Διάνοιξη Λ. Κύμης
Το «πάγωμα» της διάνοιξης της Λ. Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό ήταν ακόμα ένα θέμα που τέθηκε στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο. Πρόκειται για ένα έργο που σύμφωνα με τον κ. Μαστοράκο «παραπέμπεται διαρκώς στις καλένδες, γεγονός που συμβάλλει στην όξυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος και οδηγεί στην υποβάθμιση της πόλης». Στη συνέχεια της τοποθέτησής του δήλωσε ότι με «θλίψη είδαμε να μην περιλαμβάνεται ο Δήμος μας στις κυκλοφοριακές και συγκοινωνιακές ρυθμίσεις που εξήγγειλε ο υπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς. Αντίθετα “τακτοποιείται” η ανατολική και βορειοανατολική Αθήνα, με την επέκταση της Αττικής Οδού έως τη Γλυφάδα και έως τη Ραφήνα».
Σύμφωνα με τον κ. Μαστοράκο αυτό έχει συνέπεια οι όποιες αποφάσεις για την Λ. Κύμης να μετατίθενται για μετά το 2014, ορίζοντα ολοκλήρωσης των εργασιών στα δυο προαναφερθέντα προάστια.
Όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι συμφώνησαν ότι θα πρέπει να υπάρξει κινητοποίηση τόσο από τον Δήμο Ηρακλείου όσο και από τους όμορους Δήμους (Λυκόβρυση, Πεύκη, Μαρούσι, Κηφισιά), υπογραμμίζοντας ότι θα πρέπει να κατανοήσουν ότι αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα μόνο του Ηρακλείου. Πρέπει να σημειωθεί ότι οι Δήμοι Αμαρουσίου, Πεύκης και Ηρακλείου είχαν προχωρήσει παλιότερα σε συμβολικό κλείσιμο της Λεωφόρου Κύμης στο ύψος της Αττικής Οδού, ενέργεια που, σύμφωνα με τον δήμαρχο Σταύρο Γεωργόπουλο, δεν αποκλείεται να επαναληφθεί.
«Η πίεση στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ», σύμφωνα με τον επικεφαλής του συνδυασμού «Ηράκλειο Ανθρώπινη Πόλη», Νίκο Μπάμπαλο άλλα και την ανεξάρτητη δημοτική σύμβουλο Μαριάννα Ζούρου «θα μπορέσει να αποδώσει καρπούς στο θέμα της Λ. Κύμης».
Αναφερόμενος τέλος τόσο στο θέμα της Λ. Κύμης όσο και της Λ. Ηρακλείου, ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος, Κυριάκος Κουτρούλης, σημείωσε ότι το Σώμα δεν βάζει στόχους για την επίλυση αυτών των σοβαρών ζητημάτων. Πρότεινε μάλιστα για το πρώτο ζήτημα να υπάρξει κλείσιμο της οδού Πλαπούτα, που δέχεται τα κυκλοφοριακά φορτία της Λ. Κύμης και για το δεύτερο να επανεπιβληθούν οι απαλλοτριώσεις στις ιδιοκτησίες που βρίσκονται επί της Λ. Ηρακλείου.
Μονοδρόμηση και απαγόρευση στάθμευσης
Στο πλαίσιο της ημερήσιας διάταξης και με στόχο την αποσυμφόρηση συγκεκριμένων περιοχών του Ηρακλείου, το Σώμα ψήφισε ομόφωνα τις παρακάτω ρυθμίσεις στάθμευσης και κυκλοφορίας.
Η πρώτη αφορούσε τη μονοδρόμηση της οδού Ευτέρπης για το τμήμα της από την οδό Ολύμπου προς και έως την Αδριανού. Με αίτηση προς την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, δημότης του Ηρακλείου ζήτησε την απαγόρευση εισόδου των οχημάτων από την οδό Αδριανού προς την οδό Ευτέρπης, με σκοπό την επίλυση των κυκλοφοριακών προβλημάτων στην συγκεκριμένη οδό. Η οδός Ευτέρπης για το τμήμα της από την οδό Ολύμπου έως την οδό Αδριανού είναι διπλής κατεύθυνσης και με στενό πλάτος οδοστρώματος, Ωστόσο, προηγούμενη μονοδρόμηση τμήματος της οδού Κασταμονής, οδήγησε σε αύξηση του φόρτου στη συγκεκριμένη οδό, με αποτέλεσμα να γίνει δυσχερής η κίνηση των οχημάτων και να αυξηθεί η όχληση της περιοχής.
Επίσης, το Σώμα ομόφωνα ψήφισε και την απαγόρευση στάσης και στάθμευσης οχημάτων στη δυτική πλευρά της οδού 25ης Μαρτίου για το τμήμα της από τη οδό Πλαπούτα έως την οδό Ρωμανού Μελωδού. Στο συγκεκριμένο κομμάτι της οδού -που είναι μονόδρομος- βρίσκονται μόνιμα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και από τις δυο πλευρές του δρόμου, κυρίως λόγω της παρακείμενης αντιπροσωπείας αυτοκινήτων. Ως εκ τούτου, τα αυτοκίνητα που στρίβουν από την οδό Πλαπούτα στην 25ης Μαρτίου συναντούν προβλήματα στην κίνησή τους, με αποτέλεσμα να δημιουργείται όχληση στους κατοίκους της περιοχής και κίνδυνος ατυχήματος.
Ανθή Σουρτζή