Το θέμα της επικίνδυνης πρόσβασης στην Εθνική Οδό από τον δυτικό παράδρομο, στο ύψος όπου η Δεκελείας συναντά την Εθνική Οδό, απασχόλησε το Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς μετά από αίτημα του συλλόγου «Ο Κηφισός».
Ο πρόεδρος του συλλόγου Δημήτρης Κυριαζόπουλος ανέλυσε διεξοδικά το πρόβλημα ενώπιον του Σώματος, το οποίο, δια του προέδρου του Γιώργου Παπαδόπουλου, επιφυλάχθηκε να φέρει ολοκληρωμένη πρόταση αντιμετώπισής του σε προσεχή συνεδρίαση.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Κυριαζόπουλος ανέφερε τα εξής:
«Τον δυτικό παράδρομο χρησιμοποιούν:
α) Οι κάτοικοι της συνοικίας των Αδαμών, για την πρόσβασή τους προς την Εθνική Οδό (ρεύμα προς Αθήνα – Πειραιά – Κόμβο Καλυφτάκι).
β) Προσωρινά, ένα μεγάλο μέρος των Κηφισιωτών που κινούνται προς Πειραιά – Δυτική
Αττική (το άλλο μέρος χρησιμοποιεί τη Λύρα – Καλυφτάκι) μέχρις εκτελέσεως των έργων στην προέκταση της Ιλισίων, προς αποκατάσταση της διακοπείσης καθέτης ισόπεδης κυκλοφορίας εκ της καταργήσεως των φωτεινών σηματοδοτών, με ανισόπεδο κόμβο όπως τον Ιούλιο του 2004 ανακοίνωσε στο Δημοτικό Συμβούλιο ο υφυπουργός κ. Ξανθόπουλος, κατ’ εντολή του τότε υπουργού ΥΠΕΧΩΔΕ.
Περιττό ν’ αναφερθούμε στο επικίνδυνο κι απαράδεκτο της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί εκεί με την ανοχή αρμοδίων υπηρεσιών του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, διότι τούτο είναι προφανές, το επισήμαναν σύμβουλοι κατά τη συνεδρίαση της 13/5/2010 και προκύπτει:
● Από έκθεση της Τροχαίας Αττικής, μετά από αυτοψία που πραγματοποίησαν πέρυσι το φθινόπωρο, κατόπιν αιτήματός μας, τα Τμήματα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων και Κηφισιάς.
● Από έγγραφο της ΝΕΑΣ ΟΔΟΥ Α.Ε., το οποίο κοινοποιήθηκε στον Δήμο και τον σύλλογο.
Βάσει των εγκεκριμένων σήμερα σχεδίων του κόμβου Καλυφτάκι, προκύπτει ότι θα γίνεται η πρόσβαση από τον δυτικό παράδρομο προς την Εθνική Οδό (ρεύμα προς Αθήνα), όταν θα κλείσει η μη προβλεπόμενη και επικίνδυνη πρόσβαση από και προς τη Δεκελείας.
Η πρόσβαση θα γίνεται μέσω του κόμβου Καλυφτάκι, ασφαλώς και χωρίς έκθεση σε κίνδυνο ατυχήματος.
Η κατά 800 μ. επιμήκυνση της διαδρομής μέχρι τη νότια ράμπα καθόδου του κόμβου Καλυφτάκι αντισταθμίζεται χρονικά από τη συνεχή ροή κυκλοφορίας.
Θα είναι εξαιρετικά χρήσιμο, έστω και σήμερα, να υλοποιηθεί αυτό που ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ είπε εδώ το 2004, δηλαδή ότι η συνεργασία Δήμου κι αρμοδίων υπηρεσιών του υπουργείου θα διασφαλίσει την κατά το δυνατόν άνετη κυκλοφορία στον δυτικό παράδρομο, από το ύψος της υπόγειας διάβασης Ερμιόνης έως τον κόμβο Καλυφτάκι, με δεδομένο ότι από τον Οκτώβριο του 2004 η κυκλοφορία από Εθνική Οδό προς Αχαρνές – Θρακομακεδόνες κι αντιστρόφως εξυπηρετείται από την προέκταση Κύμης και συγκεκριμένα από την κυλαδογέφυρα για την οποία τόσα δαπάνησε ο ελληνικός λαός.
Με βάση όλα αυτά, παρακαλούμε και προτείνουμε όπως το Συμβούλιό σας, με απόφασή του, ζητήσει από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων:
α) Να υλοποιηθεί άμεσα, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του, αυτό που η ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. προτείνει, δηλαδή να σταματήσει άμεσα η πρόσβαση από και προς Δεκελείας.
β) Να εξεταστούν, σε συνεργασία με τον Δήμο Κηφισιάς, οι όποιες βελτιώσεις – ρυθμίσεις σήμανσης απαιτούνται για την κατά το δυνατόν συνεχή ροή της κυκλοφορίας από το ύψος της υπόγειας διάβασης Ερμιόνης μέχρι τη νότια ράμπα καθόδου του κόμβου Καλυφτάκι.
γ) Να επισπευθεί η υλοποίηση του έργου της “ανισόπεδης σύνδεσης των δύο πλευρών της ΠΑΘΕ”, που περιλαμβάνεται στη σύμβαση της ΝΕΑΣ ΟΔΟΥ Α.Ε., ώστε να εκλείψει η προσωρινή κατάσταση που προβλεπόταν για 2-3 χρόνια και τελικά έφτασε στα 6».
Γιάννης Μπεθάνης