Βουλευτές, δημοτικές Αρχές, παρατάξεις, σύλλογοι και φορείς ήταν καλεσμένοι στην εκδήλωση ενάντια στην τοποθέτηση πλευρικών σταθμών διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο, που διοργάνωσε την Τετάρτη 11 Μαΐου, ο Εξωραϊστικός και Πολιτιστικός Σύλλογος Διονύσου με στόχο την αναζήτηση προτάσεων για δράσεις και ενέργειες, ώστε να τροποποιηθεί ο σχετικός νόμος.
Μαζική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις, με πρώτη την προσπάθεια για συλλογή άνω των 10.000 υπογραφών, αποφασίστηκε στη συγκεκριμένη εκδήλωση, όπου παρά τη σοβαρότητα του θέματος, η συμμετοχή του κόσμου- που δεν ξεπέρασε τους 60 παριστάμενους- ήταν εξαιρετικά μικρή και με ηχηρές απουσίες.
Παρόντες στην εκδήλωση ήταν εκπρόσωποι δημοτικών παρατάξεων, της Ενωτικής Πρωτοβουλίας, της Νέας Πνοής για το Διόνυσο και της Συμμαχίας για τον Πολίτη, αλλά και ο αντιδήμαρχος Κηφισιάς Δημήτρης Λιανός, ο πρόεδρος του Συλλόγου «Κηφισός» Δημήτρης Κυριαζόπουλος, εκπρόσωποι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Βόρειας Αττικής (ΣΕΒΑ), αλλά κανένας βουλευτής της περιοχής, όπως και κανένας εκπρόσωπος της δημοτικής Αρχής Διονύσου.
Η απουσία της διοίκησης σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως, ιδιαιτέρως μάλιστα αφού ο πρόεδρος του διοργανωτή συλλόγου κ. Μπομπής επέμεινε πως τουλάχιστον ο δήμαρχος Διονύσου Δ. Ζαμάνης είχε ανταποκριθεί θετικά στην πρόσκληση και είχε δηλώσει πως θα παρευρίσκετο στην εκδήλωση. Θα πρέπει να σημειωθεί εδώ πως σύμφωνα με πληροφορίες του ιστότοπου www.odosdionysou.gr, που μεταφέρει αποκλειστικό ρεπορτάζ για το θέμα αυτό, αν και αρχικώς ανακοινώθηκε πως η εκδήλωση ήταν προϊόν συνεργασίας της Δημοτικής Κοινότητας Διονύσου και του τοπικού Εξωραϊστικού Συλλόγου, στη συνέχεια η Κοινότητα δια του προέδρου της Τ. Μπάση απέσυρε τη συμμετοχή της, με καταγγελίες μάλιστα -κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του Τοπικού Συμβουλίου- για πρόθεση καπελώματος της εκδήλωσης από τον Σύλλογο.
Στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος του Εξωραϊστικού συνόψισε τους λόγους για τους οποίους πρέπει να ακυρωθεί η τοποθέτηση των πλευρικών διοδίων, που θα προκαλέσουν καταστροφική κυκλοφοριακή ασφυξία και περιβαλλοντική μόλυνση, ενώ θα επιβαρύνουν οικονομικά όχι μόνο τους μόνιμους κατοίκους, αλλά και τους χιλιάδες των εργαζομένων, καθώς και τους επισκέπτες της πόλης. Και τα παραπάνω, τόνισε ο κ. Μπομπής, σε συνδυασμό με την έλλειψη ασφαλούς εναλλακτικού οδικού δικτύου παράπλευρων διαδρομών, και ενώ ακόμη εκκρεμεί -αν και απαιτείται- η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τους πλευρικούς σταθμούς διοδίων: «Η πραγματική δύναμη για να αλλάξει ο νόμος είμαστε εμείς. Προτρέπω τους Προέδρους των Δημοτικών Κοινοτήτων αλλά και τους φορείς της πόλης να κάνουν αντίστοιχες εκδηλώσεις και να μαζεύουν υπογραφές ενάντια στα διόδια. Ο στόχος των 10.000 υπογραφών, σε μια πόλη 50.000 κατοίκων, είναι και εφικτός και ευκταίος», κατέληξε ο κ. Μπομπής δίνοντας το λόγο στον Γ. Καλαφατέλη.
