Αναβλήθηκε, λόγω έλλειψης απαρτίας, την προηγούμενη Πέμπτη 10 Απριλίου, η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την τελική πρόταση των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και την έγκριση της μελέτης στην περιοχή του Δήμου Κηφισιάς, πέριξ των οδών Ελ. Βενιζέλου – Χ. Τρικούπη – Κοκκιναρά – Ηροδότου – Πόντου – Παπαφλέσσα.
Πρόκειται για ένα φλέγον θέμα και ένα από τα σημαντικότερα που κλήθηκε να διαχειριστεί και να επιλύσει η δημοτική αρχή κατά την παρούσα τετραετία, σύμφωνα και με τα λεγόμενα του δημάρχου Νίκου Χιωτάκη, σχετικά με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε Κηφισιά και Νέα Ερυθραία, οι οποίες εξακολουθούν να προκαλούν έντονες αντιδράσεις από αρκετούς κατοίκους, που η καθημερινότητά τους επηρεάζεται τόσο από το γεγονός ότι χρειάζονται να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις για να φτάσουν στις οικίες τους όσο και από το ότι ο δρόμος τους επιβαρύνθηκε υπερβολικά και επικίνδυνα από μεγάλη κυκλοφορία οχημάτων.
Μετά τις εκλογές
Παρ’ όλα αυτά, με δεδομένο ότι ήδη διανύουμε προεκλογική περίοδο, ενόψει δημοτικών εκλογών σε ένα μήνα από σήμερα και τα Δημοτικά Συμβούλια δεν θα συνεδριάζουν, πλην εξαιρετικά επειγουσών περιπτώσεων, το θέμα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων αναβάλλεται για μετά τις εκλογές. Το Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς είχε συνεδριάσει και πάλι στις 6 Μαρτίου με αποκλειστικό θέμα την εξέταση τριών εναλλακτικών σεναρίων για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή. Η απόφαση είχε αναβληθεί και τότε, καθώς κάτοικοι της ανατολικής Νέας Ερυθραίας ανέθεσαν με δικά τους έξοδα την εκπόνηση μιας άλλης κυκλοφοριακής μελέτης στο γραφείο του Κ. Ηλιόπουλου, για την υπό εξέταση περιοχή του Δήμου Κηφισιάς, το σενάριο της οποίας ζητήθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο να διερευνηθεί ως προς τη δυνατότητα εφαρμογής του από τον συγκοινωνιολόγο του Δήμου, Θεόδωρο Μαυρογεώργη.
Βασική επιδίωξη του Δήμου Κηφισιάς -και αυτό ισχύει και για τις τρεις Δημοτικές Ενότητες- είναι η εκτροπή της διαμπερούς υπερτοπικής κυκλοφορίας από το τοπικό, στο ιεραρχημένο οδικό δίκτυο των Λεωφόρων Θησέως – Ελ. Βενιζέλου – Κηφισίας. Οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αφορούν στον τοπικό οδικό άξονα από την Εκάλη μέχρι το Καστρί και την Πολιτεία, συνδέονται μεταξύ τους, καθώς σε αυτές τις περιοχές έχει διαμορφωθεί σήμερα ένα παράλληλο οδικό δίκτυο, πάνω από το βασικό άξονα της ήδη κορεσμένης, σε ώρες αιχμής, κεντρικής λεωφόρου, που πολλοί οδηγοί χρησιμοποιούν για να αποφύγουν το μποτιλιάρισμα.
Μετά την εφαρμογή των πρώτων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιοχή τον Μάιο του 2012, πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις, προκειμένου να αξιολογηθεί κατά πόσο ήταν επιτυχημένη η εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης. Όπως εξήγησε, κατά το στάδιο της διαβούλευσης με τους κατοίκους, ο συγκοινωνιολόγος του Δήμου κ. Θεόδωρος Μαυρογεώργης, συνολικά, η εφαρμογή της μελέτης κρίνεται επιτυχημένη, καθώς έχει μειωθεί ο υπερτοπικός φόρτος. Υπήρξαν, όμως, επιμέρους πρόσθετες φορτίσεις σε οδούς, για τις οποίες εξετάστηκαν τα εναλλακτικά σενάρια. Σε αυτό το πλαίσιο, κρίνεται επιβεβλημένο να τροποποιηθούν κατευθύνσεις σε οδούς, οι οποίες κρίνονται ιδιαίτερα επιβαρυμένες. Για παράδειγμα, μετά την εφαρμογή των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ο φόρτος της οδού Σαρανταπόρου, μεταξύ Λεβίδου και Πλατείας Αγ. Άννης, έχει περίπου τετραπλασιαστεί.
Μετά την αξιολόγηση εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, διαμορφώθηκε η τελική πρόταση, κατόπιν δημόσιας διαβούλευσης, την οποία εισηγήθηκε η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Κηφισιάς στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αυτή αφορά τελικά σε ευρύτερες μονοδρομήσεις, αλλαγές κατεύθυνσης, αλλά και σε πεζοδρομήσεις οδών στην παραπάνω εξεταζόμενη περιοχή πέριξ των οδών Ελ. Βενιζέλου – Χ. Τρικούπη – Κοκκιναρά – Ηροδότου – Πόντου – Παπαφλέσσα.
Aρνητική εισήγηση
Θα πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι με την υπ’ αρ. 131/2013 απόφασή του, το Τοπικό Συμβούλιο της Δημοτικής Ενότητας Κηφισιάς εισηγείται αρνητικά για την έγκριση της μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιοχή. Κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, μειοψήφισε με αρνητική ψήφο ο Ευάγγελος Αυλήτης. Μετά την ανωτέρω ψηφοφορία προτάθηκε στο Σώμα και ένα εναλλακτικό σχέδιο, το οποίο έχει ως εξής:
Έλλης μονόδρομος με κατεύθυνση από Βάρναλη προς Πόντου.
Τροίας μονόδρομος με κατεύθυνση από Πόντου προς Ιωνίας και από Πόντου προς Βάρναλη.
Πατρ. Ιωακείμ με κατεύθυνση προς Πλατεία Αγ. Άννης.
Αταλάντης μονόδρομος με κατεύθυνση από Ζεφύρου προς Αριάδνης.
Ζεφύρου μονόδρομος με κατεύθυνση από Παλλάδος έως Δρυάδων.
Τα προτεινόμενα μέτρα και οι διαφοροποιήσεις, σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση, που συνθέτουν το υπό αναμονή έγκρισης από το Δημοτικό Συμβούλιο νέο σενάριο κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιοχή, είναι τα ακόλουθα:
1. Πεζοδρόμηση οδικού τμήματος Κοραή από Ελ. Βενιζέλου έως Λ. Ακρίτα
2. Λ. Ακρίτα: μονόδρομος με κατεύθυνση από Φλέμινγκ προς Κοραή.
3. Κοραή: μονόδρομος με κατεύθυνση από Λ. Ακρίτα προς Γ. Παπανδρέου.
4. Πόντου: μονόδρομος με κατεύθυνση από Έλλης προς Παπαφλέσσα, με απαγόρευση στάθμευσης στη δεξιά πλευρά.
5. Έλλης: είσοδος από Χ. Τρικούπη έως Πόντου.
6. Πεζοδρόμηση οδού Έλλης μεταξύ Πόντου και Κ. Βάρναλη.
7. Βελτίωση ισόπεδης διασταύρωσης Έλλης – Ιωνίας – Χ. Τρικούπη.
8. Τροίας: μονόδρομος με κατεύθυνση από Σαρανταπόρου προς Γορτυνίας.
9. Πεζοδρόμηση οδού Τροίας μεταξύ Πόντου και Κ. Βάρναλη.
10. Λεβίδου: μονόδρομος με κατεύθυνση από Σαρανταπόρου προς Ιωνίας.
11. Λεβίδου: διπλής κατεύθυνσης μεταξύ των οδών Σαρανταπόρου και Γορτυνίας.
12. Πατρ. Ιωακείμ: μονόδρομος με κατεύθυνση από Πόντου προς Αγ. Άννης.
13. Διαμόρφωση συμβολής οδών Ιωνίας & Πατρ. Ιωακείμ.
14. Πεζοδρόμηση οδού Αγ. Άννης μεταξύ Σαρανταπόρου και Πατρ. Ιωακείμ.
15. Αριάδνης: μονόδρομος με κατεύθυνση από Αταλάντης προς Ηροδότου.
16. Αταλάντης: μονόδρομος με κατεύθυνση από Αριάδνης προς Κοκκιναρά.
17. Ζεφύρου: μονόδρομος με κατεύθυνση από Αταλάντης προς Δρυάδων.
18. Ζεφύρου: μονόδρομος με κατεύθυνση από Ηροδότου προς Δρυάδων.
19. Ζεφύρου: μονόδρομος με κατεύθυνση από Λεβίδου προς Κυβέλης.
20. Παλλάδος: μονόδρομος με κατεύθυνση από Κοκκιναρά προς Ζεφύρου.
21. Κυβέλης: μονόδρομος με κατεύθυνση από Ζεφύρου προς Κοκκιναρά.
22. Νυμφών: μονόδρομος με κατεύθυνση από Κοκκιναρά προς Ζεφύρου.
23. Κρήτης: μονόδρομος με κατεύθυνση από Χ. Τρικούπη προς Λεβίδου.
24. Ηούς: μονόδρομος με κατεύθυνση από Κυβέλης προς Χ. Τρικούπη.
25. Ρουσοπούλου: μονόδρομος με κατεύθυνση από Χ. Τρικούπη προς Κυβέλης.
26. Λεβίδου: μονόδρομος με κατεύθυνση από Χ. Τρικούπη προς Ζεφύρου.
27. Σπάρτης: μονόδρομος με κατεύθυνση από Λεβίδου προς Χ.Τρικούπη.