Ακόμα ένα «βήμα» για την εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) αποτελεί για τον Δήμο Κηφισιάς η νέα δημόσια διαβούλευση η οποία πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου τη Δευτέρα 13 Ιουλίου.
Σε αυτή παρουσιάστηκαν τρία εναλλακτικά σενάρια προτάσεων, ενώ τέθηκαν και οι βασικές προτεραιότητες για βιώσιμη αστική κινητικότητα και στις τρεις Δημοτικές Ενότητες(Κηφισιά, Εκάλη και Νέα Ερυθραία). Άλλωστε ο στόχος είναι να υλοποιηθεί το όραμα για πόλεις σύγχρονες, με εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης και με σεβασμό στο περιβάλλον.
Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση οι βασικές προτεραιότητες των προτάσεων που παρουσιάστηκαν είναι οι παρακάτω:
– Διάνοιξη Λεωφόρου Κύμης, στο τμήμα σύνδεσης της Αττικής Οδού με τη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης.
-Ολοκλήρωση διαδικασιών για απαλλοτριώσεις της οδού Καλυφτάκη, στο τμήμα της από Νέα Εθνική Οδό έως Γεωργίου Λύρα, έτσι ώστε η οδός Καλυφτάκη να αποκτήσει το τελικό της εύρος- διατομή.
-Ανασχεδιασμός του ανισόπεδου κόμβου Καλυφτάκη, λαμβάνοντας υπόψη την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης (τμήμα σύνδεσης της Αττικής Οδού με τη Νέα Εθνική Οδό), χωρίς διόδια.
-Επέκταση του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου προς τον Βορρά, για το οποίο υπάρχουν σχετικές μελέτες που έχουν εγκριθεί το 2007 αλλά και αργότερα.
-Σύνδεση της Λεωφόρου Κηφισιάς, στο ύψος του Άλσους Συγγρού, με το νότιο τμήμα της Χαριλάου Τρικούπη (Παράκαμψη Αλωνίων Δ.Ε. Κηφισιάς, κάτι το οποίο θα ανακουφίσει τον κυκλοφοριακό φόρτο της περιοχής Αλωνίων.
-Αύξηση πεζοδρομήσεων και ηπιοποιήσεων οδών στο σύνολο του οδικού δικτύου του Δήμου.
-Διακριτή χωροθέτηση θέσεων στάθμευση για ΑΜΕΑ σε περιοχές με μεγάλη ζήτηση
-Εγκατάσταση σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Δείτε: Περιφέρεια Αττικής: Σε Πεντέλη και Κηφισιά οι πρώτες πολιτιστικές εκδηλώσεις
Να προσθέσουμε ότι η φιλοσοφία διαμόρφωσης των συγκεκριμένων προτάσεων αποτελεί συνδυασμό της ανάλυσης των υφιστάμενων συνθηκών κινητικότητας στον Δήμο, της αξιολόγησης των αναγκών αλλά και των προτάσεων που προήλθαν από τις διαβουλεύσεις με τους φορείς, τις επισημάνσεις των πολιτών αλλά και της σχετικής εμπειρίας από αντίστοιχες ευρωπαϊκές πρακτικές. Η παρουσίαση των προτάσεων έγινε από τον Κωνσταντίνο Αθανασόπουλο, ΔΡ Συγκοινωνιολόγο Μηχανικό ΕΜΠ και τον Θοδωρή Μαυρογεώργη, MSc Συγκοινωνιολόγος – Πολιτικό Μηχανικό ΕΜΠ.
Να σημειώσουμε ότι ο Δήμος Κηφισιάς είναι ένας από τους 66 Δήμους της Περιφέρειας Αττικής και αποτελεί έναν πόλο υπερτοπικής σημασίας στη Βόρεια Αθήνα. Πρόκειται για έναν από τους πιο δυναμικούς Δήμους της Αττικής ως προς την κοινωνική συγκρότηση και τις οικονομικές δραστηριότητες, ενώ χαρακτηρίζεται από συσσωρευμένες πιέσεις λόγω αναπτυξιακών δυναμικών, κυκλοφοριακών φόρτων που αναδεικνύουν το ζήτημα της αστικής κινητικότητας σε μείζον ζήτημα για την ποιότητα του αστικού περιβάλλοντος.
Αλέξιος Μακρής: «Από το ΣΒΑΚ αντλούμε στοιχεία που μπορούν να εξελιχθούν σε μελέτες»
Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Αλέξιος Μακρής αναφερόμενος στο θέμα τόνισε: «Το ΣΒΑΚ στον Δήμο μας δίνει τις κατευθυντήριες γραμμές για τη βελτίωση της κινητικότητας και στις τρεις Δημοτικές Ενότητες Κηφισιά, Νέα Ερυθραία και Εκάλη. Από το ΣΒΑΚ αντλούμε στοιχεία που μπορούν να εξελιχθούν σε μελέτες εφαρμογής για διάφορες συνοικίες της πόλης μας όπως τα Αλώνια, το κέντρο Κηφισιάς, η Νέα Ερυθραία, η Νέα Κηφισιά που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερο συγκοινωνιακό φόρτο».
Την 3η δημόσια διαβούλευση παρακολούθησαν ο δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσίων Αλέξιος Μακρής, εργαζόμενοι του Δήμου και πολίτες.
Διαβάστε: Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία καταφυγίων αδέσποτων ζώων στη Κηφισιά