Γράφει ο Αλέξανδρος Καζαντζίδης – Από την έντυπη έκδοση της Καθημερινής Αμαρυσίας, φύλλο Χαλανδρίου – Αγίας Παρασκευής – Παπάγου – Χολαργού – 18/06/2025
Επιβάτες των μέσων μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ) στην Αττική -ιδίως νεώτεροι ηλικιακά- είχαν κάθε λόγο να κάνουν… viral την είδηση ότι στις 5 Ιουλίου θα πραγματοποιηθεί 24ωρη δοκιμαστική λειτουργία σε μετρό, τραμ και ορισμένες γραμμές λεωφορείων. Ευχή όλων είναι η δυνατότητα αυτή να παγιωθεί σε τακτική βάση, με τα αυτονόητα οφέλη που έχει, κυρίως οικονομικά.
Μέχρι τότε, όποιος-α είχε την ατυχία να επιβιβαστεί το απόγευμα της Κυριακής 15 Ιουνίου, από τον σταθμό Αγίας Παρασκευής σε συρμό του μετρό, βίωσε ένα… σκωτσέζικο ντουζ. Αφενός, η «ψυχρολουσία» από την αναμονή που ξεπερνούσε τα 10 λεπτά και αφετέρου, το κυριολεκτικά… ζεστό κλίμα στα βαγόνια που δεν είχαν εξοπλιστεί με κλιματισμό, εν μέσω συνωστισμού και θερμοκρασιών πέριξ των 35 βαθμών Κελσίου.
Την ίδια στιγμή, οι πολίτες που μετακινούνται αποκλειστικά με μετρό θα πρέπει να θεωρούνται… τυχεροί, αν συγκρίνουν τις εμπειρίες τους με εκείνους των άλλων ΜΜΜ. Την εικόνα αυτή κατέγραψε μια άλλη έρευνα αξιολόγησης, η οποία βέβαια, δεν έλαβε την ίδια δημοσιότητα με τα αποτελέσματα εκείνης που αφορούσε τις Υπηρεσίες των Δήμων.
Με βάση τα στοιχεία που άντλησε ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) από δείγμα 1.343 ατόμων, οι θετικές γνώμες για το μετρό φτάνουν αθροιστικά το 71%, ενώ μόλις το 7% έχει αρνητική άποψη. Στην περίπτωση των λεωφορείων οι πολίτες δηλώνουν σε ποσοστό 41% πως η εμπειρία τους από τη χρήση του μέσου είναι «κακή ή πολύ κακή», ενώ το 41% απάντησε «μέτρια». Για τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο το 44% δηλώνει πως η εμπειρία του είναι «κακή ή πολύ κακή» και το 27% «μέτρια».
Πάντως, παραβιάζοντας… ανοικτές θύρες, το 38% θεωρεί πως η συχνότητα όλων των ΜΜΜ είναι «κακή ή πολύ κακή», ενώ το 32% κρίνει πως δεν τηρούνται οι χρόνοι. Επίσης, το 42% δηλώνει «μέτρια ικανοποιημένο» από το κόστος υπηρεσιών και το 33% «λίγο ή καθόλου».
Η έρευνα, ωστόσο, (που «αλιεύσαμε» από την εφημερίδα «Καθημερινή») δεν αφορούσε τον πολύπαθο Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας. Τις τελευταίες εβδομάδες, χρήστες του μέσου στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας μπορεί να διαπίστωναν ότι τοποθετούνται πυροσβεστήρες στις αποβάθρες. Η υποδομή όχι μόνο δεν υπήρχε μέχρι πρότινος, αλλά η έγκριση για τον σχετικό διαγωνισμό δόθηκε από τον ΟΣΕ το… 2022!
ΥΓ. Με τέτοια ζωή εν πολλοίς… πατίνι, ήταν εύλογο και ένα παράπλευρο στοιχείο της ίδιας «σφυγμομέτρησης». Πάνω από το 90% δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ ηλεκτρικά σκούτερ ποδήλατα ή… πατίνια!