Οι ειδικοί έδειξαν σ’ ένα σχήμα τις μετρήσεις που έκαναν στους δρόμους της Πεύκης. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσαν οι μελετητές, η Λ. Ειρήνης έχει ροή οχημάτων 30.000 την ημέρα και στα δύο ρεύματα. Ενώ όπως υποστηρίζουν οι συγκοινωνιολόγοι, η Αττική Οδός ωφέλησε την Πεύκη κι αυτό λόγω του ότι βρίσκεται κοντά και κάνει εύκολη την πρόσβαση σ’ αυτή των Πευκιωτών. Όμως παραμένει το πρόβλημα με την έξοδο της Λ. Κύμης προς Ελευσίνα, με τους οδηγούς να ρισκάρουν καθημερινά, επιχειρώντας μια παράτολμη αναστροφή, επί της Λεωφόρου Κύμης για να μπουν στην Αττική Οδό προς Ελευσίνα.
Βέβαια, αυξάνεται και το πρόβλημα εύρεσης θέσης στάθμευσης στην περιοχή του δημαρχιακού συγκροτήματος της Πεύκης (FLOCAFE, Κολυμβητήριο, Δημοτικό Θέατρο, Δημαρχείο), με υπερβολική επιβάρυνση της συγκεκριμένης γειτονιάς.
Πάντως, το μεγαλύτερο πρόβλημα με τους όμορους δήμους ήταν στη Λεωφόρο Κύμης, η οποία ως γνωστόν δεν επεκτείνεται, τουλάχιστον προς το παρόν. Η ομάδα των επιστημόνων πραγματοποίησε συναντήσεις με εκπροσώπους των δήμων Ηρακλείου και Αμαρουσίου, καθώς και με τον εκπρόσωπο του ΥΠΕΧΩΔΕ. «Βρήκαμε λύση σε κάποια από τα προβλήματα», είχαν τονίσει οι συγκοινωνιολόγοι, «και το κυριότερο είναι ότι δέχτηκαν τη μονοδρόμηση της οδού Βύρωνος, η οποία θα μονοδρομηθεί προς Ηράκλειο από τη Ναούσης με αντίδρομο την Κατσαντώνη και τον παράδρομο της Αττικής Οδού».
Φυσικά, τίποτ’ απ’ όλ’ αυτά δεν έχει γίνει ακόμη. Η Πεύκη συνεχίζει να καταγγέλλει τον Δήμο Αμαρουσίου και τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Κώστα Χωραφόπουλο, σχετικά με τη φορά στον παράδρομο της Αττικής Οδού, ενώ το πρόβλημα επιτείνεται με τις νέες κυκλοφοριακές παραμέτρους (The Mall, Νεραντζιώτισσα). Το ΥΠΕΧΩΔΕ μάλλον έχει περιοριστεί σε ρόλο Πόντιου Πιλάτου, αφήνοντας το Μαρούσι να κάνει ό,τι θέλει, ακόμη και σε δρόμο που, όπως καταγγέλλουν στην Πεύκη, υπάγεται στη δικαιοδοσία του υπουργείου, ως τριτεύων δίκτυο της Αττικής Οδού.
Επίσης, η μελέτη προβλέπει τη μετατροπή της οδού Αγρινίου σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, ενώ πεζόδρομο το τελευταίο κομμάτι της Λέρου. Η Βύρωνος ότι είναι ένας δρόμος με πολλά προβλήματα. Έχει κακές ρυθμίσεις στα φανάρια, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ουρές, κακό φωτισμό, έλλειψη πεζοδρομίων.
Από την άλλη μια πρόταση είναι η μονοδρόμηση των οδών Κορίνθου και Κονίτσης από Θεσσαλονίκης μέχρι Βενιζέλου προς Μαρούσι, ενώ πεζοδρομείται το μεσοδιάστημα μπροστά στα σχολεία.
Στην Άνω Πεύκη, υπάρχει η πρόταση ν’ αλλάξει φορά ο μονόδρομος της Βρυούλων, η οποία είναι επιφορτισμένη με πολλή κίνηση σχετικά με το ότι είναι ένας δευτερεύων δρόμος κι, όπως χαρακτηρίστηκε από τους μελετητές «είναι ένας δρόμος πολύ επικίνδυνος και για να μειώσουμε τους κινδύνους που ελλοχεύουν σ’ αυτό τον δρόμο, στέλνοντας τ’ αυτοκίνητα στους σηματοδοτούμενους κόμβους της Πλαστήρα και της Δημοκρατίας. Ένας ακόμη λόγος που προβαίνουμε σ’ αυτή την αλλαγή είναι ν’ αποθαρρύνουμε τους οδηγούς να κατεβαίνουν από τη Λυκόβρυση».
Λύση η ελεγχόμενη στάθμευση(;)
Το πρόβλημα στη Λεωφόρο Ειρήνης, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι η παράνομη στάθμευση των αυτοκινήτων, τα οποία –στην ουσία- καταλαμβάνουν μια λωρίδα. Τα στοιχεία των μετρήσεων δείχνουν ότι περίπου το 30% των σταθμευμένων αυτοκινήτων στη Λ. Ειρήνης και στους γύρω δρόμους του κέντρου της Πεύκης, είναι σταθμευμένα παράνομα, με 100% κατάληψη των πεζοδρομίων. Η δημιουργία ενός γκαράζ περίπου 250 θέσεων και η θέσπιση ελεγχόμενης στάθμευσης θ’ αποσυμφορήσει την κατάσταση και θα λύσει το πρόβλημα γι’ αρκετά χρόνια. Η ελεγχόμενη στάθμευση θα βοηθήσει στην εναλλαγή των θέσεων στάθμευσης, αφού σε μια θέση κατά τη διάρκεια της ημέρας θα μπορούν να σταθμεύουν δύο, τρία ή και περισσότερα οχήματα. Ακόμη η Πεύκη δεν έχει έντονο πρόβλημα ούτε στάθμευσης ούτε κυκλοφοριακό. Οι συγκοινωνιολόγοι διατείνονται πως, αν αύριο το πρωί, όπως είναι η κατάσταση, εφαρμοστεί η ελεγχόμενη στάθμευση με δίωρο παρκάρισμα με μικρό αντίτιμο, έχει λυθεί το πρόβλημα.
Πάντως, το μέγα ερώτημα είναι, γιατί δεν ανακοινώνεται η μελέτη Φραντζεσκάκη, η οποία –όπως λέγεται- είναι έτοιμη εδώ και πολύ καιρό; Ο δήμαρχος εξαπέλυσε επίθεση σ’ όσους δημοτικούς συμβούλους της μειοψηφίας «που», όπως είπε, «παραπληροφορούν τον κόσμο της Πεύκης, διαδίδοντας ψευδώς ότι θα υπάρχει θέμα για το κυκλοφοριακό στην ημερήσια διάταξη», ενώ αυτοί ζητούν από το προεδρείο του Δημοτικού Συμβουλίου τη διενέργεια μιας ανοιχτής συζήτησης για το φλέγον αυτό πρόβλημα, παρουσία και πολιτών. Το φλέγον θέμα του κυκλοφοριακού καλείται τώρα να λύσει η νέα διοίκηση του Δήμου.