Σε Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης όλων των σχολικών μονάδων του Δήμου Λυκόβρυσης-Πεύκης αναδεικνύεται το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο Κωφών και Βαρηκόων Λυκόβρυσης – Πεύκης.
Συγκροτήθηκε φέτος την άνοιξη στην Ενιαία Σχολική μονάδα του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Κωφών και Βαρηκόων Λυκόβρυσης – Πεύκης το 6ο Σ.Δ.Ε.Υ. Β΄ Αθήνας, το οποίο αποτελεί Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης όλων των σχολικών μονάδων του Δήμου Λυκόβρυσης-Πεύκης. To Σχολικό Δίκτυο (Σ.Δ.Ε.Υ.) συντονίζει 5 Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.).
Στην Ε.Δ.Ε.Α.Υ., τα μέλη της ορίζονται ως εξής: πρόεδρος-διευθυντής Σχολικής Μονάδας, ειδικός παιδαγωγός του Τμήματος Ένταξης της σχολικής μονάδας, κοινωνική λειτουργός και ψυχολόγος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κωφών και Βαρηκόων Λυκόβρυσης- Πεύκης.
Οι Ε.Δ.Ε.Α.Υ. έχουν ως στόχο την ένταξη, υποστήριξη και συμπερίληψη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία στο γενικό σχολείο της γειτονιάς τους αλλά και στην υποστήριξη των Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ), της παράλληλης στήριξης και συνεκπαίδευσης και των μαθητών για τους οποίους εφαρμόζεται κατ’ οίκον διδασκαλία.
Σε επιστολή μάλιστα που υπογράφουν τα τα μέλη της Ε.Δ.Ε.Α.Υ και του 6ου Σ.Δ.Ε.Υ και απευθύνεται στους γονείς και κηδεμόνες του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λυκόβρυσης αναφέρεται: «Από το Μάρτιο του 2014, η Ε.Δ.Ε.Α.Υ. του σχολείου σας μετά τη συγκρότηση της, κάλυψε αποτελεσματικά τις ανάγκες ενός αριθμού μαθητών του σχολείου σας σύμφωνα με τις προτεραιότητες που τέθηκαν από το σύλλογο διδασκόντων, ακολουθώντας το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο. Αξίζει να σημειώσουμε πως χωρίς την έμπρακτη εμπιστοσύνη των Γονέων και Κηδεμόνων με του οποίους συνεργαστήκαμε, δεν θα μπορούσαμε να είχαμε ενεργήσει τόσο αποτελεσματικά. Για την επόμενη σχολική χρονιά ελπίζουμε στην συνέχεια του προγράμματος και ευχόμαστε να συνεργαστούμε το ίδιο εποικοδομητικά».
Σχολικά Δίκτυα Εκπαίδευσης και Υποστήριξης
Σύμφωνα με α) το άρθρο 39 του Ν. 4115/2013 (ΦΕΚ 24/τ. Α’/30-1-2013), β) την Υπουργική Απόφαση με αριθμό 17812/Γ6 (ΦΕΚ 315/τ. Β’/12-2-14), γ) το με αριθμό πρωτ. 143862/Γ6/07-10-2013 έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ./ Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, με θέμα: «Σύσταση Σχολικών Δικτύων Εκπαίδευσης και Υποστήριξης» δ) το αριθμ. πρωτ. 180095/Γ6/25-11-2013 έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ./ Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής, με θέμα: «Συγκρότηση των ΕΔΕΑΥ», στις ΣΜΕΑΕ ( Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης) δημιουργούνται Κέντρα Υποστήριξης ΕΑΕ (Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης) μιας ενότητας σχολικών μονάδων της γενικής δημόσιας εκπαίδευσης, ανεξαρτήτου βαθμίδας, με την ονομασία Σχολικά Δίκτυα Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ).
Τα Σ.Δ.Ε.Υ αποτελούν αποκεντρωμένες αδιαβάθμητες υπηρεσιακές μονάδες της ΕΑΕ, υπάγονται στον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή και έχουν σκοπό:
α) την προώθηση της συνεργασίας, το συντονισμό του έργου των σχολικών μονάδων και την ενδυνάμωσή τους στην ανταπόκριση στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τους,
β) την ένταξη και συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία στο σχολείο των συνομηλίκων τους και
γ) την υποστήριξη των Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ), της παράλληλης στήριξης − συνεκπαίδευσης και των μαθητών στους οποίους εφαρμόζεται κατ’ οίκον διδασκαλία.
Στην Ενιαία Σχολική Μονάδα του Ειδικού Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Κωφών και Βαρηκόων Λυκόβρυσης- Πεύκης συγκροτήθηκε και εδρεύει το 6ο Σ.Δ.Ε.Υ. Β’ Αθήνας (Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης) με Συντονιστή τον Διευθυντή της ΣΜΕΑΕ και προσωπικό, το Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό της ΣΜΕΑΕ (Ψυχολόγο- Κοινωνικό Λειτουργό). Στο 6ο Σ.Δ.Ε.Υ. Β΄ Αθήνας ανήκουν τα Ε.Δ.Ε.Α.Υ. (Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης) των παρακάτω σχολείων:
Ε.Δ.Ε.Α.Υ. 1ου ΔΣ Λυκόβρυσης, Ε.Δ.Ε.Α.Υ. 2ου ΔΣ Λυκόβρυσης, Ε.Δ.Ε.Α.Υ. 2ου ΔΣ Πεύκης, Ε.Δ.Ε.Α.Υ. 3ου ΔΣ Πεύκης και Ε.Δ.Ε.Α.Υ. 4ου ΔΣ Πεύκης.
Κάθε Ε.Δ.Ε.Α.Υ σύμφωνα και με τις διατάξεις του άρθρου 39, παράγραφο 4ε του Ν. 4125/2013 έχει τις εξής αρμοδιότητες:
α) Διενεργεί αξιολόγηση για τη διάγνωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών του σχολικού δικτύου.
β) Διαμορφώνει πρόγραμμα διαφοροποιημένης διδασκαλίας για μαθητές με διαπιστωμένη δυσκολία μάθησης ή και συμπεριφοράς σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης στην οποία φοιτά ο μαθητής.
γ) Πραγματοποιεί συνεργατική διεπιστημονική αντιμέτωπη των δυσκολιών του μαθητή μέσα στη γενική σχολική τάξη με τα μέσα και τους πόρους που είναι διαθέσιμοι στο σχολείο, στο σπίτι και στην κοινότητα για επιπρόσθετες παρεμβάσεις (ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ (ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ) 4115) και παραπέμπει μαθητές που χρειάζονται υποστήριξη από ειδικές δημόσιες εξωσχολικές Υπηρεσίες.
δ) Διαμορφώνει προγράμματα προσχολικής πρώιμης παρέμβασης σε συνεργασία με παιδιατρικές υπηρεσίες ή ΙΠΔ της περιοχής αρμοδιότητάς της και οργανώνει ειδικά επιμορφωτικά προγράμματα για γονείς με παιδιά ηλικίας έως έξι (6) ετών σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του οικείου Δήμου.
ε) Παρακολουθεί την εφαρμογή του Ατομικού Τριμηνιαίου Προγράμματος Διεπιστημονικής και Διαφοροποιημένης Υποστήριξης.
στ) Συντονίζει και παρακολουθεί τις δράσεις κοινωνικής στήριξης του μαθητή και της οικογένειάς του και συνεργάζεται με τις κοινωνικές Υπηρεσίες του Δήμου και άλλους αρμόδιους Φορείς.
ζ) Υποστηρίζει τις σχολικές μονάδες κατά τη μετεγγραφή των μαθητών, τους τελειόφοιτους με αναπηρία, καθώς και τους απόφοιτους με αναπηρία.
η) Παραπέμπει μαθητές που χρειάζονται γνωμάτευση από το ΚΕΔΔΥ όταν συνεχίζουν, παρά την παρέμβαση και υποστήριξη στο σχολείο τους, να έχουν δυσκολίες μάθησης ή συμπεριφοράς ή ένταξης στο σχολικό περιβάλλον.
θ) Σχεδιάζει και εφαρμόζει κοινές δραστηριότητες για μαθητές με αναπηρία που φοιτούν σε ΣΜΕΑΕ και μαθητές χωρίς αναπηρία που φοιτούν στο γενικό σχολείο.
ι) Εφαρμόζει το Ατομικό Τριμηνιαίο Πρόγραμμα Διεπιστημονικής και Διαφοροποιημένης Υποστήριξης του μαθητή καθώς και τις οδηγίες ή το Εξατομικευμένο Πρόγραμμα που προτείνονται από το ΚΕΔΔΥ στην περίπτωση που ο μαθητής έχει ήδη γνωμάτευση.