Η χαρακτηριστική καθυστέρηση που έχει σημειωθεί στην προγραμματισμένη μετακόμιση του κεντρικού ΚΕΠ και του Ληξιαρχείου του Δήμου Αμαρουσίου σε άλλους χώρους από αυτούς που βρίσκονται σήμερα (οδό Χατζηαντωνίου και δημαρχείο αντίστοιχα), απασχόλησε το Δημοτικό Συμβούλιο την Τρίτη 5 Ιουνίου, μετά από σχετική ερώτηση που κατέθεσαν οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης #ΕΝΩΜΕΝΟ ΜΑΡΟΥΣΙ Πέτρος Κούκουζας και Σπύρος Μπόγδανος, με τον συνδυασμό να χαρακτηρίζει την καθυστέρηση ως «σκανδαλώδη» με μετέπειτα ανακοίνωσή του.
Όπως ανέφερε ο Π. Κούκουζας κατά την προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση, «η περίπτωση της μεταφοράς της υπηρεσίας του Ληξιαρχείου έχει κλείσει τα δύο χρόνια από την απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου για την κατάρτηση των όρων διακήρυξης της αρχικής μειοδοτικής δημοπρασίας». Και πρόσθεσε: «Αφού περάσατε στη διαδικασία της απ’ ευθείας διαπραγμάτευσης με τον ιδιοκτήτη του κτηρίου της οδού Γαρδέλη και στην απαιτούμενη σύμβαση, ξεκίνησαν οι εργασίες επισκευής του κτηρίου, οι οποίες μάλιστα δεν τελείωσαν στην προκαθορισμένη ημερομηνία περαίωσης και δώσατε τη σχετική παράταση. Στη συνέχεια κρίνοντας καθυστερημένα, πως οι ανάγκες της υπηρεσίας απαιτούν μεγαλύτερο χώρο διαπραγματευτήκατε πάλι απ’ ευθείας με τον ιδιοκτήτη του διπλανού κτηρίου για την ενοικίασή του».
Και ο Π. Κούκουζας κατέληξε: «Μέχρι σήμερα η υπηρεσία του Ληξιαρχείου δεν έχει μεταφερθεί και όπως μας πληροφόρησαν τα μέλη του Δ.Σ. του συλλόγου των εργαζομένων του Δήμου υπάρχουν μεγάλα και πιθανά ανυπέρβλητα προβλήματα στη μετεγκατάσταση. Επιπλέον όλο το διάστημα από την υπογραφή της σύμβασης με τον ιδιοκτήτη του κτιρίου μέχρι σήμερα, ο Δήμος, δηλαδή όλοι οι δημότες, πληρώνουμε το μίσθωμα χωρίς να έχει γίνει χρήση του κτηρίου».
Σύμφωνα με τον δημοτικό σύμβουλο της μείζονος μειοψηφίας, «η περίπτωση της μετεγκατάστασης του ΚΕΠ είναι παρόμοια καθώς ξεκίνησε με την κατάρτηση των όρων της διακήρυξης το Αύγουστο του 2020, όμως εξελίχθηκε με σαφώς αργότερους ρυθμούς μέχρι σήμερα, παρόλο που είναι κοινή η διαπίστωση πως οι συνθήκες εργασίας στο ΚΕΠ της οδού Χατζηαντωνίου, είναι επιεικώς προβληματικές για την απρόσκοπτη λειτουργία της υπηρεσίας και έχουν φέρει τους εργαζόμενους σε αυτό, στα όριά τους».
Διοίκηση: «Άμεσα η μετακόμιση του Ληξιαρχείου, καθυστερεί το ΚΕΠ
Απαντώντας στην ερώτηση, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Βαγγέλης Κάββαλος και η γενική γραμματέας του Δήμου Μαρία Γαλαζούλα αφενός τόνισαν ότι είναι θέμα ημερών το ξεκίνημα της μετακόμισης του Ληξιαρχείου, παραθέτοντας ως ορόσημο την Παρασκευή 15 Ιουλίου «πάνω κάτω και αν όλα πάνε καλά», όπως αναφέρθηκε, όμως δεν ισχύει το ίδιο για το ΚΕΠ λόγω αλλαγών των προδιαγραφών από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Όπως τονίστηκε, για μεταστέγαση των ΚΕΠ υπήρχε έτοιμη μελέτη από την Τεχνική Υπηρεσία, ώστε να υπογραφεί η σχετική σύμβαση με τον ανάδοχο. Ωστόσο, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μέσα στις επόμενες 2-3 εβδομάδες θα εκδώσει πρόσκληση προς τους Δήμους να προχωρήσουν σε αισθητική αναβάθμιση των χώρων, με νέο λογότυπο των ΚΕΠ και ένα ποσό για να αγοράσουν εξοπλισμό, υπολογιστές, τα σχετικά έπιπλα, γραφεία, δάπεδα, χρώματα, φωτιστικά κ.λπ.
«Αν προχωρούσαμε την μελέτη θα ήταν αντίθετη με τις νέες προδιαγραφές που δίνει το υπουργείο. Άρα θα πρέπει να περιμένουμε να βγει η πρόσκληση και να δούμε το ποσό που μας αναλογεί, να καταθέσουμε το αίτημά μας και να προχωρήσουμε, επομένως θα υπάρξει καθυστέρηση», τόνισε χαρακτηριστικά η Μ. Γαλαζούλα.