Γ. Καλαφατέλης: «Casus belli τα διόδια»
Ο πρώην δήμαρχος Διονύσου υπενθύμισε τις από κοινού κινητοποιήσεις της Κοινότητας Κρυονερίου με τον Δήμο Αγ. Στεφάνου, αμέσως μόλις ανακοινώθηκε ο νόμος Σουφλιά για τα διόδια, το 2007, τη συλλογή υπογραφών στην ιστοσελίδα του καλλικρατικού Δήμου επί των ημερών της διοίκησής του, αλλά και την πάγια θέση του πως η τοποθέτηση διοδίων είναι casus belli προς το υπουργείο και του υπουργό: «Είναι αδιανόητο να μπαίνουν διόδια στο οδικό δίκτυο ενός αστικού ιστού που εκτείνεται απρόσκοπτα από το Φάληρο μέχρι τον Άγ. Στέφανο. Και μάλιστα, να πληρώνουμε εμείς τα διόδια αυτά που θα χρηματοδοτήσουν άλλο δρόμο, τον οποίο δεν χρησιμοποιούμε (σ.σ. όπως είναι γνωστό, τα έσοδα από τα πλευρικά διόδια θα πηγαίνουν στη χρηματοδότηση της Ιονίας Οδού)». Αναφέρθηκε επιπλέον ο κ. Καλαφατέλης στην παντελή έλλειψη έργων υποδομών, όπως επέκταση του ΗΣΑΠ μέχρι τον Άγ. Στέφανο, αναβάθμιση των δρομολογίων του ΟΣΕ, αποκατάσταση της ασυνέχειας του οδικού δικτύου παραπλεύρως της Εθνικής Οδού που διακόπτεται στο ύψος του Αγ. Στεφάνου και υπερθεμάτισε με τη σειρά του για την ανάγκη μαζικής συμμετοχής των κατοίκων ενάντια στην τοποθέτηση διοδίων.
Π. Βορριάς: «Ναζιστική νοοτροπία»
Για απόπειρα διάρρηξης και διάσπασης του κοινωνικού ιστού, και μάλιστα με ναζιστική νοοτροπία εκ μέρους της κυβέρνησης, μίλησε εν συνεχεία ο πρόεδρος της Συμμαχίας για τον Πολίτη Π. Βορριάς: «Πιστεύω πως ο υπουργός δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με το θέμα. Ακούγοντάς τον να μιλάει για απαλλαγές στους μόνιμους κατοίκους, μού έρχεται στο μυαλό η Αυστρία του 1200, όταν νόμος επέβαλλε σε κατηγορίες κατοίκων να φορούν συγκεκριμένα ρούχα. Για να μην αναφέρω τη Γερμανία του ’30. Ποιος σ’ αυτήν την οιονεί διοίκηση θα βεβαιώνει πως κάποιος είναι μόνιμος κάτοικος Διονύσου;», αναρωτήθηκε ο κ. Βορριάς, που προσέθεσε ότι παρόλο που σύμφωνα με το Ρυθμιστικό της Αττικής, ο Δήμος Διονύσου αποτελεί περιοχή μεγάλης ανάπτυξης και κύρια πύλη εισόδου προς την υπόλοιπη Αττική, εντούτοις, η κυβέρνηση προχωρεί σε ρύθμιση που τον αποκόβει από την εθνική οδική αρτηρία, από την οποία παράλληλα απομονώνονται και τα νότια προάστια. «Ο νόμος αλλάζει με νόμο», τόνισε ο πρώην δήμαρχος Αγ. Στεφάνου, υπογραμμίζοντας πως διόδια νοούνται στις εισόδους των νομών για την ισόρροπη ανάπτυξη των πόλεων του ίδιου νομού. Επιπλέον ο κ. Βορριάς δεν παρέλειψε να καυτηριάσει την παντελή απουσία της Περιφέρειας που «κρύβεται», αλλά και του δημάρχου Δ. Ζαμάνη, επιμένοντας πάντως πως τόσο ο ίδιος όσο και ο κ. Καλαφατέλης παραμένουν στη διάθεσή του για την αναζήτηση λύσεων.
Δ. Κυριαζόπουλος: «Και στις Βρυξέλλες να πάμε»
Το λόγο πήρε αμέσως μετά ο πρόεδρος του Συλλόγου «Κηφισός» Δ. Κυριαζόπουλος, που τα τελευταία 20 χρόνια ασχολείται και πρωτοστατεί στις κινητοποιήσεις κατά της τοποθέτησης των πλευρικών διοδίων. Ο κ. Κυριαζόπουλος αναφέρθηκε στο ιστορικό των υπουργικών δεσμεύσεων, υποσχέσεων και διαψεύσεων για το θέμα των διοδίων διαχρονικά, που τα χαρακτήρισε «ταφόπλακα της περιοχής»: Θα αφήσουμε στα παιδιά μας μεγάλο οικονομικό χρέος. Ας τους αφήσουμε τουλάχιστον καθαρό περιβάλλον, τόνισε χαρακτηριστικά, επαναλαμβάνοντας πως τρία Δημοτικά Συμβούλια- Κηφισιάς, Διονύσου και Ωρωπού- καθώς και το Περιφερειακό Συμβούλιο έχουν γνωμοδοτήσει αρνητικά για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που εκκρεμεί στο αρμόδιο υπουργείο επί 16 μήνες. Ο κ. Κυριαζόπουλος, μάλιστα, προσέθεσε ακόμη ένα στοιχείο στη συζήτηση, μιας που, όπως τόνισε, ο αστικός ιστός στις Αδάμες προϋπήρχε της Εθνικής Οδού, ενώ σήμερα οι κάτοικοι της περιοχής ουσιαστικά ζουν σε κλουβί, επειδή καταργήθηκαν -«προσωρινά», κατά δήλωση τότε των αρμοδίων- τα φανάρια στην Ε.Ο. για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Έκλεισε μάλιστα την τοποθέτησή του με την παρότρυνση να είναι οι κάτοικοι έτοιμοι για κινητοποιήσεις και υποβολή προσωρινών μέτρων, αφού υπάρχουν πληροφορίες πως μέσα στο επόμενο δίμηνο θα υπογραφεί η Μελέτη: «Εκτός από αυτά, το δηλώνω πως σαν απλός πολίτης μέχρι και στις Βρυξέλλες θα πάω για να εκθέσω το πρόβλημα», είπε ο πρόεδρος του Κηφισού.
Δ. Λιανός: «Πολεμάμε εναντίον ειλημμένων αποφάσεων»
Τη στήριξη τόσο τη δική του όσο και του δημάρχου Κηφισιάς Γ. Θωμάκου εξέφρασε ο αντιδήμαρχος Εκάλης και Πολιτικής Προστασίας Δ. Λιανός, καταφερόμενος παράλληλα κατά της «πρώτης φορά Αριστερά κυβέρνησης» και υποστηρίζοντας πως θα δούμε ακόμη πολλά: «Δεν πολεμάμε ενάντια σε νόμους, αλλά σε ειλημμένες αποφάσεις που ικανοποιούν συγκεκριμένα συμφέροντα. Ετοιμαστείτε να πάμε στις Βρυξέλλες», τόνισε με τη σειρά του ο κ. Λιανός. Επιπλέον ο αντιδήμαρχος ήταν κατηγορηματικός για το κτήριο που ανεγείρεται στον παράπλευρο της Εθνικής Οδού, λίγο μετά από το MEGA AB: «Πρόκειται για διοικητικό κτήριο, που θα φιλοξενήσει γραφεία για την κάλυψη διοικητικών αναγκών της Νέας Οδού και σε καμία περίπτωση δεν έχει σχέση με τα διόδια και τους πλευρικούς σταθμούς, που έχουν χωροθετηθεί σε άλλο σημείο».
Η εκδήλωση έκλεισε με τις τοποθετήσεις κατοίκων και με την ανάγνωση ψηφίσματος εκ μέρους του προέδρου του Εξωραϊστικού και Πολιτιστικού Συλλόγου Διονύσου, το οποίο οι παριστάμενοι κλήθηκαν να υπογράψουν αλλά και να διαδώσουν στις γειτονιές της πόλης τις επόμενες ημέρες.