Η επιστολή ενημέρωσης των παρατάξεων της μειοψηφίας
Αξιότιμοι κύριοι,
Είμαστε παιδίατροι που παρέχουμε εθελοντικά και άνευ αμοιβής τις υπηρεσίες μας, η μεν πρώτη από εμάς ήδη από το 2012, οι δε άλλοι δύο από το 2011, στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης, οι οποίοι υπάγονται ως δομές στο Ν.Π.Δ.Δ. «ΠΑΙΔΕΙΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ» του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης Αττικής. Μάλιστα όπως προκύπτει και από το με αριθμ. Πρωτοκόλλου 1050/6-11-2014 και την υπ΄ αριθμ 79/2014 απόφαση του Δ.Σ του Ν.Π.Δ.Δ. «ΠΑΙΔΕΙΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ» του ως άνω δήμου είχε εγκριθεί και είχε γίνει αποδεκτή η εθελοντική και άνευ αμοιβής παροχή των υπηρεσιών μας ως παιδιάτρων στους παιδικούς σταθμούς και στα πολυιατρεία του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης , την οποία προσάγουμε και επικαλούμασθε σχετικά για το τρέχον έτος (2014-2015). Στο πλαίσιο της εθελοντικής προσφοράς των ιατρικών μας υπηρεσιών επισκεπτόμαστε ανά 15 ημέρες τους παιδικούς σταθμούς του εν λόγω δήμου, εξετάζοντας τα παιδιά του κάθε σταθμού.
Προς έκπληξή μας πληροφορηθήκαμε ήδη από το Δεκέμβριο του 2014 ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε στη δημιουργία καρτελών όπου θα περιέχεται το ιατρικό ιστορικό για κάθε παιδί πέραν ξεχωριστά κάθε παιδικού σταθμού, τον οποίο έχουμε αναλάβει και παρακολουθούμε, κάτι που αποτελεί υποχρέωση λειτουργίας του κάθε παιδικού σταθμού τα τελευταία έτη. Με σχετικό έγγραφο μας προς το ΚΟΙΠΑΠ του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης το οποίο και πρωτοκολλήθηκε (αρ. πρωτ. 45/19-1-2015) απαντώντας στο αίτημα της Διεύθυνσης των παιδικών σταθμών τονίσαμε ότι η δημιουργία και σύνταξη αναλυτικών καρτελών για κάθε παιδί ξεχωριστά απαιτεί από τη πλευρά μας ενασχόληση πολλών ωρών, πέραν του ωραρίου που προσφέρουμε τις ιατρικές μας υπηρεσίες σε κάθε παιδικό σταθμό, σε συνδυασμό με το γεγονός της εθελοντικής προσφοράς των υπηρεσιών μας στις δύσκολα οικονομικά και κοινωνικά εποχές που διάγουμε, και που εξαντλείται στην εξέταση των παιδιών, καθιστά την ως άνω απαίτηση σύνταξης αναλυτικών καρτελών, αδύνατο να τηρηθεί από τη πλευρά μας. Μάλιστα τους τονίσαμε ότι υφίσταται Πρόγραμμα που συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και αφορά τη λειτουργία των παιδικών σταθμών προβλέπει και καλύπτει οικονομικά τη πρόσληψη μόνιμου παιδιάτρου με τη μορφή της σύμβασης ή μίσθωσης έργου (παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών) επ’ αμοιβή, ο οποίος προσφέροντας σε μόνιμη βάση και επ’ αμοιβή τις υπηρεσίες του ενδεχομένως θα είναι σε θέση να προβεί στη δημιουργία των ως άνω καρτελλών. Μετά την ως άνω επιστολή μας εξακολουθήσαμε να παρέχουμε εθελοντικά τις υπηρεσίες μας στους παιδικούς σταθμούς του Δήμου.
Προς μεγάλη μας έκπληξη διαπιστώσαμε στις αρχές Ιουνίου 2015 ότι το ως άνω νομικό πρόσωπο είχε προβεί με απευθείας ανάθεση στη σύναψη σύμβασης παιδιάτρου επ΄αμοιβή (10.000 €), η δε απόφαση του εν λόγω νομικού προσώπου με αριθμ. Πρωτοκόλλου 612/18-5-2015, την οποία προσάγουμε και επικαλούμασθε σχετικά είχε αναρτηθεί στις 28-5-2015 στο ηλεκτρονικό σύστημα Διαύγεια, με ΑΔΑ: ΩΝ5ΞΟΛ0Α-ΩΗΓ, χωρίς να έχει τηρηθεί προηγουμένως κανενός είδους δημοσιότητα με τη μορφή πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του παιδιάτρου ούτε καν με ανάρτηση στο επίσημο site του Δήμου, προκειμένου τόσο εμείς όσο και άλλοι παιδίατροι να υποβάλλουμε τα απαιτούμενα έγγραφα και δικαιολογητικά καθώς και την οικονομική μας προσφορά για τη συγκεκριμένη θέση, ώστε το αρμόδιο νομικό πρόσωπο να είναι σε θέση να εκτιμήσει τα προσόντα και την επαγγελματική εμπειρία του καθενός και να επιλέξει τον πλέον κατάλληλο για τον τόσο ευαίσθητο τομέα της παρακολούθησης της υγείας των παιδιών που είναι εγγεγραμμένα στους παιδικούς σταθμούς του Δήμου.
Η όλη διαδικασία έγινε κυριολεκτικά εν κρυπτώ, τη στιγμή που σε παρόμοιες περιπτώσεις πρόσληψης παιδιάτρου για τη κάλυψη των αναγκών των παιδικών σταθμών σε άλλους Δήμους, οι αρμόδιες υπηρεσίες Κοινωνικής Πρόνοιας των Δήμων προβαίνουν σε σχετική ανάρτηση στο site του Δήμου της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη πλήρωση της θέση παιδιάτρου θέτοντας ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλλουν τα δικαιολογητικά τους και να μετάσχουν κανονικά σύμφωνα και με την αρχή της διαφάνειας που διέπει τις εν λόγω προσλήψεις, προβλέποντας και σύστημα μοριοδότησης αναλόγως και των κοινωνικών κριτηρίων, προκειμένου να επιλεγεί ο καταλληλότερος για τη θέση του παιδιάτρου. Η εν λόγω πρακτική είναι ολοσδιόλου παράνομη, δημιουργεί υπόνοιες ως προς την αντικειμενικότητα και διαφάνεια της επιλογής του συγκεκριμένου προσώπου και αντίκειται και στις αρχές και στο πνεύμα της σχετικής νομοθεσίας και του προγράμματος ΕΣΠΑ που χρηματοδοτεί την εν λόγω θέση, οι οποίες επιτάσσουν τη στοιχειώδη τήρηση διατυπώσεων δημοσιότητας έτσι ώστε να παρέχεται η δυνατότητα συμμετοχής στην εν λόγω διαδικασία όλων των ενδιαφερόμενων παιδιάτρων και να μη τους αποκλείει από τις διαδικασίες αυτές. Την ως άνω πρακτική δηλαδή της κατ ελάχιστον πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος αναρτημένη στο διαδικτυακό επίσημο site του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης, η οποία έχει παγιωθεί και τηρείται για το ίδιο αντικείμενο (πρόσληψη παιδιάτρου), και σε σειρά άλλων δήμων και επιβάλλεται από την αρχή της διαφάνειας που διέπει όλες τις δημόσιες συμβάσεις αναγνωρίζει και ο Πρόεδρος του ΚΟΙΠΑπ κ. Τσελέντας Αντώνιος σε συνέντευξή του που περιέχεται σε άρθρο της εφημερίδας ΑΜΑΡΥΣΙΑ, που έχει δημοσιευθεί στο επίσημο site της εφημερίδας την 7/72015.
Έναντι αυτής της παράνομης συμπεριφοράς του ως άνω νομικού προσώπου που αποτελεί ταυτόχρονα και προσβολή της προσωπικότητας και της αξιοπρέπειας μας υποβάλλαμε προς το Ν.Π.Δ.Δ. τη με αριθμ. Πρωτοκόλλου 885/24-6-2015 επιστολή μας με την οποία διαμαρτυρόμενοι για την ως άνω παράνομη συμπεριφορά δηλώσαμε ότι παύουμε πλέον να προσφέρουμε εθελοντικά τις υπηρεσίες μας ως παιδίατροι τόσο προς τους παιδικούς σταθμούς του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης, όσο και στο πολυιατρείο του Δήμου Λυκόβρυσης Πεύκης. Επίσης ζητήσαμε όπως οι σφραγίδες με την επωνυμία μας και την ειδικότητά μας που κατασκευάσθηκαν για τις ανάγκες του πολυιατρείου (υπογραφή συνταγών κλπ.) παραδοθούν στην υπεύθυνη του Ιατρικού προσωπικού των πολυιατρείων κ. Ματσούκη, προκειμένου να αχρηστευθούν.