350 μέτρα από αυτό, είναι υπόγεια σήραγγα.
-Καταστρέφεται το Θεατράκι της Πλατείας.
-Καταργούνται οι είσοδοι (Βενιζέλου και Πρασίνου Λόφου) προς την πόλη μας με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται σημαντικά οι είσοδοι από την Ηρακλείου και την Κουντουριώτου.
-Φορτηγά 4ων τόνων θα επιτρέπεται να διασχίζουν το όρυγμα και τη σήραγγα, όπως μας ενημέρωσαν οι μελετητές του έργου.
-Σήμερα 13.000 περίπου οχήματα την ημέρα διέρχονται από Μελίνας Μερκούρη και Πολυτεχνείου, σύμφωνα με τις μετρήσεις των μελετητών.
-Μετά την ολοκλήρωση του έργου ο αριθμός των οχημάτων θα αυξηθεί κατά 30%, όπως προβλέπουν οι μελετητές.
-800 οχήματα την ώρα υπολογίζεται πως θα διασχίζουν το κέντρο της πόλης μας, δηλαδή 20.000 οχήματα θα διέρχονται καθημερινά από την καρδιά της πόλης μας.
Τί θα συμβεί στην πόλη μας;
-Κατακόρυφη αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα καυσαέρια.
-Κατακόρυφη αύξηση της ηχορύπανσης από τα Φορτηγά και τα οχήματα.
-Επικίνδυνη επιβάρυνση της ψυχικής και σωματικής υγείας των κατοίκων.
-Τεράστιες καθυστερήσεις από την αυξημένη Διαμπερή κίνηση, στους κόμβους:
-Ιφιγενείας και Ηρακλείου
-Μελίνας Μερκούρη και Κουντουριώτου.
-Γέφυρας Ανατολής
-Φιλοθέης και Μαρίνου Αντύπα – Μικροπούλου
-Μαρίνου Αντύπα και Κύμης
-Προβλήματα διέλευσης και στάθμευσης στην ήδη επιβαρυμένη Μαρίνου Αντύπα όπου οι υφιστάμενες Εταιρείες και τα Εμπορικά Καταστήματα έλκουν ήδη μεγάλο αριθμό πολιτών και οχημάτων από όλες τις περιοχές του Νομού Αττικής και όχι μόνο • Κυκλοφοριακό κομφούζιο εφ’ όσον το προτεινόμενο όρυγμα και η σήραγγα προβλέπεται να διαθέτουν μία και μοναδική λωρίδα κυκλοφορίας (από Ιφιγενείας προς Κύμης) χωρίς καν βοηθητική λωρίδα (ΛΕΑ)
-ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ: αρκεί να σκεφτούμε ένα ασθενοφόρο το οποίο διασχίζοντας το όρυγμα και τη σήραγγα θα έχει την ατυχία να βρεθεί πίσω από όχημα το οποίο θα έχει ακινητοποιηθεί λόγω βλάβης
-Απομάκρυνση από την καρδιά της πόλης μας των παιδιών, ηλικιωμένων, ΑΜΕΑ και μητέρων με καροτσάκια από τη νότιες γειτονιές του Ηρακλείου
-Σήμερα εύκολα και άνετα μπορούν όλοι αυτοί να βρεθούν στο κέντρο της πόλης μας ακολουθώντας τους πεζόδρομους και τους δρόμους ήπιας κυκλοφορίας
-Υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της οδού Ναρκίσσων λόγω της μεταφοράς της πιάτσας των ΤΑΧΙ με αποτέλεσμα προβλήματα στο κέντρο: καυσαέρια, καθυστερήσεις οχημάτων, πρόσθετη ρύπανση στις οδούς Πολυτεχνείου και Χαράς
-Μεγάλη δυσκολία προσβασιμότητας στον Σταθμό ΗΣΑΠ για όλους τους κατοίκους της πόλης μας (ειδικότερα για τους ηλικιωμένους, ΑΜΕΑ, μητέρες με καροτσάκια και κατοίκους και επισκέπτες του Ηρακλείου οι οποίοι έχουν ανάγκη να φτάσουν στον Σταθμό ΗΣΑΠ με αποσκευές!
Τι είναι τα Σ.Β.Α.Κ [Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας];
-Επικεντρώνονται στον άνθρωπο και ΟΧΙ στην κυκλοφορία των οχημάτων.
-Στοχεύουν στη βελτίωση της προσβασιμότητας και της ποιότητας ζωής των Κατοίκων και ΟΧΙ στην αύξηση της χωρητικότητας του οδικού δικτύου και της κυκλοφοριακής ροής των οχημάτων
-Βασίζονται στη συμμετοχική διαδικασία δημοτών και κατοίκων, πολλών άλλων φορέων και οργανισμών και ΟΧΙ μόνο στη συμμετοχή του επισπεύδοντος φορέα, δηλαδή εκείνου ο οποίος προτείνει το έργο (Δήμος).
Εμείς ο δημότες και κάτοικοι
-Διαφωνούμε με την προτεινόμενη μελέτη η οποία τιτλοφορείται «υπογειοποίηση της Μελίνας Μερκούρη» ενώ είναι ένα συγκοινωνιακό όρυγμα 750μέτρων στην καρδιά της πόλης μας με υπόγεια σήραγγα 350μέτρων
-Διαφωνούμε με την προσέλκυση φορτηγών και αυτοκινήτων από ολόκληρο το λεκανοπέδιο Αττικής και όχι μόνο, στο κέντρο της πόλης μας. Ζητάμε από τη δημοτική Αρχή να εκπονήσει Μελέτη με στόχο τη βελτίωση της κυκλοφορίας των κατοίκων και των οχημάτων στο Ηράκλειο χωρίς να επιβαρυνθεί ο αστικός ιστός με ρίπους, θόρυβο και επικινδυνότητα για εμάς τους ανθρώπους της πόλης
Η πρωτοβουλία κατοίκων δηλαδή εμείς οι δημότες και κάτοικοι Ηρακλείου Αττικής θέλουμε να δηλώσουμε ότι:
-ΔΕΝ ΠΑΡΑΚΙΝΟΥΜΑΣΤΕ ΑΠΟ ΚΑΜΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ
-Ενδιαφερόμαστε αποκλειστικά και μόνο για την πόλη μας και την ποιότητα της ζωής μας σε αυτήν», καταλήγουν».