Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κηφισιάς Ζεράρ Καραβάνης μιλά αποκλειστικά στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ.
Αναφέρεται στην πτώση του τζίρου κατά την περίοδο των εορτών, στη απόλυτη στήριξη του Δήμου, καθώς και στις προοπτικές της αγοράς της πόλης για το μέλλον.
Δυσάρεστα ήταν τα μαντάτα για τις τοπικές αγορές (και) των βορείων προαστίων από την Πανελλήνια έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) για την εμπορική κίνηση του περασμένου Δεκεμβρίου.
Μεγάλη πτώση καταγράφηκε στην περιοχή της Κηφισιάς, η οποία μέχρι τώρα έδειχνε ως η ικανότερη από τις αγορές των βορείων προαστίων, να απορροφήσει τους κραδασμούς της οικονομικής κρίσης.
Για αυτό το θέμα αλλά και όσα αφορούν στην αγορά της Κηφισιάς μιλά σήμερα στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κηφισιάς Ζεράρ Καραβάνης.
Ερ- Πριν από λίγες ημέρες παρουσιάστηκε η έρευνα της ΕΣΕΕ η οποία έδειξε ότι στα βόρεια προάστια και ειδικά στην Κηφισιά τον Δεκέμβριο που μας πέρασε σημειώθηκαν σημαντικά μικρότεροι τζίροι σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2015. Ποιοι θεωρείται ότι είναι οι λόγοι αυτής της πτώσης;
Ζ.Κ- Η πτώση του τζίρου σημειώθηκε παντού και όχι μόνο στην Κηφισιά. Στην περιοχή μας το ποσοστό κυμάνθηκε ανάμεσα στο 20%-30%. Πρώτα απ΄ όλα αυτό οφείλεται στην υπερφορολόγιση. Οι κάτοικοι των βορείων προαστίων και συγκεκριμένα της Κηφισιάς κάθε χρόνο έχουν ιδιαίτερα υψηλούς φόρους να πληρώσουν στο κράτος. Δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τους φόρους που πληρώνει ένας ιδιοκτήτης οικήματος στην Εκάλη, με έναν αντίστοιχο σε μία υποβαθμισμένη περιοχή.
Επίσης όλος αυτός ο πανικός για το τι πρόκειται να έρθει με τα ασφαλιστικά, όπως και τελικά ήρθε, έκανε ιδιαίτερα επιφυλακτικό το αγοραστικό κοινό.
Ερ- Θεωρείται ότι το εμπορικό κέντρο της Κηφισιάς προσελκύει κοινό μόνο από την περιοχή των βορείων προαστίων;
Ζ.Κ- Όχι βέβαια! Aπό όλες τις περιοχές έρχονται προκειμένου να κάνουν τις αγορές τους στην Κηφισιά. Όμως η κινητήρια δύναμη της αγοράς της Κηφισιάς είναι ο κόσμος της Κηφισιάς.
Ερ- Ποιες δράσεις και κινήσεις έχει κάνει ή σκοπεύει να κάνει ο Εμπορικός Σύλλογος προκειμένου να βελτιωθεί η σημερινή εικόνα;
Ζ.Κ- Τα τελευταία δύο χρόνια κατά τα οποία είμαι πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου προσπαθούμε να κάνουμε πράγματα ώστε να τονώσουμε την αγορά. Έχουμε δημιουργήσει μία πολύ όμορφη σχέση με τον Δήμο Κηφισιάς και έχουμε την απόλυτη συμπαράστασή και βοήθεια του.
Εμείς σαν Εμπορικός Σύλλογος δεν έχουμε έσοδα ή κάποια συνδρομή. Επομένως όλοι μας δουλεύουμε πάνω σε αυτό οικειοθελώς και το κάνουμε για να στηρίξουμε την Κηφισιά. Ευτυχώς έχουμε τη συνεργασία του Δήμου, ο οποίος μας στηρίζει. Αυτή η στήριξη είναι για παράδειγμα σε διαφημιστικά θέματα.
Επίσης ο φετινός στολισμός της πόλης που έκανε ο Δήμος Κηφισιάς για τις εορτές ήταν ένας από τους πιο ωραίους των τελευταίων ετών. Ως πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου το εισέπραξα αυτό από όλους μου τους πελάτες. Όλοι τους μιλούσαν με θερμά λόγια για αυτόν.
Ο Εμπορικός Σύλλογος και πέρσι έκανε μία εκδήλωση για να προωθήσει την αγορά. Πέρσι ξεκινήσαμε την διαδικασία να ανάψουμε το Χριστουγεννιάτικο δέντρο, κάτι που δεν είχε γίνει ποτέ στην πόλη. Αυτό άρεσε στον Δήμο, ο οποίος αγκάλιασε την προσπάθεια και φέτος διοργάνωσε κάτι μεγάλο και ωραίο.
Από την πλευρά μας διοργανώσαμε την εκδήλωση «Night Christmas Shoping». Κρατήσαμε τα καταστήματα ανοιχτά μέχρι τις 20:00. Έπεσε σε μία μέρα που είχε κρύο αλλά παρόλα αυτά είχαμε περισσότερη δουλειά.
Αυτή την περίοδο σε συνεργασία με τον Δήμο Κηφισιάς διοργανώνουμε κάτι για τις αποκριές. Μέσα στην εβδομάδα συναντηθήκαμε με τον δήμαρχο Γιώργο Θωμάκο και οριστικοποιήσαμε κάποια πράγματα. Περισσότερα θα ήθελα να τα μάθετε από τον Δήμο Κηφισιάς, καθώς αυτός θα είναι ο διοργανωτής. Με όλες αυτές τις πρωτοβουλίες προσπαθούμε να τονώσουμε την αγορά της πόλης.
Αποτελέσματα θεωρώ ότι έφερε και η πίεση που ασκήσαμε για την ελεγχόμενη στάθμευση στο εμπορικό κέντρο η οποία και επανήλθε. Είχε παρουσιαστεί το φαινόμενο να παρκάρουν πολλές ώρες οι υπάλληλοι των καταστημάτων και οι πελάτες να μην έχουν τη δυνατότητα να παρκάρουν τα οχήματά τους.
Τώρα οι πελάτες μπορούν να έρχονται και να βρίσκουν θέσεις στάθμευσης. Για να αποδώσει περισσότερο αυτό το μέτρο θα έπρεπε να υπάρχει μεγαλύτερη δύναμη στην Δημοτική Αστυνομία, ώστε να υπάρχει έλεγχος. Τόσο εμείς όσο και ο Δήμος πιέζουμε προκειμένου να υπάρχουν προσλήψεις υπαλλήλων, έτσι ώστε να εφαρμοστεί πιο αυστηρά το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης. Πριν πέντε χρόνια που υπήρχε ανάλογο μέτρο λειτουργούσε αποτελεσματικά. Ερχόταν ο πελάτης, πάρκαρε το όχημα του, έκανε τις δουλειές του, τις αγορές του και έφευγε.
Ένα θέμα που απασχολεί έντονα όλους τους επιχειρηματίες είναι αυτό με τα κολωνάκια. Δεν είμαι υπέρ του μέτρου να τα καταργήσουμε, αλλά μπορούν να ρυθμιστούν περισσότερες θέσεις στάθμευσης. Να μειωθούν τα κολωνάκια και να αυξηθούν οι θέσεις στάθμευσης. Έχουμε κάνει μελέτη και την έχουμε καταθέσει στο Δήμο Κηφισιάς. Έχουμε κάνει πρόταση την οποία ο Δήμος έχει αποδεχθεί, αλλά αυτό για την ώρα έχει παγώσει.
Ερ- Ποιες είναι οι προοπτικές του Εμπορικού Κέντρου για το μέλλον;
Ζ.Κ- Τυχαίνει και έχω πελάτες που ζουν στην Ελβετία. Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι δεν έχουν οικονομικό πρόβλημα και κάθε καλοκαίρι έρχονται στην Ελλάδα. Μένουν σε κορυφαία ξενοδοχεία της Αττικής και έρχονται στην Κηφισιά για να κάνουν τις αγορές τους καθώς και για να βγουν το βράδυ.
Όταν τους ρωτάω γιατί επιλέγουν την Κηφισιά για τις αγορές τους όλοι μου τονίζουν ότι σαν την αγορά της Κηφισιάς δεν υπάρχει αλλού στη χώρα μας. Που θέλω να καταλήξω με αυτό; Για τον Βόρειο- Ευρωπαίο η Κηφισιά είναι μία αντάξια αγορά όπως για παράδειγμα αυτή της Γενεύης. Δουλεύουμε για να την κάνουμε καλύτερη. Θεωρώ ότι θα πρέπει να της δώσουμε αίγλη και να φέρουμε ξανά μεγάλες εταιρείες και ισχυρά μπραντς.
Ερ- Για πρώτη φορά το 2016 είχαμε το «φαινόμενο» της Black Friday. Πως αντιμετώπισε ο Εμπορικός Σύλλογος της πόλης αυτή τη νέα «μόδα» στη χώρα μας;
Ζ.Κ- Εμείς το είχαμε προτείνει από πέρσι και θέλαμε να το εμφανίσουμε πρώτοι. Πέρσι οι επιχειρηματίες τις Κηφισιάς ήταν ιδιαίτερα επιφυλακτικοί. Φέτος επειδή το έκαναν κάποιες μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων, νομίζω ότι το αντιγράψανε με έναν τρόπο που δεν ήταν καλός. Δεν είναι «Black Friday» να βάλει κάποιος έκπτωση 10%, ούτε έκπτωση μόνο σε επιλεγμένα προϊόντα. Είμαι της λογικής ή κάνουμε ή δεν κάνουμε.
«Black Friday» σημαίνει ότι στήνω το μαγαζί μου με ότι στοκ έχω και το ξεστοκάρω. Θέλει δουλειά, γιατί δεν μπορεί να μπαίνει ο πελάτης και να του λέει ο καταστηματάρχης αυτό δεν μπορώ να στο δώσω. Είμαι αντίθετος στο να «ξεχειλώνουμε» τον όρο. Πάντως τα καταστήματα δουλέψανε εκείνη την ημέρα και στην Κηφισιά.
Ερ- Βρισκόμαστε σε περίοδο εκπτώσεων. Ποια είναι η αγοραστική κίνηση;
Ζ.Κ- Είναι η συνέχεια του Δεκέμβρη… Δεν δουλέψαμε τον Δεκέμβριο, δεν δουλεύουμε και στις εκπτώσεις. Γενικά αυτό το τρίμηνο θεωρώ ότι θα είναι δύσκολο.
Ερ- Ποια είναι η άποψή σας στο θέμα να μένουν ανοιχτά τα καταστήματα τις Κυριακές;
Ζ.Κ- Για εμένα στα μέρη που είναι τουριστικά θα πρέπει τα καταστήματα να είναι κάθε Κυριακή ανοιχτά. Και αυτό γιατί είναι ένα έσοδο από τους τουρίστες και είναι όφελος για τον επιχειρηματία, την πόλη και την χώρα. Γιατί να μην μπορεί ο τουρίστας να ψωνίζει την Κυριακή; Αυτό γίνεται σε πολλές χώρες.
Όσον αφορά στα καταστήματα της Κηφισιάς δεν υπάρχει λόγος να είναι ανοιχτά όλες τις Κυριακές του χρόνου. Αν μου λέγατε για όλες τις Κυριακές του Δεκεμβρίου θα σας απαντούσα ναι.
Ερ- Στο γειτονικό Μαρούσι πραγματοποιείται η « Λευκή Νύχτα». Ποια είναι η άποψή σας;
Ζ.Κ- Ο Δήμος Αμαρουσίου το έχει διοργανώσει πολύ καλά. Συγχαρητήρια στον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου κ. Νικολαράκο. Θα επιθυμούσα μία αντίστοιχη εκδήλωση να γινόταν και στην Κηφισιά. Μία φορά το χρόνο θεωρώ ότι χρειάζεται να γίνει κάτι τέτοιο.
Φυσικά οι επιχειρηματίες θα πρέπει να πληρώνουν εξτρά χρήματα τους εργαζόμενους για αυτή την εκδήλωση. Αν δεν το κάνουν, ασφαλώς και δεν συμφωνώ να γίνει. Αυτό δεν μπορώ φυσικά να το ελέγξω.