Στο ζήτημα που απασχολεί τους γονείς, τη μαθητική νεολαία και την εκπαιδευτική κοινότητα αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων και τη λειτουργία αυτών σε συνθήκες Covid-19 αναφέρθηκε η Αγγελική Παπάζογλου, δημοτική σύμβουλος και επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Κοινωνία Παρούσα στην Κηφισιά, Ν. Ερυθραία, Εκάλη» στην πρώτη, μετά τις διακοπές του καλοκαιριού, συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Κηφισιάς.
Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στην πρόταση που έγκαιρα είχε καταθέσει η «Κοινωνία Παρούσα» τόσο για τη συγκρότηση ενός Τοπικού Συμβουλίου Ιατρών όσο και για τη δημιουργία ενός σχεδίου δράσης για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του κορωνοιού που θα περιλάμβανε προτάσεις στο υγειονομικό σκέλος, υπό την καθοδήγηση του Τοπικού Συμβουλίου Ιατρών, στο σκέλος της στήριξης των ευάλωτων ομάδων όσο και εκείνων που έχουν πληγεί οικονομικά από την πανδημία και φυσικά στο σκέλος των σχολείων.
«Θα έπρεπε να έχουμε μάθει από την πρώτη φάση της πανδημίας και να προετοιμαστούμε καλύτερα. Αυτό ήταν το νόημα των προτάσεων που έγκαιρα η Κοινωνία Παρούσα» είχε καταθέσει και είναι σημαντικό και το επαναλαμβάνουμε και σήμερα ότι στη μάχη αυτή του κορωνοιού κανείς και καμία δεν περισσεύει. Από όποια θέση λοιπόν και εάν υπηρετεί κανείς και καμιά τον θεσμό της αυτοδιοίκησης, είτε ανήκει στην Διοίκηση, είτε στην αξιωματική αντιπολίτευση είτε στην ελάσσονα αντιπολίτευση, όλοι μπορούν να φανούν χρήσιμοι στους συμπολίτες τους και να δουλέψουν για το κοινό καλό της πόλης μας. Είμαστε λοιπόν εδώ για να βοηθήσουμε όπου χρειαστεί» τόνισε η Αγγελική Παπάζογλου.
Στη συνέχεια πρόσθεσε ότι «τα σχολεία άνοιξαν με τους εκπαιδευτικούς να αναλαμβάνουν υπηρεσία σε μία σχολική χρονιά που προβλέπεται να είναι αρκετά δύσκολη και σύνθετη ιδιαίτερα για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα αναγκαστούν να διεκπεραιώσουν πολλά επιπλέον καθήκοντα πέραν του διδακτικού τους έργου. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου παιδείας οι μαθητές/τριες θα ξεκινήσουν τη σχολική τους χρονιά στις 14 Σεπτεμβρίου. Δυστυχώς, όμως, δεν υπάρχει η πρόβλεψη για μικρότερα τμήματα τάξεων με λιγότερους μαθητές ανά τάξη, όπως γίνεται σε αρκετές ευρωπαϊκές και όχι μόνο χώρες.
Απομένουν λοιπόν λίγες ημέρες για να δούμε τι έχει κάνει μέχρι αυτή τη στιγμή και τι θα πρέπει να κάνει ακόμη ο Δήμος Κηφισιάς ώστε εκπαιδευτικοί, μαθητές και εργαζόμενοι στα σχολεία να ξεκινήσουν να εργάζονται σε ένα ασφαλές περιβάλλον. Οι ενέργειες του Δήμου θα πρέπει να αποβλέπουν ώστε να διαφυλαχτεί η υποχρεωτικότητα της βασικής εκπαίδευσης και η ασφάλεια όλων όσοι ζουν στο σχολικό περιβάλλον.
Ο Δήμος είναι υπεύθυνος για την απολύμανση των σχολικών χώρων, την συνεχή προμήθεια αντισηπτικών, τη συνεχή προμήθεια μασκών για όλους (εκπαιδευτικούς, μαθητές, εργαζόμενους καθαριότητας), την πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας, και την παροχή μαζί με το Υπουργείο Παιδείας όλων των τεχνικών μέσων, σε μαθητές που έχουν ανάγκη, προκειμένου να παρακολουθήσουν, εφόσον τους είναι αναγκαίο , σύγχρονα ή ασύγχρονα την εκπαιδευτική διαδικασία.
Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στο προσωπικό καθαριότητας των σχολικών χώρων. Αυτές τις μέρες ολοκληρώνεται η διαδικασία πρόσληψης για 19 καθαρίστριες πλήρους απασχόλησης και 6 μερικής απασχόλησης. Πιστεύουμε ότι είναι αδύνατον ο αριθμός αυτός να καλύψει με σωστό τρόπο τις ανάγκες των σχολείων. Έχουμε την εμπειρία του Ιουνίου. Για να γίνεται σωστός καθαρισμός, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ, το προσωπικό καθαριότητας πρέπει να είναι εκπαιδευμένο για τον τρόπο καθαρισμού, να είναι αριθμητικά επαρκές (2-3 άτομα σε κάθε σχολείο) και να βρίσκεται στο σχολείο καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του. Ξεχωριστό ζήτημα υπάρχει με τη λειτουργία των ολοημέρων που αφού με παρότρυνση του Υπουργείου Παιδείας θα αυξηθεί ο αριθμός των παιδιών που θα μένουν μέχρι τις 4 η ώρα, θα πρέπει ο Δήμος να διεκδικήσει πρόσθετη χρηματοδότηση για την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαρισμού και τραπεζοκόμων.
Απαραίτητη είναι η συγκρότηση ενός συντονιστικού με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, γονέων και δήμου που θα παρακολουθεί την κατάσταση θα συνεργάζεται με το τοπικό συμβούλιο γιατρών που υπάρχει και θα παρεμβαίνει με συγκεκριμένο πρωτόκολλο αντιμετώπισης. Το ρόλο αυτό μπορεί ν αναλάβει μια διευρυμένη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας. Απαραίτητη μια πρώτη σύσκεψη (Δήμου παρατάξεων και διευθυντών) ανά βαθμίδα εκπαίδευσης (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια) που θα βοηθήσει ώστε να διαπιστωθούν τυχόν παραλείψεις ή καλές πρακτικές